9 צפייה בגלריה
אליניב ברדה
אליניב ברדה
אליניב ברדה
(מיכה בננו)
הפועל באר שבע סיימה אתמול (רביעי) את ההכנות לקראת המשחק הערב נגד דינמו מינסק במסגרת המשחק הראשון של הסיבוב השני במוקדמות הקונפרנס ליג. רותם חטואל שהיה בספק גדול, ערך אימון מלא, אבל סיים אותו עם הרבה קרח מסביב לרגל וקיים סיכוי שהוא כן יהיה בסגל בסופו של דבר.
המאמן אליניב ברדה יסתדר מחר ללא רמזי ספורי, איאד אבו עביד ורועי גורדנה הפצועים. ספורי ואבו עביד עשו אימון קל בצד המגרש וכאמור לא יוכלו לקחת חלק במשחק. מי שעוד בספק גדול הוא דור מיכה, שנעדר מהאימון בגלל כריעת אשתו ללדת ובקבוצה יבדקו הערב האם הוא מרגיש כשיר לשחק, או עייף מדי כדי לקחת חלק.
מבחינה מקצועית, אליניב ברדה מתלבט לגבי מספר תפקידים, אבל נראה שמיגל ויטור, הלדר לופס, חאתם עבד אלחמיד, אנדרה מרטינש, יוג'ין אנסה ושגיב יחזקאל מובטח לאחר שתורגלו ברוב האימון, אבל המאמן שומר את הקלפים קרוב לחזה לגבי מספר שחקנים אחרים.
9 צפייה בגלריה
אסטריט סלמאני וגיא פרימור
אסטריט סלמאני וגיא פרימור
אסטריט סלמאני וגיא פרימור
(האתר הרשמי של הפועל ב"ש)
מריאנו בריירו תורגל לפרקים כאשר במקומו תורגל גם דוד קלטינס, כך גם תומר יוספי ואיליי מדמון. ברדה תרגל גם את תומר חמד, אבל תרגל לאחר מכן את חלוץ הרכש הטרי וקיים סיכוי גדול מאוד שיערוך בכורה מחר.
כאמור, אחרי שניצחה את מכבי חיפה וזכתה באלוף האלופים, מחזיקת גביע המדינה, הפועל באר שבע, תפתח הערב ב-20:30 את המסע האירופי שלה במוקדמות הקונפרנס ליג, כשתארח באצטדיון טרנר את דינמו מינסק הבלארוסית. לקראת המשחק, מאמן הקבוצה אליניב ברדה דיבר במסיבת עיתונאים שהועברה בשידור חי באתר.
9 צפייה בגלריה
רמזי ספורי
רמזי ספורי
רמזי ספורי
(מיכה בננו)
“המטרה היא לעבור את המשחק הראשון בצורה הכי טובה שאנחנו יכולים” אמר ברדה. “הקבוצה עדיין בבנייה, שיחקנו רק משחק רשמי אחד שהיו בו הרבה דברים טובים והרבה דברים לתקן, אבל המשחק באירופה הוא שונה לחלוטין. נתכונן, נלמד את היריבה וננסה לעשות תוצאה טובה. רק הפצועים לא יעמדו לשירותי, אין איזה משהו חריג חדש להוסיף על זה”.
9 צפייה בגלריה
עומרי גלזר
עומרי גלזר
עומרי גלזר
(מיכה בננו)
על השאלה איזו באר שבע נראה במשחק: “אני מקווה ששל המחצית השנייה. אני חושב שמגיעה מילה טובה לכל השחקנים שנכנסו ועזרו לקבוצה לשחק טוב יותר. לגבי המערך, אני לא יודע עד כמה זה משמעותי, כי ספגנו שער אחרי 20 שניות אז זה לא כזה משנה באיזה מערך עלינו. לשמחתי ידענו לעצור את הסחרור בחצי השני”.
9 צפייה בגלריה
אליניב ברדה
אליניב ברדה
אליניב ברדה
(מיכה בננו)
על ההשתלבות של חלוץ הרכש אסטריס סלמאני: “הוא התאמן עם הקבוצה רק אימון אחד ככה שנצטרך לתת לו את הזמן, האימון היום יהיה מאוד טקטי. ניתן לו את הזמן שלו להשתלב, אם נוכל לשלב אותו זה יהיה מבורך”.
9 צפייה בגלריה
אסטריט סלמאני
אסטריט סלמאני
אסטריט סלמאני
(מיכה בננו)
“מדובר ביריבה טובה, קבוצה חזקה, מסודרת, פיזית, לא יהיה משחק פשוט. אבל בסופו של דבר אנחנו זוכרים שאנחנו משחקים בבית, אנחנו רוצים לנסות לנצח את המשחק. אם יש משהו שמרגש אותי וממלא אותי זה שיש צפי לטרנר מלא, לבוא לטרנר מלא במשחק אירופי ראשון זה משהו שמאוד מרגש אותי”.
קשר הקבוצה אנדרה מרטינש אמר: “אני מרגיש טוב ואני חושב שכל הקבוצה גם מרגישה טוב באופן כללי. עשינו ניצחון גדול על האלופה וכמובן שמרגש להתחיל את המסע שלנו בקונפרנס ליג. רצינו להיות במקום הזה בעונה שעברה ועכשיו אנחנו צריכים לעשות את הכל כדי לנצח”.
9 צפייה בגלריה
אליניב ברדה ואנדרה מרטינש
אליניב ברדה ואנדרה מרטינש
אליניב ברדה ואנדרה מרטינש
(מיכה בננו)
על התחרות על מקומו בהרכב: “בגמר הגביע דוד קלטינס שיחק ועשה משחק מצוין, יש לנו המון שחקנים מצוינים ואני חושב שזה טוב בשבילי ובשביל כל שחקני הקישור כי זה גורם לך להישאר דרוך, להתאמן טוב ואתה יודע שתמיד יכולים להחליף אותך. הדבר החשוב ביותר עבור כולנו זו הקבוצה, כמובן שנעשה הכל כדי לתת את הכל לקבוצה. אני אוהב לחץ מהסוג הזה, אם זה היה הפוך זה היה לא טוב מבחינתי”.
“הגעתי לכאן ללא זמן להכין את עצמי, העונה זה קצת שונה, היה לי זמן להתאמן עם הקבוצה במחנה האימונים וזה גרם לי להרגיש טוב יותר ומוכן יותר ואתן את כולי למען הקבוצה. אני רק רוצה לשחק. המטרות? אני חושב שכולכם יודעים, יש לנו משחק חשוב מאוד מחר ונצטרך לבוא עם כל האנרגיות למשחק הזה ואחרי זה יהיה לנו זמן לחשוב על המשחקים האחרים”.
9 צפייה בגלריה
שחקני הפועל באר שבע
שחקני הפועל באר שבע
שחקני הפועל באר שבע
(מיכה בננו)
ארטיום צ'לדינסקי, מאמן דינמו מינסק, אמר: “בסיבוב הקודם שיחקנו שני משחקי חוץ וזה לא אידאלי, אבל המצב לא מאפשר הזה רצינו להגיע קצת לפני כדי להתכונן טוב יותר. זה לא אופטימלי לשחק שני משחקים בחוץ היתרון הוא של באר שבע אבל ננסה לעשות את המירב. אופ”א הציבה לנו אפשרות לתת החלטה נגררת לפני המשחק נגד דצ’יץ’ ועד הסוף, מבחינה לוגיסטית ההנהלה של הקבוצה החליטה שהכי כלכלי ולוגיסטי להישאר באותו המקום ולשחק את הגומלין באותה המדינה”.
9 צפייה בגלריה
ארטיום צ'לדינסקי
ארטיום צ'לדינסקי
ארטיום צ'לדינסקי
(מיכה בננו)
המאמן המשיך: “לא היה לנו זמן לאסוף את כל המידע על הפועל באר שבע, אנחנו לא רגילים לחום הזה של ישראל, זה מאוד קשה מבחינה פיזית. בנינו את הקבוצה הכי חזק כדי להתרגל לזה, נראה לפי התוצאה איך התמודדנו עם החום. הקבוצה במונטנגרו הייתה ברמה של ישראל, אנחנו יודעים שזאת קבוצה שזכתה לא מזמן באלוף האלופים ורצה לתארים בכל שנה. באר שבע קבוצה ברמה יותר טובה יותר אבל אנחנו ננסה לעשות את הכי טוב שלנו”.
דושאן באקיץ', חלוץ הקבוצה הבלארוסית, אמר: “החום זהה גם לקבוצה היריבה, לי יותר קל כי אני ממונטנגרו ורגיל יותר לחום. אני אנסה לשחזר את ההצלחה משני המשחקים האחרונים נגד דצ'יץ', אם לא המאמן שלי לא ייתן לי לשחק (התלוצץ). יש לי הרבה חברים ששיחקו פה, אני מכיר את פאטוס בצ’יראי ששיחק והוא סיפר לי על הפועל באר שבע, מכבי חיפה ומכבי תל אביב יש פה ליגה חזקה שהולכת ומתקדמת מעונה לעונה. יהיה לנו קשה מאוד”.