"בלעדיה - הייתה מתפרקת"

יריב לוין חשף: "שקד הייתה אדריכלית ממשלת בנט-לפיד"

בצל הצלילה הבלתי פוסקת של שרת הפנים איילת שקד בסקרים, הח"כ הליכודי הבכיר, יריב לוין, שפעל להפלת הממשלה, חשף את רמת מעורבותה של שקד באי הפלת ממשלת בנט-לפיד (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
איילת שקד | ארכיון (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

99 ימים לבחירות: בזמן שטרם ברור כיצד תרוץ בבחירות הקרובות, אם בכלל, ועל רקע הסקרים שהמפלגה לא עוברת את אחוז החסימה גם במקרה של אחדות עם השר יועז הנדל, מתברר, לפחות לטענת ח"כ יריב לוין, כי יו"ר 'ימינה', השרה איילת שקד, הייתה זו שהחזיקה את הממשלה.

על פי הריאיון שהעניק היום (שני) חבר הכנסת יריב לוין מהליכוד, שהיה בין האחראים להפלת הממשלה הנוכחית, והוא נחשב לאיש הכי קרוב לנתניהו, "שקד הייתה האדריכלית של הממשלה", כך לדבריו בריאיון ל'וואלה'.

עוד אמר לוין: "בלעדי שקד לא הייתה קמה הממשלה הרעה הזו והיא זו שהחזיקה את הממשלה". לדברי לוין, "הייתי מצליח להביא לפירוק הממשלה והחלפתה הרבה יותר מהר, בלי התפקיד ששקד ביצעה בשמירה על הממשלה וחיזוקה".

"עד הרגע האחרון", טען לוין, "היא שמרה על הממשלה וזה כולל עכשיו, היא יושבת תחת לפיד ואפילו עכשיו עדיין לא מצאה לנכון להתפטר. אם היה לה גרם של כנות היא הייתה עושה את זה, אבל עובדה שזה לא קורה".

לוין נשאל האם יחרימו את שקד במידה ותעבור את אחוז החסימה והיא תהיה זו שתשלים ל-61, והשיב: "אנחנו לא מהמחנה שפוסלים אנשים אחרים, אנו לא פוסלים אף אחד. אני לא מאמין בפסילות אבל מי שרוצה ממשלת ימין שיצביע לגוש הימין ובראשן הליכוד. מי שיצביע לשקד מסתכן שהיא תקים ממשלה עם השמאל כמו מה שקרה עד עכשיו. אם שקד תעבור את אחוז החסימה ואם בוחרי הימין יהיו מספיק נבונים, הם לא יצביעו למי שיכול לעבור לצד השני באופן שאנחנו נשיג רוב".

לגבי התיקים המשפטיים שיש כנגד ראש מפלגתו נתניהו, אמר לוין: "אסור שתיק אלף היה נפתח בכלל. זה חד משמעי תיק פוליטי, אם יש למישהו טענה שאסור לקבל כמה סיגרים לכל היותר היה אפשר לפנות לוועדת האתיקה, בשביל זה יש הליכים אתיים. הניסיון להלביש לזה לבוש פלילי - פסול מהיסוד".

"עסקת טיעון כבר לא נמצאת על הפרק, חד משמעית. ככל שאני יודע נתניהו לא מעלה בדעתו ללכת היום לעסקת טיעון. יש לו מטרה ברורה - לנצח בבחירות לקבל את אמון הציבור וליצור מצב שהניסיון הזה להדיח רה"מ בדרך פסולה כזאת לא יצליח".

כזכור, גם אתמול פורסם סקר, שמראה שמפלגת ימינה בראשות שקד אף לא מגרדת את אחוז החסימה, והיא זוכה רק ל-1.6 אחוזים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר