כל הפרטים על פיפ"א 23 - האחרון שייצא בסדרת המשחקים המיתולוגית

אלקטרוניק ארטס סיפקה הצצה ראשונה לכותר האחרון בסדרת משחקי הכדורגל הוותיקה • בחידושים: מנגנון בעיטות ייחודי, ליגות נשים ובשורות טובות לשחקני פי.סי

פיפ"א 23

אלקטרוניק ארטס חשפה בימים האחרונים את פיפ"א 23, המשחק האחרון בסדרה לפני שהחברה תאבד את זכויות השימוש במותג הפדרציה הבינלאומית לכדורגל, לאחר כמעט 30 שנה(!) של שיתוף פעולה מוצלח.

המשחק יושק לכל הקונסולות ולמחשב ב-30 בספטמבר, וניכר כי EA הלכה הפעם על כל הקופה. אז מה חדש? הנה הבשורות העיקריות:

הכדורגלנית האוסטרלית סאם קר (צ'לסי) וקיליאן אמבפה יופיעו יחד על עטיפת המהדורה האולטימטיבית של המשחק. זו הפעם הראשונה שבה אישה תתנוסס על אריזת מהדורה בינלאומית של פיפ"א. קר, אחת הספורטאיות הטובות בעולם, אף תופיע על המהדורה הרגילה של הכותר באוסטרליה ובניו זילנד, ועל מהדורה מיוחדת של המשחק שתוצע בלעדית באמזון. אמבפה יככב, כצפוי, על עטיפת המהדורה הבינלאומית הרגילה של המשחק, זו השנה השלישית ברציפות.

אמבפה על אריזת המשחק,

פיפ"א 23 יכלול את מונדיאל 2022, שיתקיים בקטאר, ואת מונדיאל הנשים, שייערך בשנה הבאה באוסטרליה ובניו זילנד. עם זאת, טרם ידוע אם שני הטורנירים הללו יהיו חלק מהמשחק כבר במועד ההשקה, או שיוצעו במועדים מאוחרים יותר.

לראשונה בסדרה נוכל למצוא ליגות כדורגל נשים מלאות ורשמיות: ליגת הנשים הראשונה באנגליה (Women’s Super League) וליגת הנשים הראשונה בצרפת (Division 1 Feminine). עד היום, כדורגל הנשים בא לידי ביטוי בפיפ"א רק בנבחרות לאומיות ובמשחקי רחוב, ולא בליגות.

חידוש טכני

החידוש הטכני המשמעותי ביותר במשחק נקרא Power Shot. החברה מסבירה כי מדובר בטכניקה מיוחדת שתאפשר לבעוט בעיטות עוצמתיות במיוחד ולכבוש שערים מרהיבים. הסיכון: אנימציית הבעיטה תהיה ארוכה יותר, כך שיהיה להגנה יותר זמן להתארגן (ולתקל). במילים אחרות: יש פה אלמנט של סיכון לעומת תמורה. הוצאת המהלך לפועל מתבצעת על ידי לחיצה על שני כפתורי הבמפר (L1 ו-R1 בפלייסטיישן, לדוגמה), ולחיצה על כפתור הבעיטה. בעת שהשחקן מתכונן לבעיטה, תוכלו לכוון אותה באופן ידני, ללא עזרה מהמחשב. כבשתם? ההצלחה רשומה אך ורק על שמכם.

פיפ"א 23,

פיפ"א 23 סוף-סוף יכלול אפשרות לקרוס-פליי. לראשונה, שחקני פלייסטיישן 5 יוכלו להתמודד נגד שחקני אקסבוקס סיריז X ומחשב (ושחקני פלייסטיישן 4 נגד שחקני אקסבוקס וואן). עם זאת, האפשרות תהיה זמינה רק במשחקים של אחד נגד אחד.

לאור הזדהות עם אוקראינה, לא יהיו במשחק החדש קבוצות רוסיות. EA מסרה כי "החברה ניצבת בסולידריות לצד העם האוקראיני, וקוראת לשלום ולהפסקת הפלישה לאוקראינה. בתיאום עם השותפים שלנו בפיפ"א ובאופ"א, הנבחרת הרוסית ומועדונים רוסיים לא ייכללו בפיפ"א 23".

חדשות טובות ורעות

חדשות טובות: גרסת המחשב של פיפ"א 23 תהיה זהה לגרסאות הפלייסטיישן 5 והאקסבוקס סיריז X של המשחק. זאת בניגוד למהדורת המחשב של פיפ"א 22, שהייתה זהה לגרסאות הפלייסטיישן 4 והאקסבוקס וואן הנחותות יותר.

חדשות רעות: גרסת הסוויץ' של פיפ"א 23 תהיה זהה לפיפ"א 22 (Legacy Edition) - שלמעשה הייתה זהה לפיפ"א 21. במילים אחרות, מלבד עדכונים הכרחיים, אל תפתחו ציפיות כלפי מהדורת המשחק לקונסולה של נינטנדו, שתציג ביצועים נחותים לעומת מקבילותיה על הקונסולות המתקדמות של סוני ומיקרוסופט. לא נעים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר