י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024
בחסות האו"ם וטורקיה

קייב ומוסקבה צפויות לחתום היום על הסכם תבואה

הטורקים הודיעו כי היום ייחתם הסכם בין קייב למוסקבה לייצוא תבואה אוקראינית. מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש הגיע לאיסטנבול לקחת חלק בחתימה. יותר מ-20 מיליון טונות של תבואה אוקראינית נחסמו על ידי כוחות רוסים, כמו גם מוקשים שאוקראינה הניחה כדי למנוע תקיפה רוסית

קייב ומוסקבה צפויות לחתום היום על הסכם תבואה
תבואה: אילוסטרציה צילום: Pixabay

אוקראינה ורוסיה יחתמו היום (שישי) על הסכם עם האו"ם לביטול חסימת היצוא של תבואה אוקראינית, כך נמסר ממוסד הנשיאות בטורקיה. "טקס החתימה על הסכם משלוח התבואה, שבו יהיו נוכחים הנשיא רג'פ טאיפ ארדואן ומזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש, יתקיים היום בהשתתפות אוקראינה ורוסיה", כך אמרו גורמים טורקים.

מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש נסע אמש לטורקיה במטרה לגרום לרוסיה ואוקראינה להסכים על הסכם שיאפשר ייצוא תבואה מהים השחור של אוקראינה. יותר מ-20 מיליון טונות של תבואה אוקראינית נחסמו על ידי כוחות רוסים, כמו גם מוקשים שאוקראינה הניחה כדי למנוע תקיפה רוסית.

המצור גרם למשבר עולמי, העלה את מחירי המזון לזנק, והביא מיליוני אנשים במדינות בעלות הכנסה נמוכה לחרפת רעב. בסבב השיחות הראשון בשבוע שעבר לא הייתה פריצת דרך, אם כי מזכ"ל האו"ם אמר שהוא מקווה שהצדדים הלוחמים יוכלו להגיע להסכם סופי השבוע.

אתמול אמר שר החוץ הטורקי, מבלוט קאווזוגלו, כי השיחות בין רוסיה, אוקראינה והאו"ם על חידוש יצוא התבואה האוקראיני דרך הים השחור מתקדמים למקום חיובי. הוא אמר לתקשורת הטורקית שהוא מקווה שיוכל להכריז על "חדשות טובות" על השיחות בימים הקרובים, אך הוסיף שעדיין ישנן סוגיות קטנות שנידונות בין הצדדים.

מלחמת אוקראינה רוסיה טורקיה רג'יפ טאיפ ארדואן או"ם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד