5 צפייה בגלריה
ג'ושוע ג'ייקובי
ג'ושוע ג'ייקובי
ג'ושוע ג'ייקובי
(יח"צ)
נראה שסאגת מכירתה של בית”ר ירושלים בדרך לסיום. המועדון מהבירה צפוי בקרוב מאוד לעבור מידיו של משה חוגג אל בעלי בני יהודה ברק אברמוב, אך קיימת עוד קבוצת רכישה שמעוניינת לקחת את המועדון תחת חסותה – זו בראשות ג’ושוע ג’ייקובי, ששי יעקב והאוהדים. בראיון עם ג’ייקובי, איש העסקים שעומד בראשות הקבוצה פותח הכל ל-ONE.
מה המטרות של קבוצת הרכישה שלך? "תראה, אני כבר לפני 10 חודשים התחלתי להתעניין בבית"ר ירושלים, הייתה לי פגישה בזום עם קבוצת רכישה ומשם הכל התחיל, אני מגיע מניו יורק ואני עובד בתחום הספורט וזה חלום שלי לעזור לבית"ר ולהפוך אותה למשהו גדול בישראל. למה דווקא בית"ר? בית"ר מעניינת, יש בה פוטנציאל, זו ירושלים. ברור שיש פה סיכון, אני עובד על זה המון חודשים ויודע שזה לא פשוט, אבל אני גם נרגש מהאפשרויות שאפשר לעשות עם המועדון הזה. יש פה פוטנציאל לעתיד ושלוקחים את כל זה ובאים כדי לעשות משהו טוב לבית"ר זה משהו היסטורי עם עתיד מבטיח".
כמה כסף אתם מסוגלים לאסוף? כמה צריך כדי לרכוש את בית"ר? "אני מעדיף שלא לדבר על הנושא הזה, חלק מהדברים נמצאים תחת הסכם סודיות, קבוצת הרכישה מסוגלת להעמיד את הכסף הדרוש לבית"ר”.
5 צפייה בגלריה
שחקני בית"ר ירושלים
שחקני בית"ר ירושלים
שחקני בית"ר ירושלים
(רדאד ג'בארה)
מה עם הכסף לחוגג? הסכומים שאתם מדברים עליהם לא מספיקים, 4 מיליון מהאוהדים ועוד 8 מיליון מקבוצת הרכישה, איפה הכסף שחוגג מבקש עבורו? "איך שאני רואה את זה - אנחנו נכנסים למהלך שאנחנו יודעים שצריך קודם כל לכסות גרעונו. אני לא אדבר בשם חוגג, אנחנו יודעים שצריך להתמודד עם גירעונות גבוהים ואני מתמקדים בזה".
איך הכרת את אילן צדקה? "אילן ואני התעניינו בנפרד בפעם הקודמת בבית"ר ירושלים וכך נוצר החיבור, התחלנו לדבר על האפשרות של רכישת המועדון. משם זה התחיל והפכנו לחברים טובים, אנחנו מדברים בחודשים האחרונים הרבה וככה הכל התחבר".
למה קבוצת הרכישה שלך צריכה תמיכה כספית של אוהדים? הם לא מספיק עשירים להחזיק את בית"ר? "יש כמה אלמנטים בנושא הזה, אנחנו רוצים שהמהלך הזה יצליח ביחד עם האוהדים, זה חשוב לאוהדים וגם לנו. אני יכול להשתמש בדוגמה מאמריקה, זו לא דוגמה הכי טובה אבל ממחישה את הכוח של האוהדים. באמריקה יש מקומות שבהם האוהדים בונים את הקבוצה, יוצרים מועדון חברים, משקיעים בקבוצה וככה היא גדלה. הם הופכים להיות חלק מהקבוצה, תומכים בקבוצה, מרגישים שייכים. בישראל זה אחרת, אני מבין את זה, בית"ר כבר קיימת וצריך לחבר את האוהדים שיהיו חלק בלתי נפרד מהמועדון”.
“אנחנו מגיעים לפרויקט חשוב ורוצים שהאוהדים יהיו חלק מזה, רוצים לראות את התמיכה שלהם. הדבר השני, בסופו של דבר אף אחד לא מחפש להרוויח, לרכוש מועדון כדורגל זה סיכון, אנשים מעוניינים להגיע אבל רוצים את האוהדים איתם, כי בסוף אנשים רוצים להרגיש שההשקעה שלהם משתלמת, לפעמים מצליחים ולפעמים לא, אנחנו רוצים להבטיח שהאוהדים תמיד ילכו עם המועדון ויעזרו לו להצליח ולכן חשוב לנו שהם יהיו איתנו, מבחינתו זה יכול לעזור ליציבות המועדון, אנחנו משתפים פעולה עם האוהדים, זו המטרה והחזון שלנו".
5 צפייה בגלריה
משה חוגג
משה חוגג
משה חוגג
(חגי מיכאלי)
דיברת עם משה חוגג? "בספטמבר או אוקטובר דיברנו בטלפון, כשהוא הודיע שהוא מוכר את הקבוצה, אבל מאז לא דיברנו ואני מתנהל רק מול יונגר".
חוגג אומר שאין לכם כסף להחזיק את בית"ר ליותר משנה אחת. "אני מאוד מקווה שהוא טועה, התוכנית לנו נשענת על כך שאנחנו רוצים לבנות משהו יציב לאורך זמן, עבורי זה חייב להיות מקצועי ואנחנו לא באים לעונה אחת, אנחנו בהחלט באים בכדי להציל את המועדון אבל באופן אישי הפרויקט הזה חשוב לי ולאוהדים. יש לנו תוכנית לטווח ארוך, יש אנשי עסקים בכדורגל שלא אכפת להם כמה הם מפסידים בעונה, אני לא חושב שזה המודל נכון, לנו יש מודל חכם יותר ונכון יותר שהוא שומר את המועדון קשור לקהילה שיש אחריות משני הצדדים. יש לי רקע בעסקים ואני מבין איך הדברים עובדים, אנחנו נעשה את הדברים בצורה הטובה ובמודל הנכון עבור בית"ר. יש לנו משקיעים שמוכנים להביא כסף מהבית ואנחנו נדע איך להעמיד קבוצה בלי לרצות להרוויח כסף אבל לפחות להיות שווים אל מול ההשקעה".
מה אתה יודע על אברמוב? "אני לא ממש מכיר אותו, שמעתי קצת מהתקשורת. למען האמת, אני מתעסק בקבוצת הרכישה שלנו, אני לא מכיר את ברק אברמוב".
5 צפייה בגלריה
ברק אברמוב
ברק אברמוב
ברק אברמוב
(שחר גרוס)
התחלתם בבדיקת נאותות? "אני חוזר איתך להתחלה, לספטמבר אוקטובר, אז נתנו לנו לבצע בדיקת נאותות והיו לי המון שאלות, המון תהליכים שביקשנו לבדוק. עברו מספר חודשים ואנחנו רוצים לבצע בדיקת נאותות גם עכשיו, אני מקווה שכבר היום נתחיל את הבדיקה, אני גם מקווה שלא יהיו הפתעות ואנחנו בהחלט רוצים לבצע בדיקה מעמיקה וטובה לפני שאנחנו חותמים".
כמה כסף אתה צריך מהאוהדים כדי שהעסקה תצא לפועל? "אנחנו מקווים לאסוף 4 מילון ש”ח".
למה הופעתם רק עכשיו? הרי בדקת על בית"ר לפני שישה חודשים? "בגלל עמותת האוהדים שקמה והכל התחיל מחדש, הדברים שוב התעוררו והתחלנו את התהליך כשהבנו שבית"ר זקוקה לעזרה ויש את האינטרס הירושלמי ואנחנו רוצים לוודא שבית"ר לא תיעלם ותמשיך להתקיים".
מי יהיה נשיא המועדון? "אני רוצה לעבור לגור בישראל ולהיות במשרה מלאה בבית"ר, עם הקבוצה, אני מקווה שזה יהיה אני, אני לא יודע מה תהיה ההגדרה המדויקת שלי, אבל אני אהיה בראש המועדון"?
מי יהיה אמון על הצד המקצועי? המאמן יוסי אבוקסיס יישאר? "אנחנו עוד נגיע לזה, אבל המטרה היא לחשוב ולבנות משהו לטווח ארוך. אני נולדתי בניו יורק ואני פחות מבין בזה, אבל זה ספורט זו שפה בינלאומית, אנחנו מעריך שנעבוד עם ריקרדו סרדין שהוא מבין בכדורגל, אני לא רוצה להתייחס לשמות ספציפיים בבית"ר, לא רוצה להתייחס לשמות של מאמנים או שחקנים, אבל מה שאני כן יכול להגיד זה שאנחנו נרצה לבנות קבוצה תחרותית. אני לא רוצה לצאת בהצהרות, אנחנו נעבוד בחוכמה ונמנה מישהו שיהיה אחראי על הצד המקצועי, שיידע להבטיח הצלחה לטווח ארוך".
5 צפייה בגלריה
יוסי אבוקסיס
יוסי אבוקסיס
יוסי אבוקסיס
(חגי מיכאלי)
האם ניר ברקת מתכוון להשקיע ולעזור כספית לקבוצת הרכישה? "אני לא חושב שניר ברקת יכול להשקיע כסף כי הוא פוליטיקאי, אבל הוא עוזר לנו המון כדי להצליח ומשקיע מהזמן שלו כדי שהדברים יסתדרו, אני מעריך מאוד את העזרה שלו ואני מודה לו מאוד מכל הלב".
מסר אופטימי לאוהדי בית"ר יש לך? "אני לא חושב שיש בישראל מועדון יותר חשוב מבית"ר ירושלים, החלום שלי ושל קבוצת הרכישה שאיתי זה להפוך את בית"ר לקבוצה שיכירו בכל העולם, שתהיה קבוצה תחרותית, אני רוצה עתיד טוב לבית"ר ירושלים ולקהילה הירושלמית. בית"ר בגלל שזו קבוצה בירושלים למעשה מייצגת את כל ישראל, ואנחנו רוצים שהיא תגדל ותהיה במקום הראוי לה".
ניתן להאזין לפרק גם דרך אפליקציית Spotify ואפליקציות הפודקאסטים של אפל ושל גוגל.
אוהדי בית"ר מפגינים נגד סיגלית סייג