עצור, התייקרות לפניך: זינוק במחירי רכבים חדשים

תחבורה ציבורית מישהו? אחרי שלל הגזירות לנהגים - גם מחירי הרכבים החדשים עולים • עלייה של עד 6% כבר בחודש הבא • כתבה ראשונה בסדרה

רכבים בפקק // צילום: יהושע יוסף

עוד בשורה קשה לנהגים: אם לא די במחירי הדלק שזינקו והגיעו לשיאים חדשים ובמחיר ביטוח הרכב שצפוי לעלות - כעת יש עליות מחירים גם מצד יבואני הרכב, שתיכנס לתוקפה בתחילת אוגוסט. המשמעות היא שמי שירצה לקנות רכב חדש יצטרך לשלם הרבה יותר, היות שהעלייה נעה בין 1% ל־6%. כך, למשל, לובינסקי תעלה את המחיר של מספר דגמים של אופל, סיטרואן ופיג'ו במחירון אוגוסט בשיעור של 1% ל־6%. אופל קורסה ואופל מוקה יתייקרו ב־3%, ואופל קרוסלנד יתייקר ב־1%. המשמעות: מה שביולי יעלה 109,990 שקלים - יגיע באוגוסט ל־112,990 שקלים. מחיר סיטרואן סי 3 יעלה ב־3%, וסיטרואן סי 4 וסי 5 יתייקרו ב־2%. המשמעות: ביולי תשלמו 184,990 שקלים ובאוגוסט 187,990 שקלים. סיטרואן ברלינגו יתייקר ב־6%-2%, וסיטרואן ג'אמפי ב־%2 עד 5%. גם במותג פיג'ו יהיו עליות מחירים. כך, למשל, מחיר פיג'ו 2008 יעלה ב־2%, פיג'ו 3008 ב־2% עד 4% ופיג'ו 5008 ב־%2 עד 3%.

מלובינסקי נמסר כי "התייקרות ייצור הרכב בעולם ממשיכה לגדול בעקביות, כתוצאה מהמצב העולמי שכולל את התייקרות חומרי הגלם, התייקרות הדלקים והשינוע והמשך הקשיים שיצרה מגיפת הקורונה, בוודאי ההתייקרות בתעשיית השבבים וכתוצאה מהמלחמה באוקראינה. לכן יש השפעה על המחיר הסופי של הרכב".

עוד מותגים שיתייקרו בתחילת אוגוסט: סקודה אוקטביה עם עלייה של 5%, טויוטה יאריס יתייקר ב־4%, ניסאן מיקרה תעלה ב־2% עד 3%, סקייואל עם עלייה של 3%, אינפיניטי QX50, שיתייקר ב־3% ו־MG net up שיתייקר ב־3%.

 לוי מי־רון, סמנכ"ל הרכב בקבוצת לוי יצחק, אמר ל"ישראל היום" כי העלייה תתבטא באלפי שקלים לצרכן. "ההתייקרות של מחירי המכוניות כפי שנמסרה על ידי היבואנים תבוא לידי ביטוי במחירון אוגוסט. חלק מעליות המחירים ישפיעו על מחירי הרכב המשומש בשנה השנייה, ויש מקרים שהן ישפיעו גם בשנה השלישית.

"כלומר, אם יש התייקרות במחיר רכב דגם 22' חדש, כשם שמודל זה מתייקר - הדבר ישפיע גם על מודל 21' משומש שנחשב לשנה ראשונה".

לשאלה אם יש יבואניות שהעלו מחירים בפעם השנייה, ענה מי־רון כי "ההתייקרויות נובעות בראש ובראשונה בגלל עלויות שרשרת האספקה, וכן בגלל עלויות בחומרי הגלם והייצור".

באשר לתחזית קדימה אמר: "אני לא יודע מה יהיה עד סוף השנה מבחינת המחירים. אני מעריך שיהיו התייקרויות נוספות בינואר 2023".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר