יום שלישי, 11.06.2024 שעה 04:03

הגמר שאף אחד לא ציפה לו: ג'וקוביץ' מול קיריוס

הציפייה הייתה לגמר הקלאסי, אך רפא פרש והשאיר את הבמה ב-16:00 לסרבי שרוצה להתקרב אליו עם מייג'ור 21. האוסטרלי חולם להפתיע, הכל לקראת הגמר

|
נובאק ג'וקוביץ' וניק קיריוס (רויטרס)
נובאק ג'וקוביץ' וניק קיריוס (רויטרס)

בצל מאבק הטיטאנים על התואר – מי הטניסאי הגדול מכולם, הציפייה הייתה כמובן לגמר הקלאסי בווימבלדון – נובאק ג’וקוביץ’ מול רפאל נדאל, אלא ששוב התוכניות השתבשו כשהשור ממיורקה פרש עוד לפני חצי הגמר בשל פציעה. כך שבסופו של הטורניר קיבלנו כנראה את הגמר שאף אחד לא ציפה לו – ניק קיריוס יפגוש את הסרבי היום (ראשון, 16:00) לקרב על כל הקופה, זה יהיה הראשון של האוסטרלי או ה-21 של הג’וקר.

הג’וקר בן ה-35 שהגיע לתחרות הדשא כפייבוריט הברור לזכייה (רביעית ברציפות אם וכאשר) בטורניר הדשא עמד בציפיות, אך ממש לא ליקק דבש בדרכו אל הגמר, בעיקר ברבע הגמר מול יאניק סינר העולה. למרות שאינו בשיא כעת ובכלל השנה, למשחק מול קיריוס הוא יגיע כפייבוריט וכמי שאמור לזכות בפעם השביעית בווימבלדון. על הדרך גם להיות קרוב-קרוב לרוג’ר פדרר בספרי ההיסטוריה של לונדון, אבל חשוב מכך – לא לאפשר לנדאל (22) לברוח בפסגה.

וטניסאי כל כך גדול ומעוטר כמו ג’וקוביץ’ חייב להביא איתו כמה מספרים, ובכן: זה יהיה הגמר השמיני של נולה בלונדון, הפסד אחד בלבד יש לו - לאנדי מארי ב-2013. יתרה מזאת עם ניצחונו (1:3 במערכות) על קמרון נורי בחצי הגמר, הסרבי גם הפך לטניסאי שהגיע להכי הרבה גמרי גראנד סלאם בקריירה, 32 במספר ואחד יותר מפדרר הגדול. כאמור 20 מתוכם הוא כבר ניצח.

ניק קיריוס (רויטרס)ניק קיריוס (רויטרס)

עבור קיריוס, הטניסאי הכי שנוי במחלוקת בעידן הנוכחי, מדובר כמובן בצ’אנס לרשום היסטוריה עם גראנד סלאם ראשון בקריירה. האוסטרלי הוא כידוע מהשחקנים המוכשרים והאיכותיים בסבב העולמי, כזה שאם לא היה נופל בצד המנטלי היה כבר לפחות עם תואר מייג’ור אחד בארון, אך תמיד הפרשיות בתוך ומחוץ למגרש, הפציעות (פרש במהלך 11 תחרויות שונות) וחוסר היציבות מנעו ממנו ללכת עד הסוף. 

המדורג 40 בעולם, שאגב גם נקנס הכי הרבה פעמים בהיסטוריה של המשחק, כשל פעם אחר פעם בצד המנטלי והוא בעל הרס עצמי יוצא דופן, כפי שגם הוא הגדיר זאת בעבר. בכל אופן, ההגעה הנוכחית לגמר היא כמובן הישג השיא שלו בקריירה, כשעד השנה הוא מעולם לא עבר רבע גמר בטורניר גראנד סלאם, אך דווקא בגיל 27 וכשפרשת האלימות כלפי האקסית שלו מרחפת באוויר הוא הצליח ללכת עד הסוף בתחרות הדשא הנוצצת.

הטיימינג שבו הוא מגיע לשיא הקריירה שלו די מפתיע, שכן דווקא ב-2016 הוא היה בשנה מצוינת (זכה בשלושה מתוך ששת התארים שלו) ודורג בשיאו במקום ה-13 בעולם, אבל תמיד צריך קצת מזל והפעם הכל התחבר לו בטורניר בנוכחי. היכולת כמובן, אבל זה קרה גם הרבה בזכות הצד של ההגרלה, ההרחקות והפרישות השונות של הטניסאים המובילים – עם פרישת נדאל כמובן וגם זו של מתאו ברטיני (קורונה) שהיה מועמד בכיר לזכות ובוודאי להגיע לגמר מהצד הזה של חצי הגמר.

השניים נפגשו בעבר פעמיים בסך הכל, בשני המקרים קיריוס יצא עם ידו על העליונה (משטח קשה), אך כעת הסיפור יהיה כנראה שונה בתכלית, שכן עברו כבר 5 שנים. הרבה דברים השתנו מאז, בעיקר בצד של הסרבי שהמשיך להשתלט על הסבב יחד עם נדאל ואילו קיריוס כנראה רק הלך אחורה ולא הצליח לממש את הכישרון בשנים הללו. בכל אופן, היתרון אצל המדורג 40 יהיה ברעננות שכן הוא נח בשלב חצי הגמר בזמן שהסרבי התמודד מול הבריטי המקומי, קמרון נורי.

נובאק ג'וקוביץ' (רויטרס)נובאק ג'וקוביץ' (רויטרס)

הכל כמעט בידיים של נובאק, ככה שקיריוס יצטרך יום מושלם שלו ויום בינוני של יריבו כדי להפתיע, כולל יחס ווינרים-טעויות בלתי מחויבות מצוין, וכמובן גם הגשה ראשונה באחוזים גבוהים. הסרבי מצדו הוא שחקן הדשא הכי טוב מאז דעיכת פדרר ולמרות שהוא רחוק מלהיות בשיאו השנה, הדברים תלויים בו, ובוודאי עם היתרון בצד המנטלי שחזר כבר כמעט מכל בור אפשרי, כך שלשחק מולו זה ממש לשחק מול קיר, מנטלי ופיזי.

לנולה יש את כל הכלים הדרושים להיות בלתי מנוצח על הדשא, הגשות טובות ויעילות, החזרות יוצאות דופן, יציבות (מנטלית ופיזית כאמור) וכמובן משחק רשת מצוין, שרק הלך והשתפר בשנים האחרונות. קיריוס מצדו ינסה להביא את החבטות המשוגעות שלו ולנצח מהקו האחורי, מה שבטוח האוסטרלי תמיד יודע לתת שואו וגם הפעם ינסה לגנוב את ההצגה, ככה שגמר מעניין בטוח יהיה לנו. הראשון והמפתיע של האוסטרלי ודווקא בגיל 27 או ה-21 של נובאק? נדע בראשון בערב.

אסור לפספס
נגןהצצה לדבר האמיתי: המשחק החדש של היורו
הצצה לדבר האמיתי: המשחק החדש של היורו
נגןצ'ארלס בארקלי כמעט ומכניס אגרוף לאוהד
צ'ארלס בארקלי מאיים על אוהד מציק באגרוף
נגןהכפילים של ריאל מדריד חוגגים עם הגביע
גם הכפילים של ריאל מדריד חוגגים עם הגביע
נגןאבא מסי מגיע לשחק עם תיאגו מול כל החברים
אבא מסי מגיע לשחק עם תיאגו מול כל החברים
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */