משפחתו של כליל קמחי לא מעכלת את האסון: "אוהבים אותו לנצח"

בן ה-32 שנהרג באסון הבולען בווילה בכרמי יוסף יובא במוצאי שבת למנוחות בבית העלמין בכפר סבא • קרוביו הגיעו לביתו משעות הבוקר • חברת המשפחה: "הבנו שקרה משהו רע"

כליל קמחי ז"ל. כואב הלב, צילום: ספיר קוסא

כליל קמחי (32) מתל אביב, שנהרג אתמול (חמישי) באסון הבולען שנפער בבריכת הווילה בכרמי יוסף, יובא במוצאי שבת למנוחות בבית העלמין בכפר סבא, העיר שבה גדל ובה מתגוררים הוריו.

ההלוויה תתקיים לאחר שאביו ואחיו הגדול זיהו הבוקר את גופתו במכון לרפואה משפטית באבו כביר. אל בית המשפחה בכפר סבא הגיעו החל משעות הבוקר מנחמים רבים.

אחיו של כליל, נווה קמחי, אמר בבכי: "כולם כבר דיברו עליו. אין לנו כרגע מה לומר רק שאנחנו אוהבים אותו לנצח".

רינה, חברת משפחה, סיפרה: "עד שעה 7 וחצי בערב בני המשפחה לא ידעו בכלל שהוא היה בבריכה הזו. ההורים היו בדרך לסופר. אז התקשרו אליהם שוטרים כי מצאו את הטלפון של כליל בבריכה. ביקשו מהם להגיע הביתה. הם לא הבינו מה קרה. כשהם הגיעו הביתה האמא ראתה עובדת סוציאלית שהיא מכירה ואז היא הבינה שקרה משהו רע".

אירוע חריג בשפלה: בולען נפער בבריכה בבית פרטי // צילום: משה בן שמחון

כזכור, כליל קמחי בן 32 מתל אביב, שנעדר אתמול לאחר שנשאב לבולען הענק שנפער בבריכה הפרטית בכרמי יוסף, אותר ללא רוח חיים בתום ארבע שעות של חיפושים. אדם נוסף, בן 34, חולץ מהבור עם חבלות בגפיו ובראשו ופונה לביה"ח קפלן. 

בבדיקות עלה כי מתחת לפני הקרקע היו מנהרות תת־קרקעיות רבות, שאליהן זרמו המים. גופת הנעדר נמצאה במנהרה מתחת לפני הקרקע, בעומק של כשלושה מטרים ובמרחק של כעשרה מטרים מהפתח שלה.

תיעוד מהזירה בכרמי יוסף בה נפער בולען, צילום: אלחנן רוט

מחקירת האירוע עולה חשד לרשלנות קשה של בעלי הבית, ונבדק אם ניתן היה למנוע את האסון. מבדיקה ראשונית עולה כי הבית ובריכת השחייה נבנו לפני יותר מ־20 שנה, ומתברר כי לוועדה המרחבית של המועצה לא הוגשה בשעתה בקשה להיתר בנייה עבור הבריכה. חוקרי המשטרה עצרו את בני הזוג לחקירה. במשטרה מתכוונים לבקש הבוקר את הארכת מעצרם ושוקלים לייחס להם עבירה של גרימת מוות ברשלנות.

"לא מעכלת"

"לא ראיתי דבר כזה מעולם, לא יודעת איך לתאר את זה אפילו", אמרה המצילה אביב בובליל ל"ישראל היום". "אני עדיין לא מעכלת את האירוע. אני מצילה כבר כמה שנים, ומעולם לא חוויתי אפילו אירוע של טביעה".

על שאירע במסיבה, שנערכה בבית הפרטי בשעת צהריים, סיפרה בובליל: "הגעתי ברגע האחרון כמצילה. האירוע היה די רגוע, שישה או שמונה אנשים שחו בבריכה וכ־40-30 איש עמדו מסביב. פתאום נוצרה מערבולת במרכז הבריכה ועלו גלים מסביב. דרשתי מכולם לצאת מהמים, ואז הבולען נחשף וכל המים נשאבו פנימה. זה היה עניין של שניות. כולם היו בהיסטריה".

כוחות החילוץ בבית בו נפער הבולען בכרמי יוסף, צילום: לירון מולדובן

לדבריה, "המתרחץ שנשאב וחולץ מהבולען צעק 'הצילו, תעזרו לי', והיו מי שמיהרו למשוך אותו. אחרי כמה דקות הבנו שאחד המשתתפים במסיבה נעדר. בהתחלה עוד חשבו שאולי הוא נכנס לתוך הבית או עזב את המקום. ניסו לחייג אליו והוא לא ענה. כשמצאו את הטלפון שלו, הבינו שהוא כנראה נפל פנימה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר