הבשורה הסעודית למזרח

הטאג' מאהל, דלהי, הודו | צילום: Getty Images

את השינויים בעקבות ההודעה כי סעודיה תאפשר למטוסים הטסים לישראל וממנה לטוס מעל שטחה אפשר כבר להרגיש עם מחירי רצפה לתאילנד ולהודו, אבל הדרמה האמיתית עוד לפנינו

בחודש שעבר יצאה הודעה שתשנה דרמטית את ענף התעופה בישראל. במקביל לביקורו של הנשיא האמריקני ג'ו ביידן בישראל, יצאה הודעה מרגשת מסעודיה: מטוסים לישראל ומישראל יורשו לטוס מעל שטח המדינה.

עד עכשיו החברה היחידה שהורשתה לעבור מעל סעודיה בטיסות לישראל ומישראל, ושלא לאיחוד האמירויות, היא אייר אינדיה. אך בקרוב, כאמור, כל חברות התעופה יורשו לעשות זאת, ואת השינויים מתחילים להרגיש כבר מעכשיו.

המשמעות של המהלך היא קיצור משמעותי של הנסיעה מישראל למזרח הרחוק, וחברות התעופה כבר מכינות את עצמן לתחרות הגדולה שצפויה להיפתח על הקווים להודו, לסין, לתאילנד ועוד. אל על הגישה בקשה לטוס מעל סעודיה כבר לפני שלושה שבועות. נכון לכתיבת שורות אלה האישור הרשמי עדיין לא התקבל, אך ההערכות הן שזה יקרה עוד השבוע.

מנתונים שפרסמה לשכת התיירות של תאילנד עולה כי בחצי השנה הראשונה של 2022 (ינואר עד יוני) טסו יותר מ־36 אלף ישראלים לתאילנד. מדובר במספר עצום של אנשים, במיוחד אם משווים למספר התיירים שהגיעו ממדינות אחרות, שגדולות בהרבה מישראל. מספרד ומאיטליה בתקופה המקבילה הגיעו לתאילנד כ־15 אלף תיירים בלבד (כל אחת) ומטורקיה כ־3,500, מה שאומר שטסו לתאילנד יותר תיירים מישראל מאשר מספרד, מאיטליה ומטורקיה גם יחד.

בעקבות הביקוש הגבוה, ובד בבד עם הבשורה על קיצור הטיסה לבנגקוק בכשעתיים, באל על כבר הוסיפו טיסות לתקופת החגים. לכבוד המאורע גם יוחזרו לפעילות מטוסי הבואינג 777, שלא היו בפעילות במהלך רוב תקופת הקורונה.

עוד הודיעו בחברה על הכוונה להתחיל להפעיל טיסות ישירות לטוקיו שביפן, מה שצפוי לקרות רק לאחר שהמדינה תפתח את שעריה לתיירים באופן רחב ונוח יותר, ועם פחות הגבלות.

תאילנד. קרובה מתמיד, צילום: משה שי

אייר סיישל כבר קיבלו את האישור לטוס מעל סעודיה. גם חברת קת'אי פסיפיק ההונג־קונגית כבר הספיקה ליהנות מהבשורה, ואף החליטה להתחיל להפעיל שלוש טיסות שבועיות על קו הונג קונג־תל אביב. הונג קונג אמנם עדיין סגורה לתיירים, אבל בחברת התעופה המקומית כבר קלטו שמספר הישראלים שמעוניינים לטוס לדרום קוריאה, וייטנאם, הפיליפינים, סינגפור, אוסטרליה, ניו זילנד, שנפתחה השבוע לתיירים באופן מלא, וכמובן תאילנד - גבוה מאוד, והם חייבים להיכנס לתחרות שצפויה להתגבר כבר בחודשים הקרובים.

חברות תעופה שמעולם לא הפעילו טיסות ישירות לישראל כמו סינגפור איירליינס ופיליפין איירליינס בוחנות כרגע את היתכנות הפעלת הטיסות הישירות לישראל בעקבות קיצור הנתיב למזרח. גם לעובדה שהתייר הישראלי נחשב לכזה שמטייל יותר מתיירים ממדינות מערביות אחרות, מגיע לתקופות ארוכות יותר ובאופן טבעי גם מוציא סכומי כסף גדולים יותר, יש חלק בהחלטה להפעיל טיסות ישירות לישראל.

חברה נוספת שכבר נכנסה לתחרות באופן רשמי היא חברת אמירייטס האמירותית, שהודיעה שתכפיל את מספר הטיסות הנוכחי שלה מישראל לאיחוד האמירויות משבע טיסות בשבוע ל־14. זה יקרה כבר בסוף חודש אוקטובר, עם לא מעט אפשרויות לטיסות ליעדי המזרח השונים לתייר הישראלי.

מי שכבר מפעילה עשרות טיסות בשבוע מישראל היא טורקיש איירליינס, וגם היא צפויה להיות שחקן חזק ומשמעותי מאוד בתחרות על התייר הישראלי בטיסות למזרח. היתרון הגדול של טורקיש איירליינס הוא שהיא החברה הזרה שאינה לואו קוסט שמפעילה הכי הרבה טיסות ביום מישראל, מה שאומר שהקונקשנים איתה באיסטנבול בדרך כלל קצרים ונוחים יחסית.

בחברת התעופה איתיחאד מאבו דאבי יצאו בשבוע שעבר במבצעים אטרקטיביים מאוד בטיסות מישראל ליעדי המזרח השונים, כולל סינגפור, הודו, תאילנד ויעדים נוספים. בחברה הריחו את התחרות מבעוד מועד והכריזו על מחירים שוברי שוק, לעיתים כחצי מהמחיר הרגיל, לדוגמה: 491 דולר לבנגקוק, 370 דולר לדלהי או למומבאי שבהודו ו־450 דולר לאיי סיישל. המחירים תקפים לטיסות שיוצאות עד 30 בנובמבר.

כל הבשורות הללו צפויים להיות רק קצה הקרחון. את הדרמה האמיתית בתחום עוד נרגיש עם הגדלת ההיצע בפועל ופתיחה של מדינות נוספות למבקרים.

אינסטגרם: SHIMONYAISH@

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר