שליח האו"ם מתח ביקורת על חיסול תייסיר ג'עברי

תור וונסלנד קרא לצדדים להימנע מהסלמה • "אני נעצב עמוקות מהדיווחים לפיהם ילדה בת חמש נהרגה בתקיפות אלה, לא יכולה להיות שום הצדקה לתקיפות כלשהן נגד אזרחים", אמר שליח האו"ם • שגריר ישראל -גלעד ארדן: "בזמן שהג'יהאד יורה טילים - שליח האו"ם מודאג מחיסול מחבל"

שליח האו"ם למזרח התיכון, תור וונסלנד, צילום: רויטרס

שליח האו"ם למזרח התיכון, תור וונסלנד, פרסם הערב (שישי) הודעה בנוגע לעימות בין ישראל לג'יהאד האסלאמי, שבה מתח ביקורת על חיסולו של תייסיר ג'אעברי, ראש הזרוע הצבאית של ארגון הטרור בצפון הרצועה, על ידי ישראל.

"אני מודאג מאוד מההסלמה המתמשכת בין קיצונים פלשתינים לישראל, כולל החיסול של אחד ממנהיגי הג'יהאד האסלאמי היום בתוך עזה. אירועים אלה מתרחשים במקביל להסלמה במתיחות ברחבי הגדה המערבית הכבושה ורצועת עזה", כתב וונסלנד.

הוא הוסיף כי "בשעות האחרונות נהרגו לפחות עשרה פלשתינים, (מבלי לציין כי רובם היו מחבלים של הג'יהאד) בתקיפות אוויריות של ישראל. אני נעצב עמוקות מהדיווחים לפיהם ילדה בת חמש נהרגה בתקיפות אלה. לא יכולה להיות שום הצדקה לתקיפות כלשהן נגד אזרחים".

לאחר מכן גינה וונסלנד בקצרה גם את ירי הרקטות לעבר ישראל, וכתב כי "שיגור הרקטות חייב להיפסק באופן מיידי. אני קורא לכל הצדדים להימנע מהסלמה נוספת".

השגריר גלעד ארדן, צילום: ניר אריאלי

שגריר ישראל באו"ם, גלעד ארדן, תקף את דבריו של וונסלנד וכתב בהודעה שפרסם: "בשעה שהג׳יהאד האיסלאמי יורה טילים על אזרחי ישראל, שליח האו״ם מביע 'דאגה עמוקה' בנוגע לסיכול מחבל בכיר, שהיה באמצע ביצוע של פיגוע טרור. האם שליח האו״ם יבטא את דאגתו העמוקה גם על נטרולו של מנהיג אל-קעידה א-זוואהירי?

"עד מתי ימשיך האו״ם לערוך השוואה שקרית ולא מוסרית בין דמוקרטיה המחויבת לחוק הבינלאומי לבין ארגון טרור שמבצע פשעי מלחמה, ומכוון את הירי שלו לעבר אזרחים? ההשוואות של האו״ם רק מתמרצות מחבלים להמשיך בסוג זה של התקפות".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר