הסיפור הגדול של הקיץ ב-NBA הוא דרישת הטרייד של קווין דוראנט מברוקלין. שתי הקבוצות שנמצאות בראש רשימת העדיפויות שלו הן פיניקס ומיאמי, שישמחו (בלשון המעטה) לצרף אותו לשורותיהן. זה לא סוד שגם כל אחת משאר הקבוצות בליגה יעשו הכל בכדי להביא את הכוכב אליהן. השאלה היא לכמה מהקבוצות זה באמת ריאלי להביא אותו?
נתחיל במובן הטכני: כל עוד נמצא בקבוצה בן סימונס, שחתם בקבוצתו הקודמת פילדלפיה על הארכת חוזה מקסימלית שלאחר חוזה רוקי, הנטס לא יכולים להעביר את דוראנט תמורת שחקן נוסף שנמצא תחת אותה הארכת חוזה. מסיבה זו, שחקנים כמו דווין בוקר (פיניקס), באם אדבאיו (מיאמי) ועוד הרבה שמות צעירים ומוכשרים לא יכולים להיכלל בטרייד אפשרי. במובן המקצועי, ברוקלין נמצאת ללא הרבה מבחירות הדראפט העתידיות שלה (נשמע מוכר?) בעקבות הטרייד עם יוסטון, שהביא לה במקור את ג'יימס הארדן, שכבר מצא את עצמו בפילדלפיה. אז לנטס אין שום סיבה לנסות להפסיד במכוון (או בשפת ה-NBA, טנקינג), כי הם לא יתוגמלו על כך עם סיכוי לבחירת דראפט גבוהה.

1 צפייה בגלריה
קווין דוראנט
קווין דוראנט
קווין דוראנט
(צילום: AFP)

היפותטית, נגיד והיה טרייד, ברוקלין קיבלה כמה שחקנים טובים ואת כל בחירות הדראפט שמבחינה חוקית היא יכולה להשיג מקבוצה. אפשר לצפות מהקבוצה שתקבל את דוראנט להיות מאוד טובה, כי קיבלה את אחד מהשחקנים הטובים בכל הזמנים שעדיין בשיאו. אז כנראה שבחירות הדראפט שתקבל יהיו באזור בחירה 30-24, תלוי איפה תסיים. תמיד יש הפתעות בדראפט, אבל הסיכוי הוא קלוש למצוא כוכב בסוף הסיבוב הראשון, לא משהו שאפשר לבנות עליו.
לדוגמה, עסקה עם פיניקס תיראה בערך כך: פיניקס תקבל את קווין דוראנט וג'ו האריס (כדי להשלים את הכסף). ברוקלין תקבל את דיאנדרה אייטון (אחרי הארכת חוזה), מיקל ברידג'ס, קאם ג'ונסון, 4 בחירות דראפט סיבוב ראשון, 3 בחירות להחלפה (סוואפ).
אייטון וברידג'ס שחקנים צעירים ומעולים, אבל אף אחד מהם לא לוקח קבוצה לאליפות בתור ה-שחקן. אז בואו נדבר תכל'ס: אם אני ה-GM של ברוקלין, ודוראנט (למרבה ההפתעה) נמצא תחת חוזה ל-4 שנים הקרובות, ובלי אופציית שחקן לשנה האחרונה (!), ובקבוצה נמצאים שחקנים כמו קיירי ארווינג וסימונס שיודעים לייצר לעצמם ולאחרים זריקות פנויות, וקלעים כמו סת' קרי והאריס שפותחים את המגרש עם אחוזי קליעה לשלוש מהטובים בליגה, ושחקנים מחמיאים כמו רויס אוניל, ניק קלקסטון, טי-ג'יי וורן, פטי מילס וקאם תומאס, אני מרגיש די טוב עם הסיכויים שלי לזכות באליפות.
זה תמיד טוב כמנהל מקצועי להיות עם אוזן קשובה לטריידים אופציונליים, אבל באופן ריאלי אין שום אופציה עדיפה על קבוצה מוכשרת כמו שיש לנטס בידיים. במידה והכל הולך כשורה (סימונס חוזר לעצמו ומשחק, קיירי רוצה לשחק, והרבה בריאות) אני מאמין שדוראנט ישמח לקחת אליפות עם ברוקלין.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.