2 צפייה בגלריה
טוהר בוטבול וצוות האימון הישראלי
טוהר בוטבול וצוות האימון הישראלי
טוהר בוטבול וצוות האימון הישראלי
( צילום: איגוד הג'ודו הישראלי)
טוהר בוטבול שמתחרה בקטגוריה עד 73 ק”ג, זכה היום (שבת) במדליית הארד בגראנד סלאם בודפשט, אחרי שניצח את אדם סטודולסקי הפולני. הישראלי ניצח באיפון את סטודולסקי אחרי דקה ו-24 שניות בקרב.
טוהר בוטבול (עד 73 ק”ג) החל להתחרות בסיבוב השני וניצח את דניאר שמשאייב מקזחסטן בעונשים במהלך זמן ניקוד הזהב לאחר שהקרב נגרר לדקות ארוכות. בהמשך, בסיבוב השלישי פגש את בנג’מין אקסוס הצרפתי.
בוטבול ניצח את הצרפתי באותה דרך, בזכות עונשים, כך שהעפיל לרבע הגמר בתחרות, שם הפסיד למגדיאל אסטרדה הקובני ונשר לבית הניחומים. הג’ודוקא הישראלי ניצח בעונשים את בחרוזי חויאזודה מטג’יקיסטן ועלה לקרב על הארד.
אורן סמדג’ה סיכם את הטורניר של בוטבול: “אני שמח על ההישג היום של טוהר. זו בהחלט קפיצת מדרגה וזכייה שנייה ברציפות לטוהר בתוך הסבב האולימפי, אחרי שעשה זאת לפני שבועיים במונגוליה ועכשיו בבודפשט”.
2 צפייה בגלריה
טוהר בוטבול על הפודיום
טוהר בוטבול על הפודיום
טוהר בוטבול על הפודיום
(באדיבות איגוד הג'ודו העולמי)

שאר תוצאות הישראלים בבודפשט

בנשים, מאיה גושן (עד 70 ק”ג) פתחה עם ניצחון בסיבוב הראשון בזכות איפון על אלינה לנגווילר השווייצרית. בסיבוב השני פגשה את סבינה גרצ’אק מהונגריה והשיגה ווזארי שהעלה אותה לרבע הגמר. ברבע התמודדה נגד סאקי ניזואה היפנית, הפסידה לה ונשרה לבית הניחומים. שם, בקרב מול אויפי קוגלן האוסטרלית, הצליחה לנצח עם עונשים ועלתה לקרב על מדליית הארד והפסידה באיפון למריה פרז מפורטו ריקו.
במשקל של עד 63 ק”ג, גילי שריר ניצחה בסיבוב הראשון את את שרה פאדילה גררו הספרדייה בעונשים, אך בסיבוב השני הפסידה בעונשים לאנג’ליקה שימנסקה מפולין והודחה. גם ענבל שמש רשמה הפסד מהיר בקרב הראשון שלה בקטגוריית המשקל הזו בקרב מול לאורה ואסקס פרננדס מספרד.