יום רביעי, 29.05.2024 שעה 05:21

נבחרת הסייף לא יכולה לצאת לאליפות העולם

סגנית אלופת אירופה לא קיבלה אישור לנסוע לקהיר בגלל ענייני אבטחה. האיגוד: “נצא בכל זאת". גורם ביטחוני: “יש זמן עד שלישי, מנסים למצוא פתרונות"

|
נבחרת הסייף הישראלית (איגוד הסייף)
נבחרת הסייף הישראלית (איגוד הסייף)

שוב זה קורה. נבחרת ישראל בסייף, לא קיבלה אישור לצאת לאליפות העולם בקהיר, שאמורה להיפתח ב-15 ביולי, משום שעד כה טרם הושג אישור עבור האבטחה הישראלית להיכנס למצרים. נבחרת הדקר, שהפכה לאחרונה לסגנית אלופת אירופה, הייתה אמורה לטוס ביום שלישי הקרוב לקהיר, אך קיבלה סירוב יציאה מהארץ לתחרות.

האיסור נובע לכאורה מחוסר תיאום בין משרד התרבות והספורט והשב”כ לשירותי הביטחון המצריים. בעקבות זאת, בימים האחרונים נעשתה פנייה מצידו של יו”ר האיגוד יוסי הררי למינהל הספורט והשב”כ, אך ללא הועיל. בנוסף, פנה היו”ר גם לשגרירת ישראל במצרים אמירה אורון, בניסיון למצוא פתרון, אך המצרים נמצאים בחג ולכן השגרירות סגורה עד ל-17 ביולי.

נבחרת ישראל בסייף מדורגת גבוה בעולם, למרות שלא צברה ניקוד מהמשחקים האולימפיים משום שלא הגיעה לאולימפיאדת טוקיו 2020. בעקבות ההעפלה לגמר האירופי האחרון, גם תוצאה בינונית באליפות העולם תוכל להקפיץ את הסייפים הישראלים בענף הדקר לטופ 8 בדירוג העולמי, כך שהסיכויים שלה להגיע לאולימפיאדת פאריס 2024 יגדלו. הקריטריון האולימפי ייסגר במאי 2024 ולכן מדובר בתחרות חשובה להמשך, על מנת שניתן יהיה לקבל את הכרטיס למשחקים האולימפיים.

נבחרת ישראל בסייף עם המדליה (איגוד הסייף)נבחרת ישראל בסייף עם המדליה (איגוד הסייף)

באיגוד הסייף הגיבו: “בכל אופן נצא למצרים וניקח את כל הסיכונים עלינו, כי ללא השתתפות באליפות העולם בקהיר אין לנבחרת ישראל בדקר, סגנית אלופת אירופה, שום סיכוי להגיע למשחקים האולימפיים. מעבר לסיכון הביטחוני, ברור לנו שיש סיכון גם לפגיעה בתקציבי האיגוד לאחר שקיבלנו הודעה על סירוב יציאה - אך מצרים היא לא מדינת אויב, במילא ניפגע בתקציבים אם לא ניסע לקהיר וכמובן שאין לנו כל זכות קיום אם לא ניאבק על מקומנו בדירוג העולמי כדי שנוכל להגיע לאולימפיאדת פאריס 2024”.

למרות ההצהרה הזו, בגלל שהנבחרת קיבלה סירוב יציאה מהארץ, החיילים שמשרתים בצה”ל לא יוכלו לצאת מהמדינה לאליפות העולם בקהיר ובכל אופן הנבחרת תיפגע. באיגוד מחפשים פתרון למצב, כאשר הזמן הולך ואוזל משום שהנבחרת צריכה לצאת בימים הקרובים לתחרות. כזכור, דבר דומה קרה גם לפני היציאה לאליפות אירופה בטורקיה, אך במקרה הזה בסופו של דבר ניתן להם אישור לצאת לתחרות על אף האיסור מחשש לפיגוע איראני על אדמת טורקיה.

ממשרד התרבות והספורט נמסר: “על פי החלטת ממשלה, אחריות אבטחת משלחות בחו”ל מצויה בידי השב”כ בלבד. בהמשך לעיצומי עובדי משרד החוץ לא ניתן לקבל תיאומי ביטחון ו/או כניסת מאבטחים בכלל ליעד עם המשלחת. המשרד עומד בקשר שוטף אל מול האיגודים וכלל הגורמים הרלוונטיים, כדי לסייע ככל הניתן ולאפשר למשלחת לטוס בבטחה ובהתאם להנחיות”.

גורם ביטחוני שמכיר מקרוב את הנושא אמר: “יש איסור יציאה כרגע. יש זמן עד יום שלישי, מנסים לעזור ולהגיע לפתרונות בנושא”. כאמור, זו הפעם השנייה שאירוע כזה קורה לנבחרת הסיף שללא הישג בטורניר הקרוב, לא תוכל להשיג את הקריטריון לאולימפיאדה.

אסור לפספס
נגןהפרסומת החדשה של מסי ביחד עם וויל סמית'
הפרסומת החדשה של מסי ביחד עם וויל סמית'
נגןמי משחקני ברצלונה מחזיק ברכב היקר ביותר?
מי משחקני ברצלונה נוהג ברכב היקר ביותר?
נגןהמפגש של ספיד עם גראנצ'ו נגמר בהתרסקות
המפגש של ספיד עם גראנצ'ו נגמר בהתרסקות
נגןטורניר הצעירים בהשתתפות טיאגו מסי
מול אצטדיון מלא: טיאגו מסי במשחק על גביע
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */