כריסטיאן אריקסן ממשיך להדהים את העולם. בקיץ שעבר הוא התמוטט על המגרש במשחק בין דנמרק לפינלנד במסגרת היורו, הוא עבר החייאה על המגרש ומיליוני צופים קיוו שהוא יעבור את זה בשלום, מי בכלל חשב אז על כדורגל. מי בכלל חשב שיחזור לנבחרת ויכבוש באותו באצטדיון שבו כמעט איבד את חייו. מי בכלל חשב שיהפוך לאחד המלפפונים הלוהטים של הכדורגל האנגלי.
אריקסן פונה מהמגרש, התאושש, ובלעדיו – נבחרת דנמרק הגיעה עד חצי הגמר. גם אחרי ההתאוששות, ההערכות היו שהקשר הדני בן ה-30 גמר את הקריירה. למגרש הכדורגל הוא יחזור אולי כמאמן. אך אריקסן לא ויתר על הקריירה, גם אחרי שבגופו הושתל קוצב לב. גם כשהתאמן לבד, כשאף מועדון בליגות הגדולות לא היה מעוניין בו.
4 צפייה בגלריה
אריקסן
אריקסן
אריקסן. חזר בגדול
(צילום: רויטרס)
הוא המשיך להתאמן ולשמור על כושר. ובחלון ההעברות של ינואר חזר לכדורגל מהדלת הראשית, ישר לליגה שנחשבת בעיני רבים לטובה בעולם – הפרמייר ליג. אריקסן חתם בברנטפורד, העולה החדשה שמטרתה הייתה צנועה: להישאר בליגה. אריקסן היה חלק מהמסע הנפלא של ברטנפורד בסוף העונה. הוא כבש שער אחד (ב-1:4 המטורף על צ'לסי) ובישל עוד ארבעה. הוא הראה את כל היכולות שהפכו אותו לכוכב: ראיית המשחק הנדירה והיכולת למסור תמיד בצורה מדויקת. הקבוצה סיימה במקום ה-13, מחוץ למאבקי הירידה. אריקסן, שחתם לחצי עונה עם אופציה להארכה, מצא את עצמו בעמדה חלומית: שחקן חופשי מבוקש.
"אריקסן הוא ממש סיפור מהאגדות", אמר מנג'ר ברנטפורד תומאס פרנק, "יש לו נוכחות על המגרש, זאת קבוצה שונה לגמרי איתו ובלעדיו. הוא רגוע מאוד עם הכדור, יודע איך לטפל בו, יודע למצוא פתרונות. אני גאה במה שהוא עושה אצלנו. יש לו ניצוצות של גאונות. הוא כנראה הרכש הכי טוב שעשינו אי פעם", סיכם הדני.
4 צפייה בגלריה
אריקסן ואוהדי ברנטפורד
אריקסן ואוהדי ברנטפורד
אריקסן ואוהדי ברנטפורד. הפך לחביב הקהל
(צילום: רויטרס)
המטרה של כריסטיאן אריקסן הייתה להיות מוזמן לסגל נבחרת דנמרק לקראת המונדיאל בקטאר. לפי איך שזה נראה כרגע, הוא יהיה שם. הוא פתח בשלושה משחקים בליגת האומות וענד את סרט הקפטן, במשחקי הידידות בחודש מרץ הוא כבש פעמיים. אם לא יקרה משהו ממש בלתי צפוי, הוא יגשים את החלום וישחק עם הנבחרת שלו בגביע העולם.
"הוא שחקן נהדר, ונראה בכושר מצוין", אמר מאמן הנבחרת קספר יולמנד, "הוא משחק בצורה רגועה, יודע מה לעשות עם הכדור ומרגיש בנוח על המגרש. אני חושב שהוא יהיה אפילו יותר טוב בשנים הבאות". חברו של אריקסן לנבחרת, יאניק וסטרגארד, היה יותר נחרץ: "הוא בכושר הכי טוב בקריירה שלו. הוא קליל על המגרש, וזה משמח לראות את השחקן הכי טוב שלנו ככה. הוא נהנה מכל רגע מכדורגל, כולנו רוצים שזה ימשיך ככה".
"כשחתמתי בברנפורד רציתי לראות רק אם אני יכול לשחק כדורגל", סיפר, הרגשתי שזאת חצי שנה של ניסיון, לראות אם זה מרגיש לי טוב. נהניתי מכל רגע. זה היה קצת מפתיע, ברנטפורד נתנה לי הרבה וזה עזר".
4 צפייה בגלריה
אריקסן
אריקסן
"ברנטפורד נתנו לי הרבה אהבה"
(צילום: רויטרס)

עוד קאמבק מרגש?

שלוש המועמדות הבכירות לקלוט את אריקסן הן טוטנהאם, מנצ'סטר יונייטד וברנטפורד. במנצ'סטר יונייטד יש את המנג'ר אריק טן האח, שמכיר את אריקסן מתקופתו באיאקס. אך הדני מהסס, על פי דיווחים באנגליה הוא מפחד להפוך ל"חואן מאטה הבא". הקשר הספרדי קצת דומה לאריקסן בסגנון המשחק שלו, אך הוא יובש על הספסל באולד טראפורד ולא הותיר חותם.
"ההחלטה שלי היכן לשחק תלויה גם במשפחה שלי", אמר אריקסן, "כי כשאתה עובר דבר כזה, אתה מבין שכדורגל הוא לא הדבר הכי חשוב בעולם. הרבה יותר חשוב לי להיות עם משפחתי, הפרספקטיבה שלי השתנתה. אני רוצה לקחת החלטה שתהיה טובה לכולם. אני איש משפחה". על אף שהיו לו הצעות מחוץ לאנגליה – אין הרבה סיכויים שהוא יעזוב את הפרמייר-ליג. לכן הסיכויים נוטים לטובת קאמבק מרגש לטוטנהאם.
4 צפייה בגלריה
כריסטיאן אריקסן
כריסטיאן אריקסן
יחזור לטוטנהאם?
(צילום: רויטרס)
אריקסן עזב את טוטנהאם כשהוא בשיאו, אחרי שהעפיל איתה לגמר ליגת האלופות. אינטר שילמה עליו 20 מיליון אירו ב-2020, רגע לפני שהוא סיים את החוזה שלו. המנג'ר של טוטנהאם הוא אנטוניו קונטה, אותו אחד שאימן אותו באינטר, אריקסן אמר בעבר שהוא מעריך את קונטה. הספרס ישחקו בעונה הבאה בליגת האלופות, שזה עוד יתרון ענק שיש להם על ברנטפורד ומנצ'סטר יונייטד. לקונטה וטוטנהאם הייתה הזדמנות להביא את אריקסן כבר בינואר, אבל הם ויתרו. "אני מופתע לראות אותו משחק ברמה הזאת, הוא משחק ברמה גבוהה. הוא נותן מאתיים אחוז מעצמו, זה מדהים לראות אותו. האמת, חשבתי שהוא צריך עוד זמן לפני שהוא חוזר לאנגליה", אמר קונטה בפברואר. "יכול להיות שהוא יחזור אלינו בעתיד", הוסיף קונטה, "כרגע הוא בברנטפורד, אבל נראה מה יהיה. הוא חלק מהסיפור של טוטנהאם".
אבל גם ברנטפורד לא הרימה ידיים. "אני חושב שיש סיכוי שכריסטיאן יישאר, הוא יודע שהאוהדים פה מטורפים עליו, אם הוא יחתום יבנו פסל שלו מחוץ לאצטדיון", אמר תומאס פרנק.
אריקסן נמצא מבחינתו על גג העולם, ואולי בגלל זה הוא לא החליט. כל האפשרויות שעומדות בפניו מאוד מרגשות: איחוד עם טן האח במנצ'סטר יונייטד, חזרה לטוטנהאם, או הישארות בברנטפורד והפיכה לחביב האוהדים. העובדה שהוא הפך לשחקן כ"כ מחוזר, היא הניצחון האמיתי.
פורסם לראשונה: 07:08, 23.06.22