פרשת המלונות בשער יפו: במזרח ירושלים קוראים לביידן להיפגש עם ראשי הכנסיות

הפלשתינים מנסים לערב את האמריקנים בסוגיית הנכסים בשער יפו שבעיר העתיקה • גורם המעורב בפרשה: "הפטריארך היווני-אורתודוכסי ביקש את התערבות ממשל ביידן"

מלון פטרה בירושלים, צילום: אורן בן חקון

לקראת ביקור ביידן: בעקבות החלטת ביהמ"ש העליון באמצע החודש, המאשרת כי המלונות "פטרה" ו"אימפריאל" שבשער יפו בירושלים הם בבעלות גורמי ימין הקשורים בעמותת "עטרת כהנים" - במזרח ירושלים לא שוקטים על השמרים, ומנסים כעת לערב את האמריקנים בנושא הרגיש.

בקרב גורמים פלשתיניים יש הבנה כי העברת הנכסים מידי הכנסייה היוונית-אורתודוכסית לבעלות גורמי ימין היא החלטה סופית של הערכאות המשפטיות בישראל, וכי אין ביכולתם לשנותה לאחר שההליכים כבר מוצו. עם זאת, הם מבקשים מהממשל האמריקני להתערב ולהפעיל את השפעתו המדינית, לנוכח מה שהם מגדירים "איום על הנוכחות, הקיום והרכוש של הנוצרים בירושלים".

"ביידן מגיע לביקור היסטורי, ואנו קוראים לו להיפגש איתנו ועם ראשי הכנסייה בירושלים כדי שיוכל לאמוד מקרוב את מה שקורה עם הנכסים. ההתערבות של אמריקה היא הכרחית, ואנחנו מבקשים מהנשיא האמריקני לסייע לנו ולהפעיל לחץ על ישראל", אומר ל"ישראל היום" אבו אלווליד דג'אני, ממנהלי מלון "אמפריאל".

אבו אלווליד דג'אני, ממנהלי מלון "אמפריאל",

"ירושלים היא לכל הדתות, וכולם צריכים לחיות בשלום ולדעת מה הגבולות שלהם. המתנחלים מנסים לשנות את המצב הקיים, ומשתלטים על רכוש של הכנסייה בכל מיני דרכים. זה פוגע במאפיינים הייחודיים של שער יפו, שרוב הנכסים בו הם של הכנסייה. צריך שמישהו ישים לזה סוף, ויבטיח את הקיום של הנוצרים בירושלים", הוא מסכם.

לקריאה הצטרפה בסמה קרש, שמלון "פטרה" נוהל בידי אביה, ושאליו נכנסה קבוצת יהודים לפני כחודשיים. "אעריך אם ארה"ב תיענה להזמנה. אלה הנכסים החשובים והגדולים שפותחים את השער לרובע הנוצרי. בשבילי זה לא רק עניין משפחתי, אלא מורשת של הכנסייה, המשרתת את התיירים הרבים והעולים לרגל לירושלים מכל רחבי העולם, בני הדת הנוצרית".

גורם המעורב בפרטים מסר ל"ישראל היום": "הפטריארך היווני-אורתודוכסי פועל הסברתית ותקשורתית מול גורמים בינ"ל שונים כדי לגייס את דעת הקהל לפרשת נכסי הכנסייה. הוא פנה לדיפלומטים פה, וביקש גם את ההתערבות של האמריקנים. הוא נתון ללחץ, הן מצד גורמים פלשתיניים והן מתוך העדה עצמה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר