ירושלים של קיץ מציעה רוח קלילה ונעימה – אפשר לתפוס את האוויר הקריר על החומות, את הרוח שמעיפה את השיער בשיא השיק ברכב התיירותי החדש או לחבור לרוח החברתית המיוחדת של נשים וסיפורים בירושלים.
אז תביאו משהו חם (כמו שנקרא הבלוג הכי טרנדי של ירושלים) - ובואו!
4 צפייה בגלריה
טיילת החומות בשקיעה
טיילת החומות בשקיעה
טיילת החומות בשקיעה
(צילום: איתמר גרינברג)
הכי בטוח – להתחיל גבוה
עלינו אל טיילת החומות הדרומית, הפתוחה בקיץ רצוף החל מהשעה 9:00 בבוקר ועד השעה 21:00 (שישי עד 14:00). הטיילת נוחה ומוארת להליכה ורואים ממנה פנורמות מרהיבות של ירושלים בלילה, משער יפו ועד הכותל.
טיילת החומות היא אתר מורשת עולמי של אונסק"ו, נתיב הזקיפים שבראש חומות ירושלים, ונבנתה לפני כ־500 שנה על ידי הסולטאן סולימאן המפואר. הסיור על החומות מעניק מבט אווירי, נדיר, ייחודי ומרגש אל נופיה של העיר העתיקה והחדשה, טיול רגלי מול הנופים המופלאים והמרגשים של העיר העתיקה והחדשה, גבוה מעל העיר, בקצב שלכם, בנגישות טובה ובדרגת קושי קלה המתאימה לכל המשפחה.
בחודש אוגוסט, בכל יום חמישי בין ערביים, מתקיים סיור מודרך לכל המשפחה וב־ט"ו באב יתקיים סיור חד פעמי למבוגרים "אהבות על החומות" - מבט מגבוה על העיר האהובה במפגש עם אהוביה ואוהביה, הכולל גם הרמת כוסית רומנטית לאור השקיעה. מאוד מתאים למיטיבי לכת וחובבי נופים.
4 צפייה בגלריה
   אהבות על החומות
   אהבות על החומות
אהבות על החומות
(צילום: פמי)
מה, איפה וכמה?
כניסה וסיור עצמאיים – 25 שקל למבוגר, 12 שקל לילד, סיורים מודרכים על הטיילות באפליקצייה חינמית בקופה.
סיור מודרך למשפחות - בימי חמישי בשעה 17:00 (החל מגיל 5) 50 שקל למבוגר, 40 שקל לילד.
אהבות על החומות - סיור מודרך מיוחד לט"ו באב, 11.8.22, בשעה 19:30-21:30, מגיל 18 ומעלה, 80 שקל למשתתף.
הטיילת אינה מונגשת לעגלות ילדים ולבעלי מוגבלות, ומומלץ להגיע עם נעלי הליכה נוחות, מים, כובע ואוכל.
פרטים נוספים ורכישה בקופת האתר: www.pami.co.il
4 צפייה בגלריה
(צילום: באדיבות גו קאר ישראל)
כשטיילנו על החומה ראינו למטה משהו שנראה כמו בימבות צהובות מדליקות, אז ירדנו לבדוק מה הסיפור ומתברר שזו אטרקציה חדשה לגמרי שהתחילה לפעול ממש כעת בירושלים: GO CAR, רכב חשמלי פתוח לסיורים בלתי נשכחים בנהיגה עצמית, שנוסע בסמטאות היפהפיות של ירושלים מצויד במסך דיגיטלי המספר את סיפורי ההיסטוריה של ירושלים. דרך נפלאה להכיר את העיר הקדושה לשלוש הדתות תוך כדי נסיעה חווייתית ברכב הכי מגניב שראיתם.
GO CAR מתאים לכל המשפחה, לזוגות שמחפשים פלפל לרומנטיקה ולאלה שמחפשים לחוות את ירושלים בדרך מיוחדת.
מה, איפה וכמה?
טיולי ה־GO CAR יוצאים ממתחם התחנה (רחוב דוד רמז 4 בצמוד למגרש החנייה) מדי שעתיים, משעות הבוקר עד שעות הערב המאוחרות בכל ימות השבוע.
מחיר: 175 שקל לאדם, לסיור של שעה וחצי.
פרטים נוספים בטל': 053-3444665, או באתר: www.gocarisrael.com
אירוח ביתי ב־20% הנחה
בקיץ הזה כ־20 מהמארחות הירושלמיות של נשים וסיפורים בירושלים פותחות את בתיהן למפגשי היכרות, פולקלור, סדנאות ואמנות עם הנחה מיוחדת של 20% לאורחי מלונות העיר.
בנבחרת המארחות של נחלאות תמצאו את מאמא רחל עם אירוח גורמה בסגנון לאדינו, את דלילה שמש המארחת למפגשי סיפורים ירושלמים בטעם של פעם ובסיורי חוויה תיאטרליים איכותיים בנחלאות, ואת ליענה בת יעל המקיימת מפגשי שירה ביתיים.
בצידה השני של העיר, פותחות את ביתן המארחות של הכפר הציורי עין כרם. שם כל בית הוא סיפור: טבע, אמנות, פולקלור, קולינריה, עבודות יד ורוח.
כנרת בוטיל מזמינה לביקור בבית הבד שהוא היום הסלון של ביתה, האמנית רות חביליו מקיימת מפגשי אומן בסטודיו לאריחים מצוירים, שושנה קרבסי מזמינה לשיטוטים בכפר וסיור קולינרי ייחודי, ליד המעיין מפעילה נחמי גפני קדלבורג את הבית היהודי הפתוח בכפר, בו היא מקיימת מפגשים מקרבים בין מגזרים דרך סיפור אישי וחוויה, וכשבוקעת שירה מבחוץ אנחנו יוצאים לפגוש את אולגה־אביגייל מילשביץ, זמרת בינלאומית שעלתה לישראל מוורשה, מורת דרך המקיימת סיורים מוזיקליים מעוררי השראה בכפר.
4 צפייה בגלריה
טיילת החומות הדרומית בלילה
טיילת החומות הדרומית בלילה
טיילת החומות הדרומית בלילה
(צילום: דר דור גורביץ)
למטה, בעמק התימנים, דליה חרפוף מזמינה לחוויה כורדית, ולמעלה, בטרסה העליונה והכי פחות מתויירת של עין כרם, מזל מוטל לבושה מארחת אותנו בבגדים תימניים מסורתיים ומספרת על חוויות ילדותה בעין כרם.
בסמטה הציורית מול ביתה של מזל, האמנית חיה וייט מקיימת על המרפסת סדנת ציור זוגית אל מול הנוף שאין שני לו, ולא רחוק ממנה האמנית הרב תחומית מרים מס מזמינה למפגש חוויתי הנקרא "לרקום חיים" בטכניקה מעורבות.
היתרון הגדול של נשים וסיפורים בירושלים, שהוקם ביוזמת עיריית ירושלים, הוא שהמארחות מתגוררות בכל שכונות העיר.
אפרת חלמיש פותחת את ביתה, את הלב ואת החצר הגדולה השוכנת ממש בתוך העתיקות של עיר דוד, ומזמינה לשמוע את סיפור שיבת ציון לירושלים ממי שחיה במקום עם משפחתה כבר למעלה מ־30 שנה, ובצידה השני של העיר, ברובע המוסלמי, דפנה קנדל המגדלת 11 ילדים, מספרת את סיפור חייה מנקודת מבט נשית ואימהית ומזמינה לעלות אל גג הבית לתצפית על הר הבית הנמצא ממש במרחק נגיעה.
גינת המרפא של אלישבע כהן , חברה חדשה בקהילה, היא הדבר הכי מפתיע שתוכלו למצוא בין רחוב בלפור לבית הנשיא. בגינה היא מקיימת מפגשים בהם רוקחים יחד מוצרי טיפוח, ניקוי, מזון ומרפא מצמחי מרפא הגדלים במקום. בשכונת גילה, שנינה טאוסון מעבירה סדנת ציור, בשכונת בית הכרם האמנית זיוה אילון מקיימת סדנאות קרמיקה ופיסול. מורת הדרך מלכה אליהו קוסוביץ מעבירה סיורי טעמים, ריחות וצבעים בשוק ובשכונות החרדיות, בשכונת קריית משה - גבעת שאול שושנה בכר מארחת לסדנה קצרה וחוויתית לפי שיטת ה"שמות", ובשכונת קריית היובל צפורה נוסבוים מזמינה להצצה לארון הבגדים החרדי.
ואם כל זה לא הספיק - החל מאמצע אוגוסט מקיימות חלק המארחות גם אירוחים בנושא סליחות, הכוללים סיורים, פעילויות פיוטים ותפילות, כהשלמה לתפילות הסליחות, הכפרה והפיוטים הנשמעים מחצות הליל ועד לאשמורת הבוקר בכל בתי הכנסת בירושלים.
מה, איפה וכמה?
באתר נשים וסיפורים בירושלים: https://women-jerusalem.com/