י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024
"אני מסתדר מצוין"

בגיל 79: הנשיא ביידן נמצא חיובי לקורונה

הנשיא ביידן נדבק בנגיף הקורונה, מה שמדגיש את התמשכותו של הנגיף המדבק מאוד, הגרסאות החדשות מאתגרות את המאמצים של המדינה להמשיך את הנורמליות לאחר שנתיים וחצי של שיבושים בגלל המגפה. ביידן, מחוסן לאחר שקיבל שתי מנות חיסון של פייזר

בגיל 79: הנשיא ביידן נמצא חיובי לקורונה
הנשיא ביידן בחדר העבודה צילום: מתוך הטוויטר שלו

מזכירת העיתונות של הבית הלבן, קארין ז'אן-פייר, הודיעה כי נשיא ארצות הברית ה-46 ג'ו ביידן נדבק בנגיף הקורונה. לדבריה, הוא חווה "תסמינים קלים" והחל ליטול את Paxlovid, תרופה אנטי-ויראלית שנועדה להפחית את חומרת המחלה.

לדבריה, ביידן "יהיה בבידוד בבית הלבן וימשיך למלא את כל חובותיו במלואן במהלך הזמן הזה. הוא נמצא בקשר טלפוני עם חברי צוות הבית הלבן, וישתתף בפגישותיו המתוכננות בבית הלבן הבוקר בטלפון ובזום מהמעון".

הנשיא ביידן עצמו פרסם צייץ בטוויטר תמונה שלו בחדר העבודה מהבידוד והוסיף: "אנשים, אני מסתדר מצוין, תודה על הדאגה שלכם, אני נשאר עסוק".

הנשיא ביידן היום.

ביידן, בן 79, מחוסן לאחר שקיבל שתי מנות חיסון של פייזר, זריקה ראשונה בספטמבר 2021 ומנה נוספת ב-30 במרץ האחרון 2022.

בנאום שנשא ב-30 באפריל בפני יותר מ-2,600 משתתפים בארוחת הערב של איגוד כתבי הבית הלבן, ביידן הכיר בסיכונים שבהשתתפות באירועים גדולים, אך אמר שכדאי להשתתף באירועים גדולים.

ביידן רחוק מלהיות המנהיג העולמי הראשון - ולא הנשיא האמריקני הראשון - שחלה בנגיף הקורונה, שהדביק את ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון, נשיא צרפת עמנואל מקרון ועוד יותר מתריסר מנהיגים ופקידים בכירים ברחבי העולם.

כאשר קודמו, הנשיא ה-45 של ארה"ב, דונלד טראמפ, חלה במחלה באוקטובר 2020, זו הייתה תקופה שונה בהרבה. חיסונים לא היו זמינים ואפשרויות הטיפול היו מוגבלות ופחות מתקדמות. לאחר שאובחן כחולה בקורונה בבית הלבן, טראמפ קיבל טיפול ניסיוני בנוגדנים וסטרואידים לאחר שרמות החמצן בדמו נפלו בצורה מסוכנת. הוא אושפז במרכז הרפואי הצבאי הלאומי וולטר ריד למשך שלושה ימים.

הגרסאות החדשות מאתגרות את המאמצים של המדינה להמשיך את הנורמליות לאחר שנתיים וחצי של שיבושים בגלל המגפה אחרי יותר משנתיים ויותר ממיליון מקרי מוות בארה"ב, הנגיף עדיין קוטל בממוצע 353 אנשים מידי יום בארה"ב, כך על פי המרכז לבקרת מחלות ומניעתן.

ג'ו ביידן קורונה תסמינים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד