וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמריקאי "גנב סודות" מסין ונשלח ל-8 שנים בכלא

טליה שחר

5.7.2010 / 14:10

בית משפט בסין גזר שמונה שנות מאסר וקנס על אזרח אמריקאי שהורשע בעבירה על חוקי סודות המדינה, לאחר שניסה לרכוש מאגר מידע על תעשיית הנפט הסינית

גיאולוג אמריקאי ממוצא סיני נידון היום (שני) למאסר של שמונה שנים בבית סוהר בסין לאחר שהורשע בגניבת סודות מדינה. שואה פנג, בן 44, נעצר ב-2007, לאחר שניסה להשיג מאגר מידע על תעשיית הנפט עבור חברת הייעוץ האמריקאית שהעסיקה אותו. שואה טען כי המידע שרכש היה גלוי. בנוסף לעונש המאסר גזר עליו בית המשפט קנס בגובה כ-30,000 דולרים.

הממשל האמריקאי, כולל הנשיא אובמה, ניסו לשכנע את בייג'ינג להקל את עונשו של שואה. שגרירות ארצות הברית בבייג'ינג מסרה כי השגריר ג'ון האנטסמן, שנכח במתן גזר הדין, הביע תדהמה מהעונש וימשיך בדיונים עם ממשלת סין בנושא. שואה טען כי עבר עינויים במהלך מעצרו, שכללו כוויות על זרועותיו ומכות על ראשו באמצעות מאפרה. "לממשלה האמריקאית יש חששות לגבי שלומו של שואה. נותרנו חוששים לגבי זכויותיו להליך צודק תחת החוק הסיני", אמר דובר השגרירות.

ארגונים רבים מותחים ביקורת על האופן שבו הממשלה הסינית מגדירה סודות מדינה, וטוענים כי חוסר השקיפות פוגע בהשקעות זרות. גזר דינו של שואה ניתן שלושה חודשים אחרי שמנהל הפעילות הסינית של חברת המתכת האוסטרלית ריו טינטו נידון ל-10 שנות מאסר בגין שוחד וגניבת סודות מסחריים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully