הולך ומסתבך

ביידן זוכה לתמיכה של כשליש מהאמריקנים

בעוד כארבעה וחצי חודשים תתקיימה בחירות האמצע לבתי הנבחרים בוושינגטון, ומנהיג המפלגה הדמוקרטית ממשיך לאבד מאמון הציבור, שנחשב בעייתי כבר כ-10 חודשים (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
נשיא ארה"ב ביידן. בבעיה פוליטית חמורה (צילום: שאטרסטוק)

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, שצפוי לבקר בישראל בעוד שלושה שבועות, ממשיך לצנוח במדד אמון הציבור האמריקני, כשנה וחצי לאחר שנכנס לתפקידו בעקבות הניצחון על הנשיא לשעבר, דונלד טראמפ. לפי סקר של סוכנות הידיעות 'רויטרס' וחברת הסקרים 'איפסוס' שפורסם הלילה (בין רביעי לחמישי), רק 36% מהאמריקנים, מעט יותר משליש בסה"כ, מרוצים מתפקוד הנשיא, אחוז זהה לסקר שנערך לפני חודש, והמספר הנמוך ביותר אליו הגיע ביידן מאז נבחר לשבת בבית הלבן.

למעשה, כבר כעשרה חודשים ששיעור התמיכה במנהיג המפלגה הדמוקרטית נמוך מ-50%, וזה מהווה סימן לכך שהמפלגה הדמוקרטית עלולה לאבד גובה בבחירות האמצע, שתתקיימנה בעוד כארבעה וחצי חודשים, לשתי בתי הנבחרים בארה"ב, הסנאט והקונגרס.

אם זה אכן יקרה, וביידן יאבד שליטה בלפחות אחד מבתי הנבחרים, הרי שניסיונותיו לקיים רפורמות בארה"ב יחטפו מכה קשה, בשל היעדר רוב ברור להעביר את החוקים אותם הוא מתכנן, כאשר גם היום, למרות שיש בידו רוב דמוקרטי, מתקשה נשיא ארה"ב להעביר תוכניות גדולות במיוחד, שמגיעות לעלות של טריליוני דולרים.

בסקר נבחנו גם הנושאים החשובים ביותר לאמריקנים, וגם שם לביידן יש בעיה קשה: 34% מהם, המספר הגדול ביותר מהנשאלים בסקר, השיבו שהכלכלה היא הנושא המרכזי עבורם. עבור ביידן מדובר בבעיה לפי שהאינפלציה בארה"ב הגיע לשיא שלא נראה זה 41 שנה, וישנו חשש ממשי שהיא רק תלך ותגדל, בשל הבעיה בשרשרת האספקה העולמית ובהמשך המלחמה בין רוסיה לאוקראינה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר