"איפה החמלה?": עמיר לב באמירה שנויה במחלוקת על יגאל עמיר

בראיון שהעניק לחדשות "כאן" כדי לקדם את אלבומו החדש, דיבר הזמר על השסעים בחברה הישראלית • שאלה פילוסופית שהעלה לגבי היחס לרוצחו של ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל עוררה סערה ברשת, מה שהוביל אותו לפרסם פוסט, שבו ביקש להבהיר את כוונתו

עמיר לב, צילום: קוקו

במהלך ראיון שהעניק לחדשות "כאן" לקידום אלבומו החדש "רומה" שיצא בחודש שעבר, אמר הזמר עמיר לב כי הציבור הישראלי צריך להפגין יותר חמלה כלפי יגאל עמיר, רוצחו של ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל.

האלבום החדש עוסק בחבר צעיר של הזמר בשם רומה, שנפטר כתוצאה ממנת יתר. דרך סיפור זה, נאמר בכתבה, לב "מציב מראה על החברה הישראלית, שלדבריו איבדה קצת מהחמלה". "אני שומע לפעמים (אנשים) אומרים 'יגאל עמיר, הוא יישב עד היום האחרון בכלא, הוא לא יראה אור שמש", אומר לב בראיון. "עכשיו, איזה דבר זה חוץ מנקמה זה להגיד שהוא יהיה עד היום האחרון שלו בכלא? הבן אדם בגיל 30 עשה טעות חמורה, רצח ראש ממשלה. רצח. לקח חיים של מישהו. אבל הוא עדיין כמו כל הרוצחים. לכל אחד יש סיבה. מי אמר שראש ממשלה זה יותר חשוב מלרצוח את אישתך, חס וחלילה? שניהם זה נורא ואיום".

עוד הוסיף: "איפה אנחנו, בתור מדינה שאין לה עונש מוות...למה אנחנו לא יכולים לראות בן אדם בגיל 55 יוצא מהכלא? גם יגאל עמיר. מגיל 25 עד 53...הלכו לו כל החיים. בצדק. אבל איפה החמלה? מה אתה, אלוהים? אבל לא נתת לו גזר דין מוות. למה אתה ממית אותו?".

בפוסט שעלה בעמוד הפייסבוק הרשמי שלו אמש (ראשון), התייחס לב לכתבה והסביר את כוונתו. "שלום לכולם, היה פה עניין עם הכתבה", כתב. "דיברתי על זה ששנאה מביאה שנאה. תובלי חמלה (גם לגרועים ביותר) לא תהיה אהבה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר