"מחלה פתאומית": טייסי ארקיע פתחו בשביתה - החברה מבטלת טיסות

על רקע חילוקי דעות סביב השכר, החליטו הטייסים לפתוח בעיצומים • החברה נאלצה לבטל שתי טיסות לרודוס: "אנחנו מתנצלים בפני הנוסעים ועושים את כל המאמצים לדאוג לטיסות חלופיות ולהגיע לחופשת הקיץ"

שביתה בשיא הקיץ. ארקיע, צילום: קוקו

בשיאו של הקיץ, טייסי ארקיע פתחו הבוקר (שני) בשביתה, כאשר תשעה טייסים הודיעו על מחלה פתאומית. בעקבות כך החברה נאלצה לבטל שתי טיסות לרודוס.

השביתה באה בעקבות חילוקי דעות סביב שכרם של הטייסים, למרות התחייבותם להימנע משביתה, כפי שנחתם בהסכם בין הטייסים להנהלת החברה בחודש אפריל 2022. אחת הטענות העיקריות של טייסי ארקיע היא על השכר הנמוך לטענתם אל מול השכר של הטייסים בחברות התעופה המקבילות. הטייסים באים בדרישה להנהלת החברה לשפר את תנאיהם בהמשך תהליך היציאה מהקורונה והחזרה לשגרה.

"מחלה פתאומית": מטוס ארקיע ברמון, צילום: משה שי

מחברת ארקיע נמסר: "למרות קיומו של הסכם הבראה בתוקף לשבע שנים הכולל התחייבות לשקט תעשייתי והימנעות מכל שביתה ועיצומים, ועוד בטרם יבשה הדיו על מזכר הבנות שנחתם לאחרונה בחודש אפריל 2022, שבמסגרתו באה החברה לקראת הטייסים והחזירה את שכרם כמעט לתקופת טרום הקורונה, פתחו הבוקר טייסי החברה בשביתה פראית בשיא עונת התיירות".

"אנו קוראים להסתדרות להפעיל את מרותה על ועד הטייסים ולהפסיק מיידית את העיצומים. אנחנו מתנצלים בפני הנוסעים ועושים את כל המאמצים על מנת לדאוג ללקוחותינו לטיסות חלופיות ולהגיע לחופשת הקיץ".

מוועד עובדי טייסי ארקיע נמסר: "בתקופות הקורונה הסכימו הטייסים לפנים משורת הדין לעמוד בכוננויות. עם החזרה לשגרה ובהתאם להודעת הוועד להנהלת החברה מבעוד מועד, מממשים הטייסים את זכותם החוזית שלא לעמוד בכוננויות עד שייחתם עימם הסכם טייסים כפי שנקבע מולם בחוזה. טייסי ארקיע ימשיכו לפעול במסירות למען החברה וציבור נוסעיה. יודגש כי אין בצעד זה משום צעד ארגוני".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר