כל הדרכים להפוך את הבית שלכם לגלריית אמנות נחשקת

עבודות וידאו ארט על הקיר, פסל שתלוי מהתקרה או תמונת נוף מהטיול המשפחתי שהגדלתם לפוסטר ענק • טיפים שיהפכו את הבית שלכם למעניין הרבה יותר

תמונות תלויות על שני קירות שוני יוצרות עניין ועומק, עיצוב: גבריאלה ברק, צילום: מאור מויאל, באדיבות אלוני

לופט ניו יורקי עם יצירות אמנות ומראה אורבני שנשקף מהחלונות, הוא מראה בעל קונצנזוס. בין אם אנחנו מינימליסטיים או כפריים בנשמתנו, כולנו רוצים להיות בתוך מן לופט כזה, שמשלב רישול נונשלנטי ומנות גדושות של שיק אמנותי.

אכן, נימה אמנותית מעניקה לכל חלל מעוצב את המראה המתוחכם. אם אתם אוהבים את המראה, זה לא אומר שאתם חייבים להיות שוחרי אמנות בכל רמ"ח אבריכם. יש מספר טיפים שיסייעו לכם להשיג את המראה, בלי להתאמץ הרבה, ובדרך כלל גם בלי לקחת משכנתה כדי להצליח להשיג אותו.

באופן עקרוני, חשוב להבין שאנחנו לא ממש אוהבים לחיות בתוך גלריה או מוזיאון. זה אומר שאת הבחירות עלינו לבצע באופן מושכל ובמינון הנכון. לפעמים פריט אחד נכון יעשה את העבודה כולה, כך שאין צורך לרוץ לקנות 20 יצירות אמנות כדי שמישהו יבחין שאתם עכשיו בקטע. הנה ארבעה טיפים שיעזרו לכם.

וידאו ארט

יצירת וידאו ארט בחלל מעוצב, על גבי מסכי led או lcd שכוללים נגן ויכולת שליטה מרחוק, צילום: Baram Indoor

אמנות הווידאו ארט אינה חדשה, אך בהחלט קיבלה דחיפה לקמת הבמה עם התפתחות טכנולוגיית המציאות המדומה, שקושרת אותנו יותר ויותר למסך וליכולת שלנו להתחבר לעולמות חווייתיים, כאלו שיוצרים עבורנו מציאות מקבילה, בעודנו ישובים על הספה בבית.

לצד אמני וידאו ארט שיוצרים על בסיס הטכנולוגיה, התפתח עולם הווידאו ארט והפך להיות מונגש יותר למי שמעצב את ביתו ומבקש לשלב בו מסכים שמאפשרים חוויה וירטואלית של אמנות. ישנן חברות שיוצרות שיתופי פעולה עם אמנים, ומספקות פלטפורמות ידידותיות ותשתית שכוללת מסכי לד, חלקם אף מסכים גמישים שמאפשרים לעטוף אלמנטים אדריכליים כמו עמודים לדוגמה.

תמונות ממוסגרות כיצירות אמנות

הדפס גדול על קנבס, 698 שקלים, אתר NEXT, צילום: יח"צ

התמונות הממוסגרות הן אחד האלמנטים השכיחים והמקובלים ביותר. ראשית, מדובר באלמנט שכל אחד מאיתנו יכול ליצור לעצמו בעבודתDIY פשוטה. אפשר להגדיל לממדי פוסטר תמונה משפחתית או תמונת נוף מטיול משותף, ולמסגר באיזו מסגרת שתחפצו.

אם אתם פחות מעשיים, אפשר לבחור תמונה של אמן שאתם אוהבים או תמונות רבות בפלטפורמות הסחר המקוונות שמציעות מגוון רחב של הדפסים ממוסגרים או תמונות קנבס מגוונות. את היצירות ניתן לתלות על הקיר או להשעין עליו. בכללי, כל תמונה או הדפס שיופיעו ממוסגרים או על גבי קנבס, יעטו על עצמם את הארשת האמנותית המבוקשת.

יצירת אמנות שעונה על הקיר, עיצוב פנים הדר דור, תמונת קיר החל מ-120 שקלים MIKOO wall art, צילום עידן גור

בחירה בצמד או בשלישיית תמונות שקשורות אחת לשניה, יוצר עניין רב ומדגיש את הנימה האמנותית, תכנון: קרן ניב טולדנו, צילום: איתי בנית

פסלים ופריטים של מעצבי מוצר מקומיים

כדים בעיצוב טל בטיט על רקע קיר צבוע בצבע השנה של טמבור, סטיילינג מאיה לבנת הרוש,, צילום: בועז לביא ויונתן בלום

פסל תלוי מהתקרה ומהווה נקודת כח בחלל, עיצוב שלומית זלדמן, צילום שי גיל

פריטים של מעצבים מקומיים הם בעלי ערך מוסף גבוה, זאת משום שלא מדובר בעוד פריט שאולי קיים אצל רבים אחרים. לרוב יהיה מדובר במתנה שקבלתם ליומולדת או פריט שחסכתם זמן רב כדי שתוכלו לאפשר לעצמכם לרכוש אותו ממעצב שאהבתם.

במקרה הזה, הפריט הוא הרבה מעבר לפריט דקורטיבי והוא נהנה גם מניחוח אספני. אם אתם מאוהבי הפסלים, כדאי לשים לב לא לבחור בפסל גדול מדי ביחס לחלל בו תרצו להציבו. פסל גדול יחסום את החלל, ופסל קטן מדי ייבלע בתוכו. חשוב להתאים את גודל הפסל כדי לייצר מראה הרמוני.

פסי תאורה (צבירה) שמדגישים נימה אמנותית

פסי תאורה מקבילים מאירים את היצירות ומעניקים מראה של גלריה, עיצוב ליז זומר, צילום: יואל אליווה, באדיבות אלוני

הטיפ של פסי התאורה הוא טיפ אפקטיבי מאוד לכל מי שמבקש לייצר את מראה הגלריה האמנותית. פסי צבירה שכאלו מאפיינים את הגלריות משום שהספוטים שמורכבים עליהם יודעים להתכוונן ולהאיר את היצירות השונות. פסי הצבירה הללו הם פסים שישתלבו היטב גם בבית הפרטי, ללא קשר ליצירת האמנות שתלויה או לא תלויה לכם על הקיר. אם כן תלויה אחת כזאת, כיוון של ספוט או שניים לעברה, יאירו ויבליטו אותה ויעניקו את הנימה האמנותית המתבקשת.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר