שתף קטע נבחר

רויטרס

דויד וייה: "אם לא נזכה, כאילו לא עשינו דבר"

החלוץ הספרדי שמוליך את טבלת מלך השערים בטורניר עם חמישה, מתכונן לקראת מפגש חצי הגמר מול גרמניה. טורס: "וייה מעניק לנו את ההשראה שאנחנו יכולים לזכות"

את יורו 2008 דויד דוייה לא ישכח בחיים, לאו דווקא לחיוב. נכון, הוא אמנם זכה במלכות השערים (4) ואפילו נבחרתו זכתה בתואר הנכסף. אבל ברגע האמת, את הגמר מול גרמניה הוא ראה מהספסל בגלל פציעה שהשביתה אותו.

 

אז היה זה טורס שמילא את מקומו וכבש את שער הניצחון, אבל הפעם כל העיינים בספרד נשואות לחלוצה הטרי של ברצלונה. "ניצחנו את גרמניה לפני שנתיים, לכן אני לא כל בטוח בטוח שהם שמחים לפגוש אותנו שוב", אמר השחקן. "אבל עלינו לשכוח מהמשחק ההוא. בלי הגביע העולמי ביד, זה כאילו שלא עשינו דבר".


מלכות השערים, אליפות העולם, או שמא שניהם? דויד וייה (AFP)

 

וייה ככל הנראה גם בדרך להיכנס לרשימה המכובדת של זוכי "נעל הזהב", המוענקת למבקיע המצטיין בכל מונדיאל. "אני שמח על השערים שלי בעיקר כי הם היו מכריעים", ציין מי שכבש עד עתה כבר חמישה. "זה תחושה הרבה יותר טובה כשאלה שערים קובעים, ולא כשהמשחקים נקבעים בהפרש גדול". מולו דרך אגב יתמודד השני ברשימת הכובשים בטורניר, מירוסלב קלוזה עם ארבעה.

 

השבחים הגיעו לחלוץ גם מכיוונו של שותפו לחוד: "הוא חשוב מאוד עבורנו, הוא המפתח להבקעת השערים שנבחרת ספרד" אמר פרננדו טורס שלא כבש עדיין שער. "הוא זה שהעניק לנו את ההזדמנות וההשראה לזכות בגביע העולמי".

 

המאמן הספרדי, וינסנטה דל בוסקה, אמנם ממשיך לתמוך בטורס למרות היכולת החלשה, אך ציין כי מקומו של חלוץ ליברפול בחצי הגמר עדיין אינו מובטח".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים