י"ד אייר התשפ"ד
22.05.2024
ציר הרשע

הרוסים משקיעים עשרות מיליארדי דולרים בשדות הנפט והגז של איראן

מנכ"ל חברת הנפט הלאומית של איראן הודיע על חתימת מזכר עם חברת גזפרום הרוסית, בהשקעה הזרה הגדולה ביותר בתולדות תעשיית הנפט של איראן ואמר: "הרוסים משקיעים עשרות מיליארדי דולרים בפיתוח שדות הנפט והגז של איראן. "בהשקעה בפיתוח שני שדות הגז הללו להפקת הגז במדינה יתווספו 100 מיליון קוב ביום"

הרוסים משקיעים עשרות מיליארדי דולרים בשדות הנפט והגז של איראן
מפעלי גז איראניים צילום: סוכנות הידיעות תסנים

סוכנות הידיעות האיראנית 'תסנים' מדווחת, כי מוחסן חויסטה מהר, מנכ"ל חברת הנפט הלאומית האיראנית, חתם על מזכר הבנות בין חברת הנפט הלאומית של איראן עם חברת גזפרום הרוסית, הוא אמר: "מזכר ההבנות הזה יהיה ההשקעה הזרה הגדולה ביותר בתולדות תעשיית הנפט של איראן, היא תוביל להשקעות של כמה עשרות מיליארדי דולרים בשדות הנפט והגז של איראן".

הוא הוסיף: "פיתוח שדה הגז קיש ופיתוח שדה הגז צפון פארס בהשקעה של 10 מיליארד דולר על ידי גזפרום הרוסית, נחתמו על ידי הצדדים, בהשקעה בפיתוח שני שדות הגז הללו להפקת הגז במדינה יתווספו 100 מיליון קוב ביום".

בתשובה לשאלה האם יש חשש לסנקציות במימוש שיתוף הפעולה המשותף הזה, מסר מנכ"ל חברת הנפט האיראנית הלאומית: "כבר חתמנו ​​על שני חוזי נפט עם שתי חברות רוסיות ומזכר הבנות עם חברות רוסיות בסוף השנה שעברה וכשהיו סנקציות, היה לנו משא ומתן אז שממשיך את תהליך המשא ומתן עכשיו, ואין חשש לגבי תפקידן של הסנקציות בכישלון ההבנות והחוזים הללו".

בהצהרה כי לא ניתן להוציא את הנפט של איראן מהשווקים העולמיים, אמר: "העולם זקוק לנפט של איראן, ואי אפשר להוציא את נתח יצוא הנפט של איראן מהשוק העולמי, וזה מראה שאיראן היא מדינה אמינה ויציבה לאספקת אנרגיה לעולם".

איראן רוסיה מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד