מעצרו של החשוד ברצח הילד עמאר מוחמד חוג'יראת בן ה-4 שנורה למוות בביר אל-מכסור הוארך הבוקר (חמישי) עד לשבוע הבא. השופט נוטה להאריך את מעצרו עד תום ההליכים, ובשבוע הבא תתקבל ההחלטה הסופית. אביו של עמאר: "מגיע לרוצח 5 מאסרי עולם".

עובדת סוציאלית צפויה למסור חוות דעת על מסוכנתו של החשוד. השופט המחוזי סילמאן אמר כי למרות הקשיים ועל אף שמדובר בתיק נסיבתי הוא נוטה להאריך את מעצרו עד תום ההליכים, כך שההליך המשפטי יתנהל כשהוא מאחורי סורג ובריח ולא במעצר בית.

משפחתו של הילד שנורה מקפידה להגיע לכל הדיונים של החשוד, מאז שהוא נעצר בחשד למעורבות ועד להגשת כתב האישום ויתר הדיונים. האבא האמא והאחיות וקרובי המשפחה מקפידים לשאת עמם את התמונות של עמאר על החולצות שלהם ועם שלט שהם תולים מחוץ לבית המשפט עם תמונת הילד. 

עמראן מוחמד חוגיראת, נהרג מירי תועה בן משחקים
עמראן מוחמד חוגיראת, נהרג מירי תועה בן משחקים
עמראן מוחמד חוגיראת, נהרג מירי תועה בן משחקים
עמראן מוחמד חוגיראת, נהרג מירי תועה בן משחקים

אביו של עמאר, מוחמד חוג'יראת, אמר ל-N12: "אני מצפה מבית המשפט שרוצח כזה וכל רוצח אחר במדינת ישראל, לא משנה מה הלאום ומה הדעת, יקבל את העונש המתאים. אני מצפה שבהמשך יקבל מאסר עולם ואפילו 5 מאסרי עולם, שיירקב בכלא. אנחנו מסתכלים מסביב ורואים בכל יום מקרי רצח. די, המשטרה צריכה לפעול ולעשות את העבודה שלה".

הוא הוסיף: "הגעתי לנחם את ההורים שאיבדו את שני בני הדודים מנצרת שנרצחו בשבוע שעבר, ליבי עם ההורים של קורבנות הפשיעה אבל גם אנחנו מנהלים מאבק. בית המשפט והפרקליטות צריכים להיות איתנו ומשטרת ישראל צריכה להתעורר ולפעול, לאסוף את הנשק הבלתי חוקי שהורג את ילדינו. אני מוכן להיות חלק מקמפיין או ממאבק ציבורי נגד האלימות והפשיעה ונגד הנשק הבלתי חוקי ואני לא אפספס שום דיון. כל יום אנחנו חולמים שעמאר עדיין בחיים. אני אימא והאחיות, עדיין שואלים איפה עמאר. מה הוא אשם בסכסוך של קבלנים או סכסוך אחר, מה הוא אשם?".

מי שמייצגים את הנאשם, עו"ד שאדי סרוג'י ותמי אולמן, ביקשו שהוא יישלח למעצר בית בתנאים מגבלים וטענו שמדובר בתיק נסיבתי שיש בו קשיים. השופט השיב שלמרות שיש קשיים הוא נוטה להאריך את מעצרו.

מדובר בתושב נצרת בן 24, שמואשם בגין רצח (באדישות) של הילד עמאר מוחמד חוג'יראת, שנורה מכדור תועה מול עיני אמו בעת ששיחק בגן שעשועים סמוך לבית ספר תיכון בביר אל-מכסור. "אכזריות רבה יש ברצח הזה", אמר ל-N12 גורם בימ"ר צפון שחקרה את מקרה הרצח. "בעקבות חקירה מאומצת הצלחנו לעצור את האחראי על מותו של ילד תמים".