ענקית הקמעונאות וולמארט מפטרת מאות עובדים, מרביתם עובדי משרד, כחלק מארגון מחדש של הרשת, שבוע אחרי שהודיעה כי היא צופה ירידה ברווחים - כך מדווח הוול סטריט ג'ורנל.
וולמארט כבר החלה להודיע על פיטורים לעובדיה בארקנסו, במטה של הרשת ובמשרדים נוספים שלה ברחבי ארצות הברית. הקיצוצים ישפיעו על מחלקות שונות בחברה, כמו למשל מחלקת הסחורה, הטכנולוגיה הגלובלית וצוותי הנדל"ן. בסך הכל אמורה וולמארט לפטר כ-200 עובדים.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
סניף של רשת וולמארט
סניף של רשת וולמארט
סניף של רשת וולמארט
(צילום: Shutterstock)
דוברות וולמארט אישרה שיש תקנים שיקוצצו לאור השינויים, אבל טענה כי החברה משקיעה בתחומים אחרים ויוצרת תפקידים חדשים.
כאמור, בשבוע שעבר הודיעה וולמארט כי היא צופה לירידה ברווחים ברבעון הקרוב, ובכלל בשנת 2022, מכיוון שלא הצליחה למכור סחורה רבה בחנויות שלה. לטענת החברה, מחירי הדלק והאוכל שזינקו לאור האינפלציה, גרמו לצרכן האמריקני לוותר על צריכה של מוצרים אחרים, מה שפגע בחברה.

נתפסה לא מוכנה

וולמארט הייתה אחת מהקמעונאיות שנתפסה לא מוכנה באביב האחרון כשצרכנים החליטו לשנות את ההוצאות שלהם ממוצרים שזכו לביקוש רב לאורך רוב מגפת הקורונה, למוצרים זולים ובסיסיים יותר. כמו כן, חלק מהמוצרים של הרשת הגיעו באיחור עקב בעיה בשרשרת האספקה, מה שגרם בסוף להיצע יתר בזמן שהביקוש מהצרכנים ירד.
ענקית הקמעונאות נחשבת למעסיקה הפרטית הגדולה ביותר בארה"ב, ולמרות שרוב עובדיה הם עובדים שעתיים, יש לה גם אלפי עובדים בתפקידיים משרדיים. נכון ל-31 בינואר 2022, וולמארט העסיקה ברחבי העולם 2.3 מיליון בני אדם, 1.7 מיליון מתוכם רק בארה"ב.
בזמן שרוב שוק העבודה האמריקני נותר חזק, והאבטלה נמוכה, חלק מהחברות הגדולות במשק, כמו למשל פורד, מיקרוסופט ומטא (פייסבוק), החליטו לעצור הליכים של גיוס עובדים, ואף לבצע קיצוצים בכוח האדם, בעקבות החשש מהמצב הכלכלי.
ביום שישי הממשל האמריקני יפרסם את נתוני האבטלה של חודש יולי. האנליסטים בוול סטריט צופים כי יתווספו עוד 250 אלף משרות לדוח, לעומת 372 אלף בחודש יוני.