י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
מוותרת על רווחים

בן אנד ג'ריס מותחת ביקורת על חידוש השיווק בהתנחלויות

חברת בן אנד ג'ריס אמרה כי היא "אינה מסכימה" להסכם של חברת האם יוניליוור המאפשרת את המשך מכירת הגלידה שלה "בהתנחלויות ישראליות בגדה המערבית הכבושה". החברה הודיעה כי לא תיקח רווחים מהסניף בישראל

בן אנד ג'ריס מותחת ביקורת על חידוש השיווק בהתנחלויות
מפעל בן & ג'ריס בקרית מלאכי צילום: פלאש 90

חברת בן אנד ג'ריס העולמית, אינה תומכת בהחלטת חברת האם יוניליוור, להמשיך למכור גלידה ביהודה ושומרון. החברה אמרה כי היא עדיין מאמינה שזה "לא עולה בקנה אחד עם ערכי בן אנד ג'ריס שהגלידה שלנו תימכר בשטח הפלסטיני הכבוש". 

ההחלטה של ​​יוניליוור הגיעה לאחר צעדים משפטיים של בעל הרישיון הישראלי שלה הבעלים אבי זינגר, החוזה שלהם היה אמור להסתיים בסוף השנה, אך עכשיו זינגר ימשיך לייצר גלידה על אפם ועל חמתם של שונאי ישראל.

בנוסף, היו גם לחצים מצד בעלי המניות, ושל משקיעים ופוליטיקאים בארצות הברית. לאחר ההחלטה, יוניליוור אמרה בהצהרה כי היא מוכרת כעת את האינטרסים העסקיים של בן אנד ג'ריס בישראל למר זינגר.

המשמעות של ההסדר החדש היא שבן אנד ג'ריס תימכר בשמותיה העבריים והערביים ברחבי ישראל והשטחים בבעלות מלאה של בעל הרישיון הנוכחי. מר זינגר הודה ליוניליוור ולממשלת ישראל על תמיכתם בהגעה לעסקה שלדבריו העניקה לו את הזכויות למכור את הגלידה "לנצח". אבל הוא סירב להגיב על דחיית ההסדר של בן אנד ג'ריס.

בהצהרה של זינגר נאמר: "אין מקום לאפליה במכירה מסחרית של גלידה. תמיד היה לי חשוב להבטיח שכל הלקוחות ללא קשר לזהותם יהיו חופשיים להנות מגלידת בן אנד ג'ריס"

בן אנד ג'ריס, שהוקמה על ידי בן כהן וג'רי גרינפילד במדינת ורמונט האמריקאית ב-1978, כתבה בשרשור בטוויטר: "בעוד שחברת האם שלנו קיבלה את ההחלטה הזו, אנחנו לא מסכימים איתה, החברה שלנו לא תרוויח יותר מבן אנד ג'ריס בישראל", נכתב עוד.

יוניליוור מסרה כי ההסדר החדש בא בעקבות סקירת פעילות של בן אנד ג'ריס בישראל והתייעצויות נרחבות, כולל שיחות עם גורמים בממשלת ישראל.

בן & ג'ריס ארה''ב BDS זינגר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד