החלטה בגרמניה: טרנסג'נדרים יוכלו לבחור אם לשחק בקבוצת נשים או גברים

בצל החלטת איגוד השחייה הבינלאומי לאסור על טרסג'נדריות להשתתף בתחרויות נשים, ההתאחדות לכדורגל בגרמניה באה לקראת אנשים ששינו את הזהות המינית שלהם בהחלטה חסרת תקדים

משחק בליגה הגרמנית. החלטה חסרת תקדים, צילום: אי.פי.אי

החלטה חסרת תקדים בכדורגל הגרמני. שחקנים טרנסג'נדרים ובלתי בינאריים יוכלו כעת להחליט בעצמם אם לשחק בקבוצת גברים או נשים במקום להיות כבולים לנתוני זיהוי אישיים, כך הודיעה הבוקר (חמישי) התאחדות הכדורגל הגרמנית (DFB).

"בבסיסו' פסק הדין הזה אומר ששחקנים עם סטטוס אישי שהוא 'מגוון' או 'ללא התייחסות' ושחקנים שמשנים את מינם יכולים להחליט בעצמם אם לשחק עבור גברים או נבחרת הנשים", נכתב בהודעה, "זה גם המקרה של כדורגלנים טרנסג'נדרים שיכולים כעת לשנות [קבוצות] ברגע שהם מחליטים או יכולים להישאר בקבוצה בה הם שיחקו".

עד כה היה זה המגדר שצוין במסמכי הזיהוי האישיים שקבע את כשירותם של כדורגלנים מרמת הצעירים ומעלה' והאם ישחקו בקבוצת גברים או נשים, כך לפי DFB. עם זאת, מאז 2018, מלבד "נקבה" ו"זכר", ישנה גם אפשרות לסמן את הזהות המגדרית עם "מגוון" ו"אין התייחסות" בסעיף המגדר של מסמכי זיהוי אישיים בגרמניה.

"מכיוון שמאז 2018 אנשים יכולים להירשם במרשם האזרחי כ'מגוון', חלה עלייה במספר האנשים עם מעמד זה", אמרו ב-DFB. "זה משפיע גם על אנשים שמשחקים כדורגל מה שהפך את הצורך בחוקים ברורים ליותר חשוב". ל-DFB יש יותר משבעה מיליון חברים רשומים ויותר מ-24,000 מועדוני כדורגל.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

בשבוע שעבר הצביע הגוף המנהל העולמי של השחייה FINA על הגבלת השתתפות מתחרות טרנסג'נדריות בתחרות נשים והקמת קטגוריה "פתוחה", מהלך שאליו מתנגדים רבים מצד תומכי זכויות הלהט"ב. ההחלטה של ​​FINA, המחמירה ביותר על ידי כל גוף ספורט אולימפי, קובעת כי ספורטאים טרנסג'נדרים מגברים לנקבה זכאים להתחרות בתחרויות נשים רק אם הם לא התבגרו כגברים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר