סוכנות הבריאות הבריטית (UKHSA) הכריזה על 'תקרית לאומית' לאחר שבמעקב שגרתי אחר מי שופכין בצפון ובמזרח לונדון נמצאו ראיות להעברת נגיף הפוליו בקהילה. רשויות הבריאות קראו לכל מי שאינו מחוסן נגד נגיף הפוליו להתחסן, במיוחד ילדים צעירים, אך הדגישו כי עד כה לא זוהו מקרים של פוליו, והסיכון לציבור נמוך.

עקבו אחרינו בפייסבוק ותקבלו את כל הכתבות ישר לפיד >

על פי ההודעה, הנגיף זוהה מספר פעמים בין פברואר למאי וככל הנראה עבר מוטציה. הדגימות מעוררות דאגה בקרב שירותי הבריאות בממלכה מכיוון שהכילו שתי מוטציות המצביעות על כך שהנגיף מתפתח תוך כדי התפשטות בין האזרחים. על פי החשד, אנשים שנדבקו בפוליו, או שחוסנו בגרסה חיה של הנגיף, השילו עקבות של הנגיף בצואה שבסופו של דבר הגיעו לשפכים, שם אותרו. 

נגיף הפוליו: מי נמצא בסיכון ואיך מאבחנים?

"עד שהוא ימוגר בעולם, הסיכון להתפשטות נמשך"

המקרה האחרון של פוליו בבריטניה היה ב-1984, והמדינה הוכרזה נקייה מפוליו ב-2003. 86.6 אחוזים מכלל האוכלוסייה בלונדון חוסנה לפוליו. "רוב אוכלוסיית בריטניה מחוסנת ומוגנת, אבל בקהילות מסוימות עם כיסוי חיסונים נמוך, אנשים עלולים להישאר בסיכון", אמרה ד"ר ונסה סאליבה, יועצת אפידמיולוגית של הסוכנות לביטחון הבריאות הבריטית.

"נגיף הפוליו עדיין נמצא בחלקים העניים ביותר של העולם. עד שהוא ימוגר ברחבי העולם, הסיכון ליבוא והתפשטות בבריטניה ובמקומות אחרים יימשך", אמר ניקולס גרסלי, אפידמיולוג חיסונים באימפריאל קולג' בלונדון.

וירוס הפוליו מועבר בעיקר באמצעות הפרשות ממערכת העיכול (רוק וצואה). בחודש מרץ האחרון התגלה בישראל נגיף הפוליו לראשונה מאז 1989 אצל ילד בן 4 מירושלים, לאחר מכן התגלו עוד מספר מקרים ובעקבות ההתפרצות משרד הבריאות השיק מבצע חיסונים ארצי שהסתיים לאחרונה.