איוונה שטארה, עיתונאית אמריקנית שהגיעה לסקר הוצאה להורג של האסיר ג'ו נתן ג'יימס – שנידון למוות על רצח חברתו לשעבר בשנת 1994 – התבקשה על ידי עובדי הכלא להחליף את בגדיה מאחר שלטענתם החצאית שלבשה הייתה "קצרה מדי" והנעליים שאותן נעלה היו "חושפניות". שטארה הסבירה כי לבשה את החצאית גם באירועים דומים במתקן הכליאה, "שעברו ללא תקלות", והיא חושבת שעמדה בקוד הלבוש.

העיתונאית, שמסקרת את הליך ההוצאה להורג עבור כלי תקשורת במדינת אלבמה, סיפרה בטוויטר על התקרית החריגה: "נציג ממחלקת הענישה באלבמה אמר לי בפומבי שאני לא יכולה לראות את ההוצאה להורג כי החצאית שלי קצרה מדי. ניסיתי למשוך את החצאית עד לירכיים כדי שתהיה ארוכה יותר, אבל אמרו לי שזה עדיין לא מתאים".

כדי לעמוד בקוד הלבוש המחמיר של העובדים, נאלצה שטארה לשאול מצלם חדשות את בגדי הגשם שלו - אך זה לא הספיק והיא התבקשה להחליף גם את נעליה. "נעלתי נעלי טניס מאדם שלא פגשתי מעולם והמשכתי לעשות את העבודה שלי, סיפרה. "הרגשתי נבוכה שהגוף שלי והבגדים שלי נחקרו מול חדר מלא אנשים כשאת רובם, לא פגשתי מעולם".

הוצאה להורג באלבאמה - ארה"ב (צילום: SKY NEWS)
האסיר שנידון להורג | צילום: SKY NEWS

פרסום המקרה עורר הדים רבים והציף מקרים של עיתונאיות אחרות שהתבקשו להחליף את בגדיהן מכיוון שנטען שלבושן חושפני. "מתיש להיות אישה. עשית עבודה נהדרת בנסיבות מגוחכות ואני מצטערת שזה קרה", כתבה העיתונאית קייטלין רוס ששיתפה גם היא כי נמנעה כניסתה למתקן ממשלתי בגלל הופעתה.

העורך הראשי של כלי התקשורת מאלבמה תיאר את היחס לעיתונאית כ"בלתי מקובל" ו"לא שוויוני": "אני גאה לעבוד עם איוונה, שלמרות היחס הזה, המשיכה לדווח על הסיפור במקצועיות", אמר. "זה סקסיסטי וזו הפרה בוטה של ​​התנהגות מקצועית. זה לא צריך לקרות שוב לאף כתב". בתוך כך, תלונה בעניין נשלחה למתקן הכליאה, לתובע הכללי ולמושל המדינה.

הוצאה להורג באלבאמה - ארה"ב (צילום: SKY NEWS)
מתקן הכליאה באלבמה | צילום: SKY NEWS

הוצאתו להורג של האסיר בזריקה קטלנית התעכבה במשך שלוש שעות מכיוון שהסוהרים לא הצליחו למצוא בגופו וריד מתאים. העיכוב החריג תואר על ידי ארגון שמתנגד לעונש המוות כ"חריג מאוד ומדאיג מאוד". בנותיה של הנרצחת ביקשו לחוס על חייו וסיפרו שהן מעדיפות שהוא יהיה בשארית חייו מאחורי סורג ובריח, אך הרשויות סירבו לאשר זאת.