כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
רוחות מלחמה במזרח

בדרך לעימות צבאי? יו"ר בית הנבחרים האמריקני תבקר בטייוואן

בארה"ב הודיע כי פלוסי תגיע מחר לטייוואן ואף תלון באי לילה אחד וזאת על אף האיום החריג לתגובה צבאית מצד סין. סין חוששת מהאפשרות שביקורים של גורמים בכירים בטייוואן יעודדו את מחנה התומכים בעצמאות מוחלטת מהשלטון הקומוניסטי בבייג'ינג

בדרך לעימות צבאי? יו"ר בית הנבחרים האמריקני תבקר בטייוואן
מטוס קרב ממריא. אילוסטרציה צילום: pixabay

גורמים רשמיים בארצות הברית ובטייוואן אישרו היום (שני) שיו"ר בית הנבחרים האמריקני ננסי פלוסי תבקר בטייוואן במהלך המסע שלה באסיה. על פי הדיווח, פלוסי תגיעה לטייוואן מחר בשעות הערב והיא צפויה ללון באי במהלך הלילה.

הביקור של פלוסי בטייוואן מגיע ברקע האיום החמור של הממשל הסיני שמאיים לנקוט בצעד צבאי בתגובה לביקור האמריקני במדינה עליה מתנהל מאבק לעצמאות מסין. פלוסי שהגיעה היום לסינגפור לא כללה את טייוואן בתוכנית הביקור הרשמית שלה, אך כאמור בכירים בוושינגטון מעריכים כי הביקור שמרגיז את בייג'ין ייצא בסופו של דבר לפועל.

סין חוששת מהאפשרות שביקורים של גורמים בכירים בטייוואן יעודדו את מחנה התומכים בעצמאות מוחלטת מהשלטון הקומוניסטי בבייג'ינג, ובימים האחרונים אותתה סין שוב ושוב כי תגיב בצורה קשה לביקור של פלוסי באי.

בכיר בצבא הסיני אמר בסוף השבוע כי עצם הביקור של פלוסי: "מהווה התגרות שמאפשרת לסין ליירט את המטוס שלה". חלק מכלי התקשורת בארצות הברית דיווח כי ארצות הברית העמידה בכוננות את הכוחות שלה בים הסיני מחשש להתפתחויות שליליות במהלך ביקור פלוסי.

 

סין ארה"ב ננסי פלוסי טייוואן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד