חיילות נגד מדי צה"ל: "המכנסיים צמודים מדי ופוגעים לנו בבריאות"

יותר מאלף חיילות מיחידות שונות הגישו קבילה שבה דרשו להחליף את מכנסי מדי הנשים • לטענתן, המדים שלהן לא נוחים – לעומת אלו של הבנים • דובר צה"ל: "מאז ספטמבר האחרון, מחולקים למתגייסות מכנסיים בגזרה חדשה"

חיילות (אילוסטרציה), צילום: דובר צה"ל

יותר מ-1,000 חיילות מיחידות שונות בצה"ל הגישו קבילה בדרישה להחליף את מכנסי מדי הנשים בטענה כי הם אינם נוחים, גורמים לדלקות בדרכי השתן ולא מחמיאים. לטענת החיילות, מדי הנשים גורמים לדלקות בדרכי השתן בגלל הגזרה הנמוכה הלוחצת על אזור החלציים.

כמו כן, כמה חיילות טוענות כי המכנסיים לוחצים על אזור המפשעה ובכך מדגישים את איבר המין שלהן, כך שהן מרגישות חשופות.

"המדים גורמים לדלקות בדרכי השתן". חיילות צה"ל (ארכיון, למצולמות אין קשר לידיעה), צילום: גדעון מרקוביץ'

"נדרשנו ביום הגיוס לחתום על מדי בנות, השונים מאלו הרגילים שעליהם חותמים כלל הבנים בצה"ל והלוחמות", נכתב בקבילה. "מדי א' של בנות כוללים חולצה בגזרה צרה המכילה כיס אחד, מכנסיים צמודים בעלי רוכסן וכיסים קטנים ונעליים שחורות נמוכות. מדי א' של לוחמות ושל בנים כוללים חולצה בעלת שני כיסים, מכנסי דגמ"ח לא צמודים בגזרה גבוהה בעלי שני כיסים גדולים וכיס קטן, ונעלי חי"ר", הוסיפו.

לדברי הקובלות, "על אף הניסיונות שנעשו לשפר את המדים בגזרה החדשה – הם עדיין עם אותן הבעיות, פרט לגזרה שהוגבהה באופן לא משמעותי". עוד ציינו: "הכיסים המעטים קטנים משמעותית מאלה שבמדי הבנים ותכולתם דלה. בנים זכאים לכיסים נוחים ושימושיים. בנות, לעומת זאת – לא. האם בנות לא צריכות מקום לאחסן פנקס חוגר, טלפון, ארנק, מפתחות או ספר?".

תגובת דובר צה"ל: "כחלק מהרצון לשפר את איכות וחוויית השירות של משרתי ומשרתות צה"ל, ולאור אי שביעות הרצון שעלתה בקרב משרתות רבות, הוחלט לשנות את דגם מכנסי הנשים לגזרה גבוהה על מנת לתת מענה לצורך שעלה.

"המכנסיים בגזרה החדשה מחולקים מאז ספטמבר 2021 למתגייסות בשרשרת החיול. במקביל נעשית עבודת מטה רחבה הכוללת בחינת סוגי בדים וגזרות, בשיתוף גורמי מקצוע מובילים בתחום עיצוב ההלבשה, גורמי אגף כוח האדם, ובשילוב קבוצת מיקוד רחבה של נשים מיחידות צה"ל השונות. הצעות שיעלו במסגרת עבודת המטה יעברו בדיקות קפדניות הכוללות בקרת איכות, עמידות, גמישות, ובהתאם תגובש תוכנית הטמעתן בצה"ל".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר