נבחרת אנגליה תסיים הערב (שישי, 22.00) את שלב הבתים ביורו הנשים הביתי שלה כאשר תשחק בסאות'המפטון מול צפון אירלנד, אולי הנבחרת החלשה בטורניר, שבהופעת הבכורה שלה במעמד פתחה בהפסדים לנורבגיה ולאוסטריה ואיבדה סיכוי להעפיל לרבע הגמר. לאור העובדה שבמשחק הקודם האנגליות השיגו את הניצחון הגבוה בתולדות אליפות אירופה - גברים או נשים - עם 0:8 על נורבגיה אחרי שכבר הובילו 0:6 בהפסקה, מול יריבה שנחשבת איכותית באופן יחסי, אז בבלפסט צריכים להכין את עצמם לערב לא נעים.
בינתיים לא היה בה ממש צורך, אבל במרכז ההגנה ניצבת בלמית ארסנל ליאה וויליאמסון. היא רק בת 25, אבל למרות שבסגל המתחדש יש מספר שחקניות ותיקות ומנוסות ממנה, היא הקפטנית הנבחרת שחולמת להניף את הגביע בוומבלי. אבל באמצע שלב הבתים, התקשורת חובבת הצהוב של בריטניה התנפלה בהתלהבות על פיסת המידע החדשה, שעשויה להפוך את וויליאמסון לשחקנית הכדורגל המפורסמת בעולם (ובטח שלעשירה שבהן): הבלמית חתמה על חוזה ענק עם גוצ'י.
7 צפייה בגלריה
ליאה וויליאמסון
ליאה וויליאמסון
חולמת להניף את הגביע בוומבלי. וויליאמסון
(צילום: gettyimages)
7 צפייה בגלריה
ליאה וויליאמסון
ליאה וויליאמסון
אייקון של ממש. תשאלו את הנסיך וויליאם
(צילום: gettyimages)

הכדורגלנית העשירה באירופה

וויליאמסון, שכבר מחזיקה בחסויות מנייקי ופפסי, הייתה אורחת הכבוד של חברת האופנה בתצוגה מיוחדת שערכה באיטליה במאי, שם כנראה נסגרו הפרטים האחרונים. היא גם לבשה שמלת גוצ'י כשהגישה פרס בטקס פרסי המוזיקה הבריטיים. בגוצ'י נשבו בקסמה של השחקנית עוצרת הנשימה, וגורם המקורב לעסקה אמר לעיתון הבריטי "דיילי סטאר": "יהיה קל מאוד לשווק אותה. היא סופר-נוצצת ובגוצ'י מאמינים שהערך שלה יהיה עצום. היו בתי אופנה גדולים אחרים שהתעניינו בה. היא עומדת להרוויח הון".
זו נקודה שאי אפשר להפריז בחשיבות שלה בכל הנוגע לכדורגל נשים מקצועני. רק הטופ של הטופ בענף משתכר סכומים גבוהים - שגם הם זניחים ביחס לחוזים של הגברים - ורוב השחקניות בעולם עדיין רחוקות מחיי רווחה, וצריכות להשלים הכנסה או לחיות מהמשכורות בלי לחסוך יותר מדי. בליגה האמריקאית מספר הכוכבות משתכרות כ-350 אלף אירו לעונה, סכום שמהווה שכר שבועי אצל הכדורגלנים הבכירים, וזהו פחות או גם ראש הפירמידה באירופה, החוזה של אדה הגרברג הנורבגית בליון הצרפתית. הממוצע עולה עם השנים ככל שכדורגל הנשים מתמקצע, אבל נוגע בעיקר לשחקניות הראשיות בליגות הגדולות ולא לבסיס שברחבי העולם.
7 צפייה בגלריה
ליאה וויליאמסון
ליאה וויליאמסון
בגוצ'י נשבו בקסמה. וויליאמסון
(צילום: gettyimages)
7 צפייה בגלריה
אנגליה
אנגליה
וויליאמסון היא מהבודדות שהבינה עד כמה היא יכולה לנצל את הפופולריות שלה
(צילום: gettyimages)
וויליאמסון היא מהבודדות שבין הכדורגלניות שמחוץ לארה"ב שהבינה עד כמה היא יכולה לנצל את הפופולריות שלה (כ-350 אלף עוקבים באינסטגרם) כדי למקסם את הרווחים, להפוך לדוגמנית ומגישה מצליחה ולא להסתמך אחרי הכדורגל על עבודה בראיית חשבון, התחום שהיא לומדת לצד הספורט. העסקאות הקיימות שלה הובילו לכך ששוויה מוערך ב-5 מיליון אירו, ולמרות שהסכום המדויק בחוזה עם גוצ'י לא נחשף, רק כאמור שמדובר ב"הון", אפשר לנסות להעריך פחות או יותר. לפני כשלושה חודשים קשר נבחרת אנגליה ומנצ'סטר סיטי, ג'ק גריליש, הפך לכדורגלן הראשון שחותם על הסכם עם גוצ'י, בעסקה ששווה לו 1.4 מיליון אירו. וויליאמסון אמורה להיות המקבילה שלו בין הנשים, וגם אם החוזה שלה יהיה שווה "רק" מיליון, או מעט פחות, היא תתבסס ככדורגלנית האירופית העשירה ביותר ותפתח לעצמה חלון לחוזים עתידיים - אחרי הכל, היא סיפרה שהיא אוהבת מאוד את המוצרים של פראדה ואיסי מיאקי, הופיעה במגזין ווג ופירסמה את סברובסקי.
אבל גריליש אינו המודל של וויליאמסון, שצריכה לכוון גבוה יותר. כפי שכתבו ב"דיילי סטאר", היא יכולה להיות "דייויד בקהאם הבאה". שחקן העבר האנגלי, כיום הבעלים של אינטר מיאמי מהליגה האמריקאית, שבר מחיצות בין עולמות הספורט והאופנה וקירב אליו קהלים מקהילת הלהט"ב. יחד עם אשתו ויקטוריה, הזוג הפך לאייקון אופנה עולמי ומכתיב טרנדים. בקהאם הוכיח שאין ניגוד בין התדמית הגברית של הספורט לבגדים שלבש ועיצב, וההשפעה שלו על התעשיה העולמית הייתה עצומה. הוא חיזק את המותג שלו בזכות הכניסה לעולם החדש (ב-2003 וב-2004 החיפוש המוביל בגוגל הנוגע לספורט היה "דייויד בקהאם"), ופתח הזדמנויות מסעירות גם עבור המגזינים שעל שעריהם הופיע.
7 צפייה בגלריה
בקהאם
בקהאם
יש לו יורשת. בקהאם
(צילום: AP)
אייקון אופנה, כבר אמרנו?
וויליאמסון יכולה לחקות אותו בשתי דרכים: הראשונה, הצלחה כשגרירת מותגים שתהפוך אותה למולטי-מיליונרית. השנייה: כפי שבקהאם שיחק עם מושג הגבריות, וויליאמסון יכולה לעזור לרכך את התדמית של כדורגל הנשים בעיני מבקרים ומתנגדים רבים שעדיין לא מסוגלים לקבל את הענף ורואים את המשתתפות בו כפיזיות ולא נשיות. השילוב בין בלמית קשוחה לחובבת אופנה יפהפייה מרתק ויכול לשבור גושי קרח גדולים, להנגיש את הכדורגל לאוהדים שדבקים בסטריאוטיפים ובדעות מיושנות.

מבולבלים? גם השופטת

וויליאמסון גדלה במילטון קיינס, אחת הערים שמארחות את הטורניר. והיה לה הרבה מזל. היא הצטרפה בגיל שש לקבוצת הילדות של ראשדן אנד דיימונדס, מועדון שנמצא בלב של כל מי שהקדיש ימים שלמים מחייו כדי לשחק ב"פוטבול מנג'ר" במחשב, וכאשר המאמנת שלה קיבלה תפקיד בארסנל, היא לקחה איתה את ליאה בת התשע. וויליאמסון שיחקה בכל הנבחרות הצעירות כתוצר של האקדמיה המצוינת של התותחניות, וערכה כבר 33 הופעות בנבחרת הבוגרת מאז 2018, בהן כבשה שני שערים.
7 צפייה בגלריה
ליאה וויליאמסון
ליאה וויליאמסון
הפנדל החוזר (והביזארי) מול נורבגיה
(צילום: gettyimages)
רגע השיא המוזר בקריירה שלה הגיע בנבחרות הנערות. זה גם היה אחד הרגעים הביזאריים בתולדות הכדורגל, אולי בספורט בכלל. זה קרה ב-4 באפריל 2015, ואז שוב ב-9 באפריל 2015. מבולבלים? גם השופטת. אנגליה פגשה את נורבגיה במשחק קריטי להעפלה ליורו עד גיל 19, ובתוספת הזמן וויליאמסון השוותה ל-2:2 בפנדל, תוצאה שהספיקה לאנגליה להעפלה. רק מה? השופטת הגרמנייה מריה קורטס פסלה בצדק את השער בגלל כניסה של שחקנית אנגלייה לרחבה לפני הזמן – אבל שלא בצדק, היא טעתה בחוקים, ובמקום להורות על בעיטה חוזרת, העניקה לנורווגיה כדור חופשי למרות מחאת האנגליות.
אופ"א הייתה חייבת להגיב אחרי שאנגליה התלוננה. וחמישה ימים מאוחר יותר המשחק חודש בדקה ה-96, לשתי דקות בלבד, שנפתחו בפנדל החוזר של הבלמית. וויליאמסון דייקה שוב, הפעם לא הייתה שום הפרעה, וה-2:2 שלח את אנגליה לטורניר שנערך בישראל – שם שוב פגשה את נורבגיה, סיימה איתה ב-0:0 והודחה מהמקום האחרון בבית.
7 צפייה בגלריה
ליאה וויליאמסון
ליאה וויליאמסון
ועכשיו - תנו לה גביע
(צילום: gettyimages)
השבוע כבר לא היו שום ספקות, שום משחקים חוזרים ובטח שלא 0:0. וויליאמסון ענדה את הסרט על הזרוע, ראתה את החברות שלה ממטירות שמינייה על הנורבגיות והבטיחה מקום ברבע הגמר. איפה שהמסע הזה לא ייגמר, כאשר החברות שלה ילכו לנוח בהמשך הקיץ, וויליאמסון תשתמש בכישורי ראיית החשבון כדי לספור את הכסף ותעשה את הדבר שהיא הכי אוהבת חוץ מכדורגל - ללבוש שמלות יוקרה באירועים הכי זוהרים.