נבחרת ישראל קיימה היום (שני) מפגש ראשון בהיכל קבוצת שלמה לקראת משחקי ההכנה שיקדימו את החלון הרביעי של מוקדמות אליפות העולם. כמו כן, את משחקי אליפות אירופה שיתקיימו בפראג בתחילת ספטמבר. אגב, לאימון הגיע אורח מיוחד: גביע אירופה.
לכחולים-לבנים מצופים בחודש הקרוב חמישה משחקי הכנה, כשהראשון יהיה כבר בשבוע הבא (8.8) מול מכללת אובורן מקונפרנס SEC , והוציאה כוכבים רבים ל-NBA כשהגדול מכולם הוא צ'ארלס בארקלי. בדראפט ה-NBA שנערך לפני מספר שבועות, שני בוגרי המכללה נבחרו בסיבוב הראשון, כשג'בארי סמית' נבחר שלישי ו-ווקר קסלר נלקח בבחירה ה-22. מאמן הקבוצה בשמונה השנים האחרונות הוא ברוס פרל, שנמצא בליגת המכללות כבר לא פחות מ-26 ומחזיק במאזן של 627 ניצחונות ב-722 משחקים. בנוסף למשחק מול אובורן, הנבחרת תקיים שני משחקי הכנה מול נבחרת גיאורגיה בחוץ, ושניים נוספים יהיו נגד נבחרת רומניה ב-16 וב-18 באוגוסט בהיכל קבוצת שלמה.
4 צפייה בגלריה
נבחרת ישראל וגביע אירופה באימון
נבחרת ישראל וגביע אירופה באימון
נבחרת ישראל וגביע אירופה באימון
(צילום: עוז מועלם)
4 צפייה בגלריה
גיא גודס
גיא גודס
"הנבחרת היא מעל לכל שחקן או כל מאמן". גודס
(צילום: עוז מועלם)
מי שצפוי להשתתף בכל משחקי ההכנה הוא דני אבדיה, שלא לבש את המדים הלאומיים מאז שנבחר בדראפט לפני יותר משנתיים. אבדיה לא לקח חלק באימון הראשון מאחר וביקש עוד מספר ימים של מנוחה. "מהרביעי לחודש (אוגוסט) דני אבדיה יצטרף אלינו, הוא גם מתאמן באופן נפרד עם מאמן שהגיע איתו מוושינגטון", אמר מאמן הנבחרת גיא גודס, "אנחנו נצטרך לאט לאט להכניס שחקנים לעניינים, בעיקר שחקן בסדר גודל של דני שמגיע עם כל הניסיון ועם כל ההילה של ה-NBA. אבל בסך הכל, זאת נבחרת ישראל והנבחרת היא מעל לכל שחקן או כל מאמן, וצריך לראות איך משלבים אותו ביחד למה שאנחנו רוצים לראות. דני עוזר לנו בכל החוסר שיש לנו בעמדה 2 ו-3, אני יודע מהשיחות שלנו איתו שהוא מאוד נחוש להגיע וזה כיף לשמוע".
גם קפטן הנבחרת, גל מקל, התייחס לחזרתו של אבדיה למדים הכחולים לבנים: "ברור שדני יהיה משמעותי, הוא כוח מאוד גדול בשבילנו. ברור שנצטרך לעבור דרך של התאקלמות איתו, יש פה הרבה שחקנים ששיחקו איתו, גם בנבחרות הצעירות. אני בטוח בגלל שזה דני שהוא שחקן קבוצתי, שזה ילך חלק".
4 צפייה בגלריה
גל מקל
גל מקל
"המטרה היא לעלות שלב". מקל
(צילום: עוז מועלם)
לאחר משחקי ההכנה, יפתח החלון הרביעי של מוקדמות גביע העולם, בו שחקניו של גיא גודס יתארחו אצל נבחרת פינלנד ב-25 באוגוסט, ויארחו שלושה ימים לאחר מכן את נבחרת שבדיה. בחלון הקודם הנבחרת עלתה למקום השני בטבלת בית ד׳ אחרי שניצחה את נבחרת אסטוניה והבטיחה את עלייתה לשלב הבא במוקדמות כשהיא במאזן 3:3.
לנבחרת אין הרבה זמן לנוח. מיד בסיום צמד המשחקים היא תמריא לפראג לקראת פתיחת אליפות אירופה שיוצאת לדרך ב-2 בספטמבר, כשבשלב המוקדם היא תפגוש את פינלנד, הולנד, פולין, סרביה וצ׳כיה. "זה כיף לעשות קיץ עם כל החבר'ה פה ולא כמו כל החלונות שזה רק ארבעה ימים ומתפצלים", אמר מקל, "זה לא פשוט, יש הרבה עומס ומשחקים, אבל באים באנרגיות לעשות קיץ מרגש. זה יושב שזו האליפות אירופה האחרונה שלי, אני משתדל להנות מכל רגע, זה סמלי, זאת אליפות אירופה חמישית שלי וכל פעם זה מרגש. ואני באמת משתדל להנות מכל אימון ומכל רגע בחדר ההלבשה כי באמת אין עוד הרבה".
4 צפייה בגלריה
עידן זלמנסון
עידן זלמנסון
זלמנסון עושה שרירים
(צילום: עוז מועלם)
מקל גם הציב מטרה עבור הנבחרת לאליפות אירופה: "קודם כל לעבור שלב, זה לא קל, סרביה הם מעל כולם, גם צ'כיה הם פייבוריטים בבית הזה. אבל אנחנו מאמינים בעצמו כי אנחנו נבחרת טובה ומוכשרת".