סערת קידום הנידה: בקשה לתביעה ייצוגית נגד יעל בר זוהר, שי מיקה ועמותת "שעשני אישה"

הבקשה הוגשה לבית המשפט המחוזי, זאת בשל החשיפה כי השתיים קיבלו תשלום בעבור הראיון שעסק שמירת מסורת הטהרה • מעמותת "שעשני אישה" נמסר בתגובה: "פגיעה בנשים ובדמוקרטיה"

שי מיקה ויעל בר זוהר

בקשה לאישור תביעה ייצוגית נגד יעל בר זוהר, שי מיקה ועמותת "שעשני אישה" ("נשים מנהיגות שינוי") הוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב, זאת בשל קידום ממומן של נושא שמירת הנידה על ידי מפורסמות. המבקשת דורשת פיצוי של 300 שקלים לכל מי שנחשף לפרסום.

על פי הבקשה, מדובר בפרסום סמוי ברשתות החברתיות שהוסתר מהקהל והוצג כראיון אותנטי של יעל בר זוהר ושי מיקה, שלפני כשבועיים פורסם ביוטיוב. כזכור, השיחה בין השתיים עסקה בנושאי טבילה במקווה ושמירת נידה מצידה של מיקה, עניין שעורר סערה לאחר פרסום הסרטון.

שי מיקה בראיון עם יעל בר זוהר

כעבור שבוע נחשף כי השתיים קיבלו תשלום בעבור הראיון. המבקשת, שנחשפה לראיון ולפרסומים שבאו בעקבותיו, לא ידעה בזמן אמת כי מדובר בתוכן שיווקי וממומן, וכעת חשה "עוגמת נפש, עלבון, כעס, תסכול ותחושה של זלזול בה ובזכויותיה", לשון הבקשה.

מ"שעשני אישה" נמסר בתגובה: ״אנו דוחים את הבקשה הקנטרנית, המגמתית והמיותרת, אשר מהווה פגיעה בנשים בפרט ובדמוקרטיה בכלל. מדובר בתביעה שכל תכליתה יצירת פרסום עצמי, השתקה והפחדה, נגד ערכי היהדות, שאינם בשום אופן 'לדתיים בלבד' אלא של כולנו, איש ואישה על פי בחירתם האישית. מעבר לכך, לא ניתן לייחס לעמותה הטעיה צרכנית בעוד היא פועלת ללא כוונת רווח, אינה מוכרת דבר, וכל פעילותה וכוונותיה נוגעות בערכים. זאת ועוד, התובעת הייצוגית גם אינה טוענת לשום נזק שנגרם לה, ולא בכדי״.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר