כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
אנטישמיות אקדמאית

תביעה נגד האוניברסיטה: העבודה נפסלה כי ישראל לא הוזכרה בה

בוגרת אוניברסיטה טוענת שהחיבור שלה על פשעים שביצע חמאס נגד פלסטינים נכשל משום שלא הטילה את האשמה על מדינת ישראל. לאחר סקירה, בוחן חיצוני המליץ ​​לשפר את ציון המטלה שלה, לתת לה ציון עובר במקום נכשל

תביעה נגד האוניברסיטה: העבודה נפסלה כי ישראל לא הוזכרה בה
כיתת אוניברסיטה, אילוסטרציה צילום: pixsby

יהודייה תובעת את אוניברסיטת לידס בבריטניה על כך שנכשלה בתואר הסוציולוגיה שלה משום שלא מתחה ביקורת על ישראל, דניאל גריימן טוענת שהחיבור שלה על פשעים שביצע חמאס נגד פלסטינים נכשל "משום שלא הטילה את האשמה על המדינה היהודית". לאחר סקירה, בוחן חיצוני המליץ ​​לשפר את ציון המטלה שלה, ולתת לה ציון עובר במקום נכשל.

גב' גריימן, שמעולם לא נכשלה במאמר באוניברסיטה, נאלצה בשנה שעברה לחזור על המודל, אותו עברה לאחר מכן. כך דווח העיתון היהודי הבריטי 'ג'ואיש כרוניקל'.

עם זאת, מכיוון שנאלצה להמתין כמעט שנה לתוצאות הערעור שלה, הסטודנטית לא הצליחה לתפוס מקום בקורס לתואר שני באוניברסיטת גלזגו. עורכי הדין שלה הגישו כעת תביעה משפטית נגד אוניברסיטת לידס בגין רשלנות ואפליה.

גב' גריימן אמרה השבוע לעיתון "זה היה נזק רגשי עצום. כמעט הייתה לי התמוטטות מוחלטת מזה". אחד הסממנים המקוריים למאמרה "הכושל" של גב' גרימן הייתה האקדמית קלאודיה רדיבן, שחתמה על עצומה בעד הפרופסור האנטישמי דיוויד מילר לאחר שפוטר על ידי אוניברסיטת בריסטול בטענה שסטודנטים יהודים משמשים כ"משכונים פוליטיים על ידי משטר זר אלים וגזעני". העצומה גינתה "מאמצים משותפים להכפיש בפומבי את עמיתנו פרופסור דיוויד מילר" והכריזה: "פרופסור מילר הוא מלומד מובהק".

מומחים משפטיים אמרו, כי המקרה מוכיח שאוניברסיטת לידס מראה על הפלייה של ישראלים ויהודים. מנהל עורכי הדין בבריטניה, ג'ונתן טרנר, אמר: "סטודנטים יהודים נוטים יותר לכתוב חיבור פרו-ישראלי המבקר טרוריסטים פלסטינים, בעוד שסטודנטים ערבים ומוסלמים נוטים יותר לכתוב חיבור שהוא ביקורתי כלפי ישראל, אם סטודנטים ייענשו על הגנה על ישראל, זה עלול להוות אפליה עקיפה".

מקרים כאלה שבהם תמיכה בישראל נענשת בציון מתרחשת הרבה, אמר. לאחר שהמאמר המתוקן של גב' גריימן אושר על ידי אוניברסיטת לידס, מר טרנר הוסיף: "אנו מברכים על ההכרה הזו בכך שהחיבור של דניאל נכשל בטעות, אך נחרדים מהעובדה שלקח שנה שלמה להגיע עד הלום. אנחנו גם מאוד מודאגים מכך שההטיה הבסיסית לא טופלה והיא עלולה לגרום ליחס מפלה של תלמידים אחרים".

במאמרה שנכשל בתחילה, התייחסה גב' גריימן לשימוש של חמאס במגנים אנושיים, ואמרה שזה נתפס כ"בגידה בעם הפלסטיני על ידי ממשלתו". בהערת המנחה לצד אותו חלק במאמר, נכתב: "זה מתעלם מהעובדה שמדינת ישראל מבצעת מעשי אלימות".

גב' גריימן גם נתנה שמונה דוגמאות לאנטישמיות הנלמדת לילדים בבתי ספר של אונר"א בעזה. אלה כללו מורה שמעריץ את היטלר ואחרים שחוגגים פיגועי סכינים וחטיפה נגד ישראלים.

גב' גריימן אמרה: "למדתי סוציולוגיה מאז התיכון, זו הייתה התשוקה שלי מאוד, רציתי להיות סוציולוגית. אחרי שזה קרה הייתה לי ההתמוטטות שבה הייתי, כאילו החלום שלי לא הולך לקרות, אין קריירה אחרת שמושכת אותי, מה אני הולכת לעשות, לאן אני הולכת. אני לא חושבת שחזרה לסוציולוגיה היא אופציה".

"אני לא יכולה לעשות הסבה למקצוע אחר, השתמשתי בהלוואה לסטודנטים, בעצם בזבזתי את הזמן הזה בחיי. אם רטרואקטיבית הייתי יודעת את מה שאני יודעת עכשיו, לא הייתי לומדת סוציולוגיה, זה היה תחום שיצרו יהודים, ועכשיו העוינות כלפי יהודים וסטודנטים יהודים היא מטורפת. זה ממש מטורף".

לפחות סטודנטית יהודיה אחת נוספת באוניברסיטה בריטית, שלא רצתה למסור את שמה, שוקלת כעת גם צעדים משפטיים בגין יחס מפלה במהלך התואר. דובר אוניברסיטת לידס אמר: "האוניברסיטה מכחישה בתוקף את ההאשמות על אנטישמיות, אם כי תגובה נוספת תהיה בלתי הולמת בהינתן שהנושא נתון לתביעה משפטית".

אוניברסיטה אנטישמיות בבריטניה תביעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד