3 צפייה בגלריה
מחלקת הנוער של לוד
מחלקת הנוער של לוד
מחלקת הנוער של לוד
(באדיבות המועדון)
לא פעם טענו בלוד כי “אם לא אופיר רגב, הספורט והכדורגל בפרט היו נמחקים מהמפה בעיר”. שנים שרגב עמל לילות כימים בכדי שהכדורגל ימשיך לפעום, בדומה לליבו, שעבר לאחרונה את הניתוח הרביעי במספר.
בשונה משנים עברו, במחלקה הצעירה של הפועל בני לוד והפועל לוד מתכננים מהפכה. בעונה הבאה רוצים לראות 13 קבוצות במחלקה, כולל קבוצת נוער, משהו שלא נראה מזה זמן רב, הרבה בזכות אייל פולטיגר, המנהל המקצועי שמונה השנה על ידי רגב. פולטיגר אימן בעבר במכבי שוהם והרעיף שבחים למחלקה.
ב-10 במאי 2021 החלו בלוד המהומות במהלך מבצע שומר החומות אשר הובילו לרצף אירועים אלימים. בשונה מערים אחרות, מספר פולטיגר ל-ONE, ההורים מכל קצוות האוכלוסייה בעיר, שהיו חלק מקבוצות הכדורגל של הפועל לוד והפועל בני לוד, לא מצאו לנכון לפגוע זה בזה מילולית. עד לאותו הזמן הם היו לחברים הכי טובים על כר הדשא ומחוצה לו.
3 צפייה בגלריה
קבוצת הפועל לוד הצעירה
קבוצת הפועל לוד הצעירה
קבוצת הפועל לוד הצעירה
(באדיבות המועדון)
"אפס גילויי גזענות. הדו-קיום ניצח בקבוצות הכדורגל שלנו. זו הייתה תקופה לא פשוטה עבור כל אחד מתושבי העיר”, מספר פולטיגר. “הילדים וההורים לא הפנו אצבע מאשימה כלפי אף אחד וראינו חיבוק גדול מצד כולם. יש כאן חרדים, גרעין תורני, חילונים, מסורתיים, מוסלמים, נוצרים וכולם ביחד".
על העונה הבאה מספר פולטיגר: "זו הולכת להיות שנה מיוחדת במינה, בשונה ממה שראינו בשנים האחרונות. אנחנו רוצים להריץ 12 קבוצות ליגה ואם לא די בכך, גם קבוצת נוער שלא נראתה מזה זמן רב בעיר. שתי קבוצות ייפתחו במחלקת הנוער של הפועל בני לוד והיתר יהיו תחת קורת הגג של הפועל לוד. חשוב לנו לפתח את הכדורגל בעיר ולראות את כל קצוות האוכלוסייה מגיעים אלינו, משחקים יחדיו, כאחים זה לצד זה. אנחנו משקיעים זמן יקר בכדי לראות את קבוצת הנוער של לוד קמה לתחייה. זה כל כך חשוב לנו וכמובן לעיר כולה".
פולטיגר הוסיף: "חשוב לנו לציין את ראש העיר, יאיר רביבו, שרואה בנו הסנונית הראשונה בתחום הספורט, את העשייה שלנו ובתוך כל המורכבות. הוא רואה בנו כמי שמאגדים את כולם, ללא יוצא מן הכלל, ועושים לכולם טוב בזה שאנחנו מקיימים פעילות שוטפת בעיר, מתוך אמונה שאפשר אחרת. אף אחד לא האמין שאחרי מה שקרה כאן בשנה שעברה, יוקמו שנה לאחר מכם 13 קבוצות במחלקות הנוער השונות של לוד. זו הצלחה כבירה של אופיר רגב, שעם יציאתו מהניתוח הרביעי בליבו, הדבר הראשון ששאל הוא, לפני ‘מה העניינים’ ו‘מה שלומך’, זה מה קורה עם מחלקת הנוער לקראת העונה הבאה, והאם היא עומדת על רגלייה ופועמת, בדומה ללב שלו. זה מדהים".
3 צפייה בגלריה
קבוצת מחלקת הנוער של לוד
קבוצת מחלקת הנוער של לוד
קבוצת מחלקת הנוער של לוד
(באדיבות המועדון)
ב-26 ביולי צפוי להתקיים האימון הראשון של קבוצת הנוער. במועדון עובדים קשה מאוד על מנת שזו תיפתח כסדרה לקראת עונת המשחקים הקרובה. "נכון לעכשיו יש לנו 12 שחקנים שנרשמו והגיעו להתרשמות ראשונה, טרם החלו האימונים הראשונים. אנחנו יודעים שזה עדיין לא מספיק, אבל נגיע אל היעד שלנו. אנחנו רוצים להוביל דור חדש של שחקנים בעיר שלנו, שיעלו לקבוצות הבוגרות ויפתחו את הכדורגל בעיר, תוך כדי ששומרים על צביון המקום, ומחברים בין כל הדתות ולא נותנים לרעשי רקע מבחוץ לגרום לפגיעה בכדורגל ובספורט בעיר".
מלבד מחלקת הנוער של מכבי שוהם, אותה מכיר פולטיגר מקרוב אחרי שאימן בה לא מעט שנים, הוא מכיר היטב גם את עירוני מודיעין והמחלקה הצעירה ברמלה. אלא שמי שתפסה לו את העין, מכל הבחינות, הניהוליות והמקצועיות, הייתה שוהם, של דוד סמילה. "מאוד התרשמתי מכל התנאים שהיו שם ואני מאוד רוצה להטמיע את זה כאן בלוד בכדי לראות את המחלקה הצעירה מתקדמת שלב אחד. אופיר רגב רוצה לראות את לוד חוזרת לקדמת הבמה וברור לכולם שישים את כל שעל ליבו בכדי לראות את הקבוצות בעיר חוזרות לליגה א' ואף מעבר לכך. בכדי שגם המחלקה הצעירה תרקיע שחקים צריך להצטייד באנשים נכונים, מקצועיים, שיתרמו מהמקצועיות שלהם למחלקה שלנו".
"כבר השנה, אנחנו רוצים לראות את המחלקה הצעירה שלנו בין המקומות הראשונים בטבלאות השונות”, מוסיף פולטיגר. “בכל שנה נלקחים מאיתנו הרבה ילדים כישרוניים ואיכותיים, אם זה למכבי תל אביב, בני יהודה ועוד. כך, למשל, אפשר למצוא את אלעד לנציאנו שגדל אצלנו, שיחק בעונה האחרונה בבני יהודה ועכשיו חתם במועדון ספורט אשדוד, לירז יונטנוב, שנלקח על ידי מכבי תל אביב וכמובן ירין לקטוי וליאור מלדה שנלקחו בידי הפועל תל אביב בחוזים. הם פירקו לנו קבוצות. כל ליגת מרכז נלקחה מאיתנו. לכן אנחנו בונים עכשיו מחדש, בצורה מרעננת, תוך שאני, לפחות, מסתכל לנגד עיניי על מכבי שוהם ורוצה להעתיק את מה שקורה שם למחלקה שלנו בלוד".
"אם אצליח להיכנס לנעליים הללו, אני מאמין שתוך שנה שנתיים שחקנים יבואו מבחוץ להיות חלק מהסגלים שלנו. כשאתה רואה במקום אחר שיש בו מאמן חלוצים, מאמן שוערים, מאמן מנטאלי, תקציבאית וכל שאר הדברים המתנהלים בצורה מסודרת וחכמה. בשורה התחתונה, האדם לפני השחקן. החברות, הדו-קיום, השירה של כולם ביחד 'אחים, אחים, אחים', כששבוע קודם לכן היו פרעות, זה מצמרר לטובה. אנחנו מתקדמים בקצב נכון ורואים את החלומות מתגשמים מעבר לפינה".