2 צפייה בגלריה
אבוקות באצטדיון טדי
אבוקות באצטדיון טדי
אבוקות באצטדיון טדי
(שחר גרוס)
על רקע המאבק באלימות בספורט, התקיימה היום (ראשון) פגישה בין שר התרבות והספורט, חילי טרופר ומפכ"ל המשטרה, רב ניצב יעקב שבתאי, לבין נציגי אוהדי קבוצות הספורט בישראל, כשבאחת מהסוגיות בדיון עלתה לבחינה האפשרות לאישור על שימוש בפירוטכניקה קרה.
כאמור, אחת האפשרויות שעלו לבחינה היא הסדרת השימוש בפירוטכניקה קרה, כך שזו תהיה בטוחה ותאפשר לאוהדים להביע את תמיכתם בקבוצה, אך מנגד לא תסכן אחרים ולא תהווה עבירה על החוק. הודגש כי מדובר אך ורק בסוגי פירוטכניקה העומדת בתקני משרד הכלכלה והפעלתה תעבור את כל שרשרת האישורים הקבועים בחוק. בנוסף סוכם על הקמת מנגנון תיאום בין המשטרה לאוהדים. כמו כן, בשיחה עלו רעיונות והצעות נוספות שיבחנו על ידי הצוות המשותף לאוהדים ולמשטרה.
המפכ"ל רב ניצב יעקב שבתאי אמר במפגש: "אני מברך על המפגש ואני בא אליו בגישה פתוחה כמו לכל נושא, ובטח נושא כמו הספורט בישראל שהוא תחום שמושך אליו את כל המגזרים וכל האוכלוסיות במטרה להנות מספורט. כיום לצערי חלק מהמגרשים הפכו לזירת התגוששות. לראות מגרש עולה בעשן אבוקות, אין מסוכן מזה לשלום הציבור. אלימות אוהדים בכל מגרש היא מחוץ לתחום מבחינתנו ואנחנו נעשה אכיפה בלתי מתפשרת נגד הפורעים. המפגש שאנו מקיימים כאן נועד לחזק את הקשר של המשטרה עם האוהדים ולשפר את תחושת הביטחון במגרשים בכדי לאפשר לכל אזרחי ישראל ליהנות מהספורט. מרביתם המכריע של האוהדים הם שומרי חוק והמטרה שלנו וחובתנו כמשטרה היא להעניק ביטחון גם במגרשי הספורט בישראל".
2 צפייה בגלריה
מפכ"ל המשטרה וחילי טרופר
מפכ"ל המשטרה וחילי טרופר
מפכ"ל המשטרה וחילי טרופר
(דוברות המשטרה)
שר התרבות והספורט, חילי טרופר, הוסיף: ״המאבק באלימות בספורט היא משימה משותפת של כולנו. אחרי עונה שהייתה רוויה באלימות ומתוך הבנה כי יש משבר אמון בין אוהדים לבין המשטרה ביקשתי לייצר ערוץ פתוח וקבוע של שיתוף פעולה. אני מודה למפכ"ל שנרתם למשימה חשובה זו וכעת ישבו צוותים משותפים אשר ינסו להגיע להסדרה ולסיכומים בתחומים שונים. אני קורא לכולם לא להסתפק במילים יפות, אלא לעמוד במשותף נגד מעשי אלימות מכל סוג שהם”.