2 צפייה בגלריה
יגיעו לביהמ"ש. ניימאר ורוסל
יגיעו לביהמ"ש. ניימאר ורוסל
יגיעו לביהמ"ש. ניימאר ורוסל
(רויטרס)
כמעט עשור חלף מאז ניימאר חתם בברצלונה, אבל העסקה הזו ממשיכה לרדוף את הברזילאי וגם את הקטלונים עצמם - הרבה אחרי שאלו שהחתימו אותו כבר עזבו את המועדון. המשפט יחל בחודש אוקטובר - עוד לפני המונדיאל בקטאר - וכעת מרחפת מעל השחקן היקר בהיסטוריה, ולא רק עליו, גם תקופת מעצר.
כזכור, ניימאר הצטרף לברצלונה בקיץ 2013 מסנטוס בעסקה שנויה במחלוקת שהובילה להתפטרות הנשיא לשעבר, סנדרו רוסל, ומחליפו - ז'וזפ מריה ברתונאו - נאלץ לבסוף להודות שהסכום גבוה בהרבה ממה שדווח תחילה ועומד על כ-86 מיליון אירו. המעורבים מואשמים בשחיתות בביצוע העסקה המורכבת, משהו שיעלה לדיון בבית המשפט, אבל בינתיים בעיתון 'אל פאיס' הספרדי נחשפו פרטים נוספים.
לפי הפרסום, יש הוכחות שרוסל ואביו של ניימאר, שמשמש גם כסוכנו, חתמו על הסכם עוד ב-2011, שנתיים לפני שהכוכב נחת בפועל בקאמפ נואו - משהו שמנוגד לחוקי פיפ"א ועלול להוביל למאסר. התביעה דורשת מאסר של שנתיים וקנס של 10 מיליון אירו לניימאר, אם כי 'DIS' - חברה שבבעלותה היו 40% מהזכויות של הברזילאי ב-2009 - מבקשת חמש שנות מאסר וכמובן השעיה שלו.
2 צפייה בגלריה
הפרשה הובילה להתפטרות של רוסל והחלפתו בברתומאו
הפרשה הובילה להתפטרות של רוסל והחלפתו בברתומאו
הפרשה הובילה להתפטרות של רוסל והחלפתו בברתומאו
(רויטרס)
'DIS' גם תובעת את ניימאר עצמו, את אביו ואת ברצלונה ביותר מ-150 מיליון אירו על נזקים שנגרמו לה, לטענתה. היא לא קיבלה כסף בזמן העברת ניימאר לקטלונים.
כאמור, גם רוסל עומד בפני סכנה של כניסה לכלא וזה משהו שהוא מכיר היטב: בעבר הוא ישב במשך שנתיים במאסר בספרד בהמתנה למשפט (התקופה הארוכה ביותר בתולדות המדינה של אדם שהמתין למשפט), אם כי אז זה לא היה קשור לפרשת ניימאר, אלא לאירגון משחקים של נבחרת ברזיל בחקירה שכללה מעורבות של ה-FBI. לבסוף, כאמור, רוסל שוחרר ללא משפט.
באשר לברתומאו, למרות שהיה סגן הנשיא בזמן הגעתו של ניימאר, הוא יכול לנשום לרווחה מכיוון שלא נמצאו הוכחות כי ידע על החוזים המדוברים, לכן הוא לא מסתכן בכניסה לכלא בפרשה הזו.
לבנדובסקי מדבר לאחר הבכורה בקלאסיקו