"כישלון חרוץ"

הטבח בטקסס: מפקד המשטרה הושעה

מפקד המשטרה בעיירה יובלדי שבמדינה במרכז-דרום ארה"ב עיכב את תגובות כוחותיו נגד היורה המשתולל שרצח 19 תלמידים ושני מורים, ולכן הוצא לחופשה מנהלית (בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
זירת הטבח בטקסס (צילום: לפי סעיף 27א)

אירועי ירי קורים בארה"ב מדי יום ביומו, כחלק מהזכות החוקית שישנה לכל אזרח להחזיק נשק חם בביתו, אך אירוע הירי המחריד בבית הספר בעיירה יובלדי שבמדינת טקסס לפני כחודש טלטל את המדינה כולה, ואילץ גם את הנשיא ג'ו ביידן לשאת דברים בעניין.

הלילה (בין רביעי לחמישי) הראו בארה"ב כי ניתן להגיע במהירות למסקנות באשר לאחריות אדם מסוים בסיבות לאסון, כאשר מפקד המשטרה המקומית הוצא לחופשה מנהלית, אך ניתן לומר בסבירות גבוהה כי המפקד סיים את תפקידו לצמיתות.

מפקח בתי הספר בעיירה, שהכריז את ההחלטה, ושהבין את השלכותיו דבריו בנושא מכיוון שמעתה מפקד המשטרה יהיה אדם שיחווה ביקורת ציבורית רבה אף יותר מזו שכבר קיבל, אמר את דבריו כשלצידו ראש המחלקה לבטיחות הציבור בטקסס, שתקף את החלטות המפקד בשעת האסון וכינה אותו "כישלון חרוץ", בכך שהורה לשוטרים שלא להתערב מייד בקרב יריות מול הרוצח.

על פי מסקנות החקירה, 19 שוטרים המתינו יותר משעה (!) במסדרון מחוץ לכיתות לפני שהכוח נכנס פנימה והרג את היורה, זאת בזמן שכולם שומעים את רצף היריות שמביא למותם של 19 תלמידים צעירים ושני מורים.

יתרה מזאת, ראש המשרד המפקח על המשטרה בטקסס, המקבילה למח"ש בישראל, אמר כי כלל לא בטוח שהשוטרים אפילו לפתוח את הדלת, ולו כדי לוודא אם הרוצח נעל אותה או שהיא נשארה פתוחה, כך שהאירוע הוקפא מבחינת המשטרה ואיפשר לרוצח לעשות ככל העולה על רוחו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר