שתף קטע נבחר

שביתה ביוון: הרכבות ונמלי הים והאוויר שותקו

אלפי מפגינים יצאו למחות נגד חוק הרפורמות בפנסיה וצעדי הצנע שהתקבלו אמש על ידי הפרלמנט. התחבורה בבירה הופסקה, התיירים הוזהרו כי לא תהיה תנועה ימית בין האיים, וגם העיתונאים שובתים ולא מדווחים על האירועים

שביתה כללית ביוון שיתקה היום (ה') את נמלי הים, התעופה ותנועת הרכבות ביוון ואלפי מפגינים יצאו למחות נגד חוק הרפורמות בפנסיה וצעדי הצנע שהתקבלו אמש על ידי הפרלמנט. על פי סוכנויות הידיעות, אירוע שאורגן על ידי שני איגודי העובדים הגדולים במדינה שקראו לשביתה, ה-GSEE, ארגון המגזר הפרטי וה-ADEDY של המגזר הציבורי הוציא אלפי אנשים לצעדת מחאה הבוקר במרכז אתונה.

 

המפגינים התאספו תחת שלט שקרא למצוא "פתרונות אחרים", ובטקסט כתוב כי "הממשלה חייבת ללכת", והיא מואשמת ב"גניבת החיים שלנו", והוא קורא ליוונים "לקום".

 

"אנחנו דוחים את הרפורמות בפנסיה, ששוללים את העיקרון הבסיסי בחוק הסוציאלי, אנחנו מפגינים נגד הרפורמה הלא צודקת הזו ומתנגדים לה", אמר נשיא ה-GSEE ייאניס פאנאגופולוס.

 

עשרות אלפי מפגינים נוספים הגיבו לקריאה נוספת של חזית איגוד המסחר של המפלגה הקומוניסטית (KKE) ויצאו לרחובות עם שלטים הטוענים כי על "שלטון העשירים לשלם את המחיר על המשבר". שתי ההפגנות התקרבו עד כדי כמה מאות מטרים מהפרלמנט היווני.

 

גיל הפרישה יעלה ל-65

על פי נמל התעופה הבינלאומי באתונה יותר מ-80 טיסות מקומיות ובין לאומיות בוטלו, כש-110 נוספות נדחו בגלל הפסקת העבודה של פקחי הטיסה והשביתה בת 24 השעות של עובדי התעופה האזרחית. כל הספינות נותרו עגונות ותיירים שטיילו באיים הוזהרו על ידי רשויות הספנות כי לא תהיה תנועה ימית בין חמישי לשישי.

 

בשבוע שעבר הוכרז בפרלמנט כי תכנית הרפורמות בפנסיה אומצה, במסגרתה גיל הפרישה יעלה ל-65. השביתה הכללית השישית במספר מאז פברואר, פגעה גם בתנועת הרכבות והפסיקה אותן כליל היום. גם התחבורה בבירה הופסקה.

 

השביתה כוללת גם את משרדי הממשלה, בתי החולים והמיזמים הציבוריים, כשהיא שוללת מהציבור כל אינפורמציה במשך 24 שעות מכיוון שגם ארגוני העיתונאים לוקחים בה חלק.

 

נוסף על העלאת גיל הפרישה מ-60 ל-65, הרפורמה שהתקבלה אתמול בלילה על ידי הרוב הסוציאליסטי בפרלמנט כוללת גם קיצוצים של 7% בתשלומי הפנסיה הממוצעים.

 

המפלגה הסוציאליסטית מחויבת לצעדים הללו מול גוש האירו וקרן המטבע הבינלאומית בתמורה לכספי הסיוע שניתנים ליוון בצורת הלוואות של 110 מיליארד אירו במהלך שלוש השנים הקרובות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים