זוועה בחי פארק בקריית מוצקין: "החיות נצלות בשמש, המצב במקום מחפיר"

מבקרים במקום טוענים: "המקום הוא כבשן, אריה מת מהחום ואמרו שהוא פשוט היה זקן" • יו"ר ארגון הרופאים הווטרינריים: "לחיות הבר שבשבי אין מישהו שישמור עליהן" • תגובת החי פארק: "הפילות בוחרות בעצמן היכן להתמקם"

"החיות נצלות בשמש", צילום: המטה למאבק לסגירת גן החיות

מה קורה בחי פארק בקריית מוצקין? תושבים באזור טוענים כי היחס לחיות באתר מחפיר בצורה בלתי רגילה.

בעדות שהגיעה ל"ישראל היום" נאמר: "במתחם יש חיות חשופות לחום בפינת הליטוף, שלמעשה הפכה לכבשן. היה במקום אריה ששכב בחום, מותש לגמרי, ואחרי שהוא מת טענו שזה בגלל שהוא היה זקן ונפטר. יש פילים שאין להם צל או מסתור". לאור זאת, החליטו תושבי האזור לצאת להפגנות נגד החי פארק, וביום חמישי תתקיים במקום הפגנה גדולה, שאליה הודיע שיצטרף גם ארגון הרופאים הוטרינריים בישראל.

ג'ירפות בחי פארק נדחקות ומתכופפות בצל, צילום: מתוך פייסבוק

"הזכויות שלהם מופרות"

ד"ר חיליק מרום, יו"ר ארגון הרופאים הווטרינריים: "קיבלנו עדויות של רופאים שעבדו שם והתפטרו, של רופאים שביקרו שם ושל אזרחים. לפי החוק, לחיות בר בשבי יש זכויות בסיסיות - ושם הזכויות האלו מופרות.

"פנינו בנושא כמה פעמים למשרד החקלאות, שהוא האחראי על גני החיות בישראל. שר החקלאות ועוזריו ביקרו בחי פארק עם ראש העיר, והוציאו הודעה שהכל בסדר. נוסח ההודעה היה שזה 'גן עדן לחיות' - אבל זה ממש לא המצב. 

"את משרד החקלאות מעניינות חיות משק בלבד. חיות הבר בטבע הן באחריות רט"ג, ואילו חיות הבר שבשבי - אין להן מי שישמור עליהן, הרגולטור נרדם בשמירה. תהיה הפגנה גדולה ביום חמישי הקרוב במקום, וכאיגוד מקצועי אנו נתמוך בה לחלוטין. צריך לשנות את מה שקורה שם".

מצב הפילים טוב? פילים בחי פארק מחפשים צל, צילום: המטה למאבק לסגירת גן החיות

"מצב הפילים טוב"

חי פארק קריית מוצקין, שמודע לטענות על הפילים, בין היתר, פרסם בעמוד הפייסבוק שלו הכחשה לטענות: "החי פארק מבקש להבהיר בנוגע לתנאי המחיה של הפילות: לפילות בחי פארק יש צל ברמה מספקת, בזכות העצים, החומה ורשת הצל. הן בוחרות בעצמן היכן להתמקם. המשאבה בבריכה תוקנה, והן יכולות להיכנס ולהצטנן במים. הפילות שותות באופן חופשי באופן קבוע כרצונן. הבעיה המקומית במשאבה טופלה, ולא נגרם כל נזק לפילות.

"החי פארק לא חוסך במאמצים ותקציבים על מנת לספק לבעלי החיים את התנאים המתאימים הנדרשים.

"כל גורם המכפיש את החי פארק כגן חיות לא מקצועי חוטא למטרתו העיקרית של גן החיות - אתר בילוי חינוכי, שמטרתו להשתתף בתוכניות למניעת הכחדת מיני בעלי חיים, תחת הקפדה מחמירה על תנאי ההחזקה של בעלי החיים".

הפוסט שפרסם החי פארק,

"נמצאו ליקויים"

תגובת משרד החקלאות: "משרד החקלאות ופיתוח הכפר פועל בכל עת למען רווחתם של בעלי החיים, ומתייחס בחומרה רבה לכל חשד להפרה של חוק צער בעלי חיים.

"רשות הטבע והגנים ומפקחי משרד החקלאות ערכו ביקורות במתקן החי פארק בקריית מוצקין, על מנת לוודא את מצבם של בעלי החיים במקום. במסגרת זו, התנהלו כמה הליכי אכיפה, ונמצאו כמה ליקויים. חלק מהליקויים תוקנו, וחלקם נדרשים לתיקון נוסף.

"מפקחי משרד החקלאות מבצעים עשרות ביקורות יזומות במשקים ובפינות חי ברחבי הארץ, וימשיכו לפעול ככל שיידרש על מנת להבטיח את רווחתם של בעלי החיים במקום".

פוסט נוסף שפרסם החי פארק, צילום: מתוך פייסבוק
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר