עובדי בנק ישראל מחריפים את העיצומים שעליהם הכריזו ביום חמישי שעבר. היום (א') הם נטשו את עבודתם בשעה 14:00 כחלק מסכסוך עבודה הקיים בבנק המרכזי. במקביל, שלט ענק עם המילה "לך" נתלה במטה הבנק, אך הוא לא מכוון לנגיד הבנק אלא למנהל אגף משאבי האנוש, רונן קופמן.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
באספת עובדים שהתקיימה בשבוע החולף אמר יו"ר הוועד, ד"ר יובל מזר, כי "מזה תקופה ארוכה שהנהלת הבנק פועלת ומקדמת נושאים רבים, תוך התעלמות מוחלטת מנציגות העובדים. על אף ניסיוננו פעם אחר פעם להגיע להידברות וניהול מו"מ אמיתי לא נתקלנו באוזן קשבת".
2 צפייה בגלריה
בנק ישראל
בנק ישראל
בנק ישראל
(צילום: רויטרס)

העובדים טוענים בין היתר, כי העברת תפקודם של עובדי הבנק לצורות העסקה עוקפות הסכמים והסדרים קיבוציים בהיקפים הולכים ועולים לרבות עובדי קבלן, יועצים ומיקור חוץ. לדבריהם, להעברה זו יש השלכה ישירה על פגיעה בעובדים, בקידומם ובכוח הארגוני. בנוסף הם טוענים כי בכוונת המעסיק לבצע שינויים מבניים וארגוניים חד צדדיים בחטיבות הבנק מבלי לעדכן את נציגות העובדים.
בין דרישותיהם: להפסיק את הצבת העובדים בכוננויות מעבר למכסת הכוננויות שניתנה להם ושההנהלה תאפשר העברת מידע הנדרש לנציגות העובדים למען תפקודה השוטף.
2 צפייה בגלריה
בנק ישראל עיצומים שלט שתלו עובדים
בנק ישראל עיצומים שלט שתלו עובדים
השלט שמכוון למנהל אגף משאבי האנוש, רונן קופמן
עוד אמר ד"ר מזר כי "לאחר שיחות שקיימנו עם רבים מהעובדים נוכחנו לגלות עד כמה עילות אלו מסבות נזק רב לתפקוד השוטף וקושי לשמור על הרמה המקצועית הגבוהה הנהוגה בבנק. התנהלות לא ראויה זו פוגעת בעובדים באופן ישיר ומשקפת את הרוח הכללית השורה בהנהלה גם בעניינים האחרים שעל הפרק. אנו תקווה שההנהלה תחזור לפסים של הידברות אמיתית כדי למצוא פתרונות לכל הבעיות הנובעות מהמהלכים אותם היא מובילה, לרווחת הבנק ועובדיו".
פרט לתביעות שבגינן פתחו עובדי בנק ישראל בעיצומים הם תבעו בימים האחרונים הטבה נוספת, משמעותית למדי הקשורה בריבית על הלוואות. עובדי מדינה זכאים ליטול הלוואות בתנאים נוחים, אולם ההלוואות לעובדי בנק ישראל ניתנות בתנאים אחרים. בעוד שהריבית להלוואות עובדי המדינה מתעדכנת רק אחת לחמש שנים, הרי הריבית על ההלוואות של עובדי בנק ישראל מתעדכנת כל רבעון. כעת, כאשר לאחר תקופה ארוכה של ריבית נמוכה החלו הריביות לעלות, על פי החלטת בנק ישראל עצמו, הדבר גרם לפגיעה בעובדי הבנק המרכזי. הם תובעים כעת שהריביות שנקבעו להם בעת נטילת ההלוואות מלפני תחילת ההעלאות תישאר בעינה, ולא תעודכן בשלוש ההעלאות שכבר בוצעו במשק. בהנהלה דנים בבקשה.
בתגובה נמסר מבנק ישראל: "מצד אחד, ועד העובדים דחה את הצעת ההנהלה למנות מגשר לפתרון הסוגיות שעל הפרק. מצד שני, הוועד בוחר להיאבק בהנהלה בסגנון מתלהם ובריוני. אנחנו מאמינים שדרך זו מייצגת רק את הוועד, ולא את עובדי הבנק המקצועיים והמסורים".