ההודעה בניגוד לסיכום עם שרת החינוך - וההתקפלות: הסתדרות המורים הודיעההיום (חמישי) כי מסיבות הסיום בגנים ובבתי הספר יתקיימו כרגיל, זאת לאחר שכבר הורתה שלא לקיים את המסיבות ללא אישור מיוחד. "הסתדרות המורים חוזרת ומבהירה, מסיבות סיום מתקיימות כרגיל, כפי שהתקיימו בכל ימי העיצומים והשביתות", נמסר.

במקביל, הודיעו כי מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד והממונה על השכר באוצר, קובי בר נתן נפגשו הבוקר בבית הסתדרות המורים: "התקיים דיון ענייני, כשיהיה במה לעדכן - נעדכן".

מוקדם יותר הודיעה ההסתדרות, בניגוד לסיכום עם שרת החינוך יפעת שאשא ביטון, כי מוסד חינוך שמבקש לקיים מסיבת סיום צריך לפנות לוועדת חריגים בכדי לקבל אישור חריג לכך. מאוחר יותר היא חזרה בה והוציאה הודעת הבהרה, שלפיה המסיבות יתקיימו כרגיל.

שביתה במערכת החינוך (צילום: דנה עדידי)
כיתה ריקה, ארכיון | צילום: דנה עדידי

גם היום נמשכו העיצומים במערכת החינוך ולא התקיימו לימודים במוסדות החינוך ברחבי הארץ. עם זאת, בחלק מהרשויות כן הצליחו להפעיל את הגנים באמצעות עובדי הצהרונים - וההורים שנותרו בחוסר וודאות ניסו להתעדכן מול הרשות המקומית ומוסדות החינוך כיצד פועלים בעיר שלהם. במועצות האזוריות לא פתחו את גני הילדים.

גורמים באוצר: לליברמן אין אינטרס לסיים את המשבר

אתמול הודיעה מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד כי השביתה במערכת החינוך תימשך, ותקפה את משרד האוצר שניסה לקדם מהלך לחידוש הפעילות בגנים באמצעות העסקת סייעות. בן דויד ציינה כי מעשים אלו של האוצר מחריפים את המשבר במערכת ואף "מאיצים את נטישת עובדות ועובדי ההוראה". לדבריה "האוצר משדר לציבור ולעובדי ההוראה שאין צורך בעובדות ועובדי הוראה מקצועיים שיהיו אחראים על חינוך דור העתיד של ישראל". היום היא צפויה להיפגש עם הממונה על השכר במשרד האוצר כדי לפתור את המשבר.

גורמים באוצר הסבירו שבעצם לשר ליברמן אין אינטרס לסיים את הפרשה עד שהוא לא מסיים עם יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד את עסקת החבילה הענקית עם ההסתדרות הכללית – עסקה שהיא הרבה יותר מסובכת ומורכבת. לפי אותם גורמים, אם ליברמן יחתום על הסכם עם יפה בן דויד אז החשש הוא שהתיאבון של ההסתדרות יעלה - ובאגף התקציבים לא יתנו לזה לקרות.