חוקרי רשות המיסים בשיתוף עם המשטרה ממשיכים לפשוט על ישובים במגזר הערבי, שבהם קיים חשד להעלמות מס, ושבמשך שנים לא הייתה בהם אכיפה מאסיבית. בחודש האחרון בוצעו חמישה מבצעים מסוג זה, גם בעיר רהט בין השאר, ובהם נעצרו חשודים בהעלמות מס ונתפסו כלי רכב ומזומנים בהיקף גדול.
במסגרת המבצע "מסלול בטוח" והמאבק בפשיעה הכלכלית בחברה הערבית פעלו ביממה האחרונה חוקרי רשות המיסים ומשטרת ישראל כנגד סרבני מס ויעדי משטרה בכפר קרע ובמסגרת הפעילות עוקלו 12 כלי רכב ונתפסו סיגריות החשודות כמוברחות בשווי כ-120 אלף שקל.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
2 צפייה בגלריה
חלק מכלי הרכב שהוחרמו בכפר קרע
חלק מכלי הרכב שהוחרמו בכפר קרע
חלק מכלי הרכב שהוחרמו בכפר קרע
(צילום: רשות המיסים)
הפעילות בכפר קרע התמקדה בסרבני מס ויעדים של המשטרה, שצברו בין היתר חובות בהיקף כולל של כ-4 מיליון שקלים למע״מ, מס הכנסה, מכס ומס קנייה.
במסגרת המבצע, פשטו עובדי מע"מ חדרה יחד עם אנשי יחידת האכיפה הצפונית של רשות המיסים וההוצאה לפועל בחיפה, בשיתוף עם שוטרי מרחב מנשה של משטרת ישראל, על בתיהם ובתי העסק של החייבים. במהלך החיפושים נתפסו ועוקלו הרכבים, בהם רכבי יוקרה שמחירם מאות אלפי שקלים.
2 צפייה בגלריה
הסיגריות שחשודות שהוברחו
הסיגריות שחשודות שהוברחו
הסיגריות שחשודות שהוברחו
(צילום: רשות המיסים)
מעברך לסיגריות שחשודות כמוברחות, נתפסו גם המחאות רבות בשווי עשרות אלפי שקלים, שעל פי החשד לא דווחו לרשות המיסים. כנגד שלושה מהחשודים נפתחו תיקי חקירה.
ברשות המיסים הדגישו כי המבצעים מסוג זה יימשכו "ונפעל בכל הכלים העומדים לרשותנו ובשיתוף פעולה עם המשטרה על מנת לאכוף את כלל החוקים בכל מקום וזמן וזאת על מנת לשמר את המשילות, יכולת ההרתעה ולהגברת האכיפה הכלכלית". לאחרונה הצטרף גם מנהל הרשות ערן יעקב למבצעי הפשיטה, מפאת חשיבותם עבור רשות המיסים.
המבצעים נערכים על פי החלטת ממשלה במסגרת המאבק הלאומי לטיפול בפשיעה בחברה הערבית, לחיזוק המשילות וההרתעה.