6 צפייה בגלריה
רוקאביצה, דין דוד ופיירו
רוקאביצה, דין דוד ופיירו
רוקאביצה, דין דוד ופיירו
(רדאד ג'בארה, עמרי שטיין)
מי מבין החלוצים של מכבי חיפה יפתח בהרכב במשחק הגומלין נגד אולימפיאקוס? אין ספק שההחלטה הזו שייקח ברק בכר תשפיע מאוד על משחק הגומלין בסיבוב השני במוקדמות ליגת האלופות שיתקיים הערב (רביעי) ב-22:00 בפיראוס. יש לו אפשרויות רבות ומגוונות עם שחקני התקפה ברמה גבוהה, אבל כל אחד מהם יצטרך להוכיח ברגע האמת שהוא יודע לעשות את ההבדל.
נגד הפועל באר שבע פתח המאמן עם ניקיטה רוקאביצה בחוד ולאחר מכן העלה מהספסל את דין דוד ופרנזי פיירו, בעוד שבמשחק הראשון נגד אולימפיאקוס הוא פתח עם דין דוד כחלוץ בודד ובהמשך הסיט אותו לאגף השמאלי לטובתם של רוקאביצה ופיירו - אבל מה יהיה הפעם? זו אולי השאלה הכי גדולה לקראת ההתמודדות מול היוונים, שחוששים מההתקפה של אלופת ישראל.
יש לכך גם סיבה טובה. עומר אצילי הבקיע 28 שערים בכל המסגרות בעונה שעברה כולל שישה באירופה, דין דוד הבקיע 23 שערים כולל ארבעה באירופה, ואפילו צ'ירון שרי מצא את הרשת עם 13 כיבושים בכל המסגרות כולל שני שערים שהבקיע באירופה. אלה היו שלושת הכובשים הבולטים ביותר בעונה שעברה.
6 צפייה בגלריה
ברק בכר
ברק בכר
ברק בכר
(עמרי שטיין)
אלא שבקיץ הזה ברק בכר צירף עוד שני סקוררים להתקפה, שעמוסה באיכות עם שחקנים שהוכיחו את עצמם בשנים האחרונות: פיירו שהגיע אחרי עונה מצוינת בגנגאן, אותה הוא סיים עם 15 שערים בליגה השנייה בצרפת, וביחד איתו חתם בקבוצה רוקאביצה, שחקן התקפה מנוסה ומוכח, שהיה גם החלוץ שהבקיע הכי הרבה שערים בליגת העל בשלוש השנים האחרונות עם 51 כאלה רק בליגה.
רוקאביצה לא סתם חזר לחיפה. יש לו קבלות. כיום, אגב, הירוקים מחזיקים בסקוררים הטובים ביותר בישראל, כי אחריו יש את דין דוד שהבקיע 35 שערים בליגת העל בשלוש העונות האחרונות, אצילי שכבש 32 שערי ליגה בפרק הזמן הזה כאשר באמצע הוא יצא לחצי עונה בחו"ל, ויש גם את דולב חזיזה שמצא את הרשת 24 פעמים באותו זמן. אין כמעט שחקנים שהבקיעו כמויות כאלה בארץ. עכשיו השאלה היא מה עושים איתם ואיך הם ינצחו את אלופת יוון בקרב על הכרטיס לשלב הבא במוקדמות ליגת האלופות.
6 צפייה בגלריה
ניקיטה רוקאביצה. הסקורר המוביל בליגת העל בשנים האחרונות
ניקיטה רוקאביצה. הסקורר המוביל בליגת העל בשנים האחרונות
ניקיטה רוקאביצה. הסקורר המוביל בליגת העל בשנים האחרונות
(עמרי שטיין)
בעונה שעברה, אצילי רשם הכי הרבה שערים ובישולים במכבי חיפה, אבל מי היה השחקן שהשפיע הכי הרבה בדקות הסיום עם שערים שהכריעו משחקים? זה היה דין דוד, שהביא לירוקים תשע נקודות בזכות שערי הכרעה ששינו את התוצאה. אין ספק שהייתה לו השפעה גדולה על הקבוצה במשחקים רבים, כולל ב-2:3 על מכבי תל אביב במשחק העונה, בו הוא כבש את שער הניצחון הדרמטי.
במשחק נגד אולימפיאקוס בחיפה, בכר החליט להציב את דין דוד בחוד עד לדקה ה-50, אז רוקאביצה עלה מהספסל במקומו של אצילי שנפצע, כך שדין דוד הוסט לאגף השמאלי. בהמשך, מהרגע שפיירו נכנס, הירוקים שיחקו עם שני חלוצים מקדימה, כאשר הרכש מגנגאן הצטרף לחלוץ שחזר מהפועל באר שבע, וחיפה הגיעה ליותר הזדמנויות עם שניהם.
6 צפייה בגלריה
הווינר שהוסט לאגף. דין דוד
הווינר שהוסט לאגף. דין דוד
הווינר שהוסט לאגף. דין דוד
(עמרי שטיין)
אבל מי מהם יותר מסוכן מול השער? ובכן, במפגש הקודם מול אולימפיאקוס, דין דוד ששותף ל-60 דקות ורוקאביצה ששיחק 40 דקות לא הצליחו לאיים על השער אפילו פעם אחת. כן, אמנם דין דוד עשה זאת לא פעם, אבל תמיד זה היה מעמדת נבדל, כך שהבעיטות הללו לא נכנסו לסטטיסטיקה בסופו של דבר. בניגוד לשניהם, פיירו קיבל רק 30 דקות מבכר, אבל איים על השער שלוש פעמים, כאשר רק כדור אחד הלך למסגרת ונעצר במשקוף. כלומר, פיירו היה החלוץ המסוכן ביותר בחלק הקדמי, למרות שהופיע על המגרש לדקות מעטות ביחס לשני החלוצים האחרים.
מעבר לכך, פיירו היה היחיד שהצליח לייצר פעולות מתוך תיבת החמש של אולימפיאקוס והוא היה היחיד שאיים משם על השער של תומאש ואצליק. כל הקבוצה איימה על השער שש פעמים מתוך הרחבה, כאשר חצי מהאיומים היו של פיירו - פעם אחת בהתקפה מתפרצת שהסתיימה באיום ממרחק של עשרה מטרים מהשער ופעמיים הוא עשה זאת מתוך תיבת החמש. חמישה מתוך ששת האיומים של מכבי חיפה מתוך הרחבה הגיעו אחרי שפיירו נכנס למגרש.
זאת אומרת, שפיירו היה למעשה השחקן היחיד שהצליח להתמודד עם שני הבלמים הגבוהים והאיכותיים של אולימפיאקוס - קוסטאס מנולאס ופאפה אבו סיסה - עד כדי כך שהוא אילץ את מאמן היריבה, פדרו מרטינש, להכניס בלם נוסף כדי לסגור את מרכז הרחבה בדקות הסיום.
6 צפייה בגלריה
השוואה בין האיומים לשער של פיירו לבין שאר חלוצי מכבי חיפה
השוואה בין האיומים לשער של פיירו לבין שאר חלוצי מכבי חיפה
השוואה בין האיומים לשער של פיירו לבין שאר חלוצי מכבי חיפה
(מערכת ONE)
מכבי חיפה כבר התמודדה העונה מול חוליית הגנה חזקה, במשחק אלוף האלופים נגד הפועל באר שבע, שם רוקאביצה היה היחיד שהצליח לאיים מתוך תיבת החמש לאחר שהסתנן בין הבלמים והגיע לכדור רוחב אותו הסיט לשער, אך הוא לא הכניע את עומרי גלזר. בשורה התחתונה, הוא שיחק שם 61 דקות ורשם רק איום אחד על השער ועל המסגרת. דין דוד שיחק 45 דקות מול מחזיקת הגביע, ברובן הוא שיחק בעיקר באגף שמאל ולא הגיע להזדמנות אחת מול השער. גם פיירו שותף ל-29 דקות באותו המשחק ולא תרם, אבל לזכותו ייאמר שבאותן הדקות הקבוצה כולה לא שיחקה טוב וזו הייתה הופעת הבכורה שלו במדים הירוקים.
עד כה, מאז שהגיע לחיפה, פיירו שותף במשחקים הרשמיים רק ל-59 דקות במצטבר. אם הוא בכושר, לא מן הנמנע שפיירו יהיה זה שיפתח בהרכב של בכר מול אולימפיאקוס. בדרך כלל במגרש הביתי שלה אולימפיאקוס מפעילה משחק לחץ ועומדת גבוה, לכן סביר גם שבמשחק הגומלין אולימפיאקוס תנסה ליזום ולתקוף מהדקה הראשונה מול הקהל שלה, משהו שהיא כמעט ולא עשתה בחיפה.
בגלל זה, אם פיירו יעלה בהרכב - הוא יוכל לנצל את המהירות המסחררת שלו בריצה לשטחים שבין הבלמים לבין רחבת היריבה ואף להרתיע את שחקני ההגנה שלה, שכאמור לא הצליחו להסתדר איתו במשחק הראשון בין הקבוצות. הנוכחות של פיירו יכולה לגרום לכל אולימפיאקוס ללכת אחורה ולהסתגר. הבעיה היא שפיירו איכותי יותר כאשר יש לידו עוד שחקן התקפה אחד לפחות, כך שבכר יצטרך כנראה לשחק עם שני חלוצים, מה גם שפיירו עדיין לא השתלב לחלוטין עם חבריו להתקפה וזה לגיטימי.
6 צפייה בגלריה
פרנזי פיירו
פרנזי פיירו
פרנזי פיירו
(עמרי שטיין)
בכר יוכל לפתוח גם עם רוקאביצה או דין דוד, ובהמשך להכניס מהספסל את פיירו. רוקאביצה הוא שחקן ההתקפה הכי ותיק וגם הוא יודע איך לרוץ לעומק ולנצל את השטחים הריקים כדי להעניש את היריבה, בדיוק כמו פיירו, גם אם הוא לא הכי מהיר. דין דוד הוא יותר חיית רחבה, וכשהוא לא נמצא שם אז הוא פחות מועיל, אבל הוא מהיר ויכול לעשות את ההבדל במקרה שחוליית ההגנה של אולימפיאקוס תעמוד גבוה. מה שבטוח, הפעם זה יהיה משחק אחר, כך שהחלוצים בירוק יהיו חייבים לנצל את ההזדמנויות שלהם מול השער. לא בטוח שיהיו הרבה כאלה.
במשחק הקודם מכבי חיפה הציגה עליונות כמעט בכל פרמטר על המגרש ואולימפיאקוס כמעט לא ניסתה לתקוף או לאיים על שערו של ג'וש כהן בהתקפות מסודרות. לחיפה היו 50 התקפות לעומת 25 של האדומים. בנוסף, שחקניו של ברק בכר איימו 13 פעמים על השער ושבעה כדורים מהם הלכו למסגרת, בעוד שאולימפיאקוס איימה רק שבע פעמים על השער ושני כדורים בלבד הלכו למסגרת, שניהם היו באותו המהלך בדקה השביעית בה הובקע השער.
איך זה ייגמר הפעם מול אולימפיאקוס ובמי ברק בכר יבחר? זו שאלה שקשה לענות עליה, כי הכול תלוי קודם כל בטקטיקה ובסגנון המשחק שהמאמן יבחר לפתוח איתו מול היריבה החזקה. מי שזה לא יהיה, הוא יצטרך להוכיח את עצמו ולמצוא את הרשת באחד מהמשחקים החשובים של הירוקים בשנים האחרונות.

זה מה שהיה במשחק הראשון:

מכבי חיפה אולימפיאקוס התקפות 50 25 איומים לשער 13 7 איומים למסגרת 7 2 איומים מתוך הרחבה 6 2

תפוקת החלוצים מול אולימפיאקוס:

דין דוד ניקיטיה רוקאביצה פרנזי פיירו דקות 60 40 30 איומים לשער 0 (איומים מנבדל לא נחשבים) 0 3 איומים למסגרת 0 0 1

השחקנים מתוך הרחבה של אולימפיאקוס:

פרנזי פיירו 3 עומר אצילי 1 פיירו קורנו 1 דולב חזיזה 1 (כבש) 📷