המתיחות באיסטנבול

טורקיה: סיכלנו פיגוע וחטיפת שגריר לשעבר

ארגוני הביון הטורקיים הודיעו כי הצליחו לסכל פיגוע איראני שתוכנן להתרחש ביום שישי באיסטנבול כנגד ישראליים. בין היעדים: שגריר ישראלי לשעבר ואשתו ששהו בעיר (חדשות)

ב. ניסני | כיכר השבת |

ארגוני הביון הטורקיים הודיעו היום (חמישי) כי הצליחו לסכל פיגוע איראני שתוכנן להתרחש ביום שישי באיסטנבול כנגד ישראליים.

לפי הדיווח, לפחות עשרה חשודים נעצרו, הם תכננו לפגוע בדיפלומטים ותיירים ישראלים במקום, אחד היעדים היו שגריר ישראל לשעבר ואשתו ששהו במלון בעיר.

יצויין כי היום המריאה משלחת בראשות שר החוץ וראש הממשלה המיועד יאיר לפיד לאנקרה, בירת טורקיה, לפיד שקל לדחות את הנסיעה אך בשל הצורך הביטחוני הדחוף בנסיעה והעובדה כי אנקרה נמצאת באזהרה ברמה פחותה מאיסטנבול, אזהרה לפיה יש לדחות נסיעות שאינן חיוניות, לפיד בחר כן להמריא.

לפי דיווחים שונים, האיראנים נואשים להוציא פיגוע נגד ישראלים בכל מחיר, הם אף הנחו חוליות שנמצאות במקום לבדוק דרכונים על מנת לזהות ישראלים.

כוחות הביון הטורקיים בשיתוף פעולה עם הישראלים, מנהלים מבצע חסר תקדים נגד החוליות וביצעו מספר רב של מעצרים, עם זאת, על פי ההערכות, יש עדיין מספר חוליות חופשיות בעיר.

כזכור, מאז הפרסומים כי ישראל היא זו שחיסלה את קצין משמרות המהפכה בטהראן שבאיראן, גבר החשש במערכת הביטחון מפני ניסיונות איראניים לפגוע ביעדים ישראליים ברחבי העולם. בתקופה האחרונה דווח כי לאחר שניסיונות שונים שלהם נכשלו, האיראנים החליטו "להוריד את הרף" ולהתמקד בטורקיה.

בשבוע שעבר המועצה לביטחון לאומי העלתה את רמת אזהרת המסע לאיסטנבול לרמה מספר 4, המהווה את הרמה הגבוהה ביותר של אזהרות המסע.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר