י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
שמות מפתיעים

הימור מעניין: זו השביעייה שתיבחר בצמרת הליכוד

לקראת הפריימריז בליכוד ביום רביעי הקרוב, במכון 'דיירקט פולס' מוכנים להמר את שמותיהם של שבעת חברי הכנסת שיתברגו גבוה בשביעייה הפותחת של הרשימה לכנסת הבאה. מדובר בשמות מפתיעים שחלקם דוחקים את הוותיקים והממלכתיים יותר אחורה

הימור מעניין: זו השביעייה שתיבחר בצמרת הליכוד
נתניהו וחלק מחברי 'הליכוד' במליאה צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

סוקרים מתרחקים כבר שנים מדגימת אירועי פריימריז בכלל, ונרתעים מלסקור את תהליכי הפריימריז במפלגת 'הליכוד' בפרט. אולם במכון הסקרים 'דיירקט פולס' שבהנהלת שלמה פילבר וצוריאל שרון, החליטו לקחת את הסיכון נכנסו לשדה המוקשים והרימו את הכפפה.

לקראת הפריימריז שייערכו בליכוד ביום רביעי הקרוב, מפרסם המכון את התחזית שלו לגבי השביעייה המובילה של מי שמגדירה את עצמה כבר שנים כמפלגת השלטון. הרשימה די מפתיעה ומבוססת על תמונת מגמות שזוהו כבר לאורך זמן. דירוג השמות להלן אינו לפי המיקום, בגלל השפעתם של הדילים הצפויים. 

ובכן, בשביעייה המובילה ברשימת הליכוד לכנסת ה-25 תמצאו את אבי דיכטר, יריב לוין, אלי כהן, יואב גלנט, אמיר אוחנה, דוד אמסלם וניר ברקת, לאו דווקא בסדר הזה כאמור.

טופס הצבעה בפריימריז (דוגמה).

שימו לב מי לא נכלל ברשימה במפתיע, לפחות שלושה חברי כנסת שתמיד היו חזקים ובצמרת והם יולי אדלשטיין, ישראל כץ ומירי רגב. מעניין יהיה לעקוב ולהשוות עם התוצאות. לפחות לגבי אדלשטיין רוב הפרשנים מעריכים שיתדרדר מטה מהמקום השני אחרי בנימין נתניהו כיום, מאחר והעז לקרוא תיגר נגדו ולהכריז על התמודדות מולו, למרות שחזר בו והסיר את המועמדות, מעניין יהיה לגלות האם הליכודניקים סלחו לו על כך.

שמות מעניינים נוספים שנאבקו בקולניות מהאופוזיציה נגד הקואליציה והיו די פופולאריים בשנה האחרונה ומעניין יהיה לגלות אם המאבק השתלם להם, ניתן למצוא את חברי הכנסת יואב קיש, מיקי זוהר, מאי גולן, גלית דיסטל אטבריאן, אופיר כץ ושלמה קרעי.

בפריימריז מתמודדים לא פחות מ-73 מועמדים, חלקם ברשימה הכללית המכונה 'ארצית', חלקם במחוזות השונים ברחבי הארץ, ויש גם משבצת 'עולים', 'אישה חדשה' וגם משבצת 'חרדי' במקום ה-45.

מכון הסקרים דיירקט פולס פריימריז בליכוד ניר ברקת יריב לוין בחירות לכנסת ה-25

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד