ראש ארגון הפשע, מיכאל מור, חוזר לאחר כמעט חמש שנים של "הקפאה" מאז שנעצר בפרשת חיסולו של עד המדינה לשעבר, טל קורקוס. כזכור, מור נאשם בכך שסיפק לראש ארגון הפשע, ניבי זגורי, את מטען החבלה שהוביל לחיסולו של קורקוס, מי ששימש כעד מדינה נגד זגורי וארגונו.

על פי חשד המשטרה, אנשי ארגונו של מור החלו לנדוד דרומה בחודש האחרון, עם דגש על אזור לכיש, ובמיוחד לערים אשדוד ואשקלון, זאת כדי לסייע לראש ארגון פשע אחר, שלום דומרני, במלחמה שלו מול בני שלמה ואייל נגר, כאשר בלב הסכסוך עומדת מטרה אחת: לנקום את ניסיון החיסול של בנו של שלום, ניסים 'נינה' דומרני.

"ברור לנו שהחיילים של מיכאל מור לא הגיעו על דעת עצמם לאזור לכיש ומישהו שלח אותם לסייע לשלום דומרני", טוען קצין משטרה בשיחה עם mako. "זו רק ההתחלה של שיתוף הפעולה ביניהם, עניין שעלול להוביל למלחמת עולם באזור".

הברית בין מור לדומרני נחתמה, כפי שחשפנו לראשונה ב-mako, לפני כשנה וחצי כשהשניים היו כלואים באגף ההפרדה בכלא השרון. אותה הברית נועדה כדי ליצור גוש עוצמתי מול בני שלמה, המאפיה הגיאורגית והקווקזית, וחברו של שלמה, העבריין שמוליק הרוש.

מסעדת רטטוי במושב אמונים (צילום: דודי לוי "כאן דרום")
מסעדת רטטוי במושב אמונים | צילום: דודי לוי "כאן דרום"

מעצרם השבוע של ארבעה תושבי חדרה (המזוהים עם ארגונו של מור) על ידי בלשי היחידה המרכזית במשטרת מרחב לכיש, בחשד למעורבותם בהנחת מטען החבלה במסעדת רטטוי שבמושב אמונים, היה מה שהפך לתמרור אזהרה מבהיל בכל מה שקשור להמשך הלחימה של ארגוני הפשע בדרום. כל החשודים שוחררו מחוסר ראיות, מי שייצג אותם היה עו"ד יניב דניאל.

החשד הוא שהנחת המטען, אירוע שיכול היה להסתיים באסון אזרחי כבד, נועד כדי להעביר מסר ברור לשלמה, על כך שדומרני ואנשיו יודעים היכן הוא נוהג לבלות ושהוא סומן לחיסול בכל מחיר, בכל זמן, ובכל מקום. "דומרני להוט לסגור חשבון עם בני שלמה, והרצח של המאבטח בכניסה לווילה של שלמה במושב חלץ הייתה רק ההתחלה. דומרני לא יירגע ולא ישקוט עד שהוא יחסל את יריבו", טוען קצין משטרה במשטרת המחוז הדרומי, "אנחנו הולכים לתקופה של חיסולים של ראשי ארגוני פשיעה ועבריינים בכירים משני הצדדים".

עודה קוטייר
עודה "קוקו" קוטייר

הבוקר אנחנו חושפים כאן לראשונה שדומרני ומור חברו יחד לקואליציית פשע גם עם ראשי ארגוני הפשע ערן חייא, עודה 'קוקו' קוטייר ועמוס לביא, זאת בזמן ששלמה והרוש מקורבים יותר לגוש השני, השייך לראש ארגון הפשע יוסי מוסלי ומשפחת הפשע של חרירי. "כל אחד מהצדדים התחבר לעבריינים ברמה הארצית כדי ליצור לעצמו יותר כוח ומשאבים להשגת אמצעי לחימה ורוצחים שכירים לביצוע חיסולים", מוסיף אותו קצין משטרה בכיר.

בלשי ימ"ר לכיש, שסיכלו עשרות חיסולים בשנתיים האחרונות, עוקבים בימי אלה אחרי העבריינים משני הצדדים, שכבר הוזהרו שקים מעקב אחריהם ואם מי מהם ייפעל הוא ייעצר. יחד עם זאת, בפרשת קטנוע התופת שבו נעצרו ארבעה עבריינים שחלקם מזוהים עם ראש המאפיה הרוסית, מיכאל טנסקי, היחידה ספגה מכה קשה כאשר כל החשודים שוחררו ולא הוגשו נגדם כתבי אישום. 

>> דרום אדום: כל מה שקורה במלחמת ארגוני הפשע