טעם חדש לקיץ לקולה זירו בישראל: אבטיח תות - שיתוף פעולה בין קוקה קולה העולמית לאמן והדיג'יי האמריקני מרשמלו. הטעם החדש שמגיע בפחית בלבד, בצבע לבן, ישווק בישראל החל מהשבוע הבא.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
ההשקה מתרחשת בישראל ובמדינות נבחרות בעולם, כשבארה"ב הטעם החדש יושק גם במהדורה עם סוכר.
2 צפייה בגלריה
קוקה קולה בטעם אבטיח תות
קוקה קולה בטעם אבטיח תות
קוקה קולה בטעם אבטיח תות
(צילום: יח"צ)
ההשקה נערכת במסגרת Coca-Cola Creations, מיזם השקת טעמים חדשים תחת קונספטים מתחלפים, כשאומנים ומשפיענים בינלאומיים בוחרים טעמים במהדורות מוגבלות עבור קוקה קולה.
לאחרונה קוקה קולה הוציאה בארה"ב מהדורות מיוחדות משונות כמו קוקה קולה סטארלייט (בטעם ג'ינג'ר לימון) וקוקה קולה בייט "בטעם של פיקסל" (כן).
טעם האבטיח תות שנבחר על ידי מרשמלו (שגם עיצב את הפחית), הוא הראשון מסדרת משקאות הקונספט שיושקו בישראל וגם הפעם הראשונה שמפורסם או אומן החליט על הטעם והעיצוב החדש לקוקה קולה.
מרשמלו גם יגיע לישראל במסגרת פסטיבל קוקה קולה סאמר מיוזיק, להופעה אחת בלייב פארק ראשון לציון ב-10 באוגוסט.
2 צפייה בגלריה
קוקה קולה בטעם אבטיח תות
קוקה קולה בטעם אבטיח תות
מרשמלו
(צילום: יח"צ)
לא מדובר בשילוב טעמים מקורי: בארה"ב השילוב של אבטיח ותות שדה די נפוץ בשייקים ויש כבר חברות רבות שמציעות אותו כמשקה (למשל במותג גטורייד) וכמשקה תוסס (למשל במותג The Switch).
אומנם רק בשבוע הבא נזכה ללגום מהמשקה, אבל הוא תואר באתר האמריקני CNET כ"מריח כמו דובוני סוכריות גומי ספוגים בקולה". כן נטען שצבעו חום אדמדם ושטעם התות דומיננטי יותר מטעם האבטיח, כשיש בו רמז לג'ינג'ר ואפטר טייסט שמרגיש כמו מסטיק פירות.
הפחית, בנפח 330 מ"ל תימכר ככל הנראה ב-3.5 שקלים ברשתות הזולות, עד 9 שקלים בחנויות הנוחות. מדובר במחירים גבוהים בעקבות מס הסוכר שהוטל על משקאות קלים, כשחלק מהרשתות העלו מחירים בעד 50% מעבר לייקור שדרש החוק. לגבי קולה זירו נצפתה התייקרות של כ-20% מעל ההתייקרות שדרש החוק. גם חוק הפיקדון על בקבוקים גדולים תרם להתייקרויות (אך לא של פחיות). האחרונה שהעלתה מחירים היתה סונול, כשלטענתה ההתייקרות היא בגובה המס, רק שהרשת שמוכרת פחית ב-9 שקלים (או במבצע 2 ב-11.90 שקל) בחרה לעשות זאת בשתי פעימות.
קוקה קולה ישראל שייכת לחברה המרכזית למשקאות קלים שמחזיקה גם במחלבת טרה ומשק צוריאל ובמותגי המשקאות: פריגת, נביעות, יקב תבור, טובורג וקרלסברג. לאחרונה, אישרה רשות התחרות לקוקה קולה ישראל להשתלט על תאגיד המיחזור אל"ה, אחרי שמי עדן ויפאורה יצאו מהתאגיד, בעקבות טמפו. ב-2019 נקנסה על-ידי הרשות לתחרות ב-39 מיליון שקל, אחרי שנקבע כי ניצלה לרעה את מעמדה כבעלת מונופול בקולה.